Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:16



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Vraag over benzine 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht Vraag over benzine
Dag porsche liefhebbers,

Ik heb me net aangemeld en heb een 911 turbo uit 88.
Officieel rijd deze op super gelood benzine, en moet dus altijd bij een BP of Total station tanken. Soms best irritant.
Wie kan mij vertellen of ik ook V power kan tanken?


30 okt 2004 20:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hallo blauwe kikker en allereerst natuurlijk welkom hier, ik had je e-mailtje gekregen. Om je vraag te beantwoorden, wie heeft je wijs gemaakt dat je gelode benzine moet tanken? De mijne is een 86er en daar kan gewoon ongelode 98 ron benzine in. Laat die V-power lekker links liggen, de benzine is al duur genoeg. Gewoon ongelode 98 ron tanken.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


31 okt 2004 3:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
michael schreef:
Gewoon ongelode 98 ron tanken.

Zo lang je nog kan :(
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


31 okt 2004 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Hartelijk bedankt voor de tip. Michael.
Ik zet binnenkort effe wat foto's online. 8)


31 okt 2004 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht branstof 911 SC 1978
Blauwe Kikker schreef:
Hartelijk bedankt voor de tip. Michael.
Ik zet binnenkort effe wat foto's online. 8)


Weet iemand wat aangeraden is voor een 3.0 SC van 1978 ?
98 loodvrij ? loodvervanger ?

:?:
Pat.


01 nov 2004 10:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: branstof 911 SC 1978
Pat schreef:
Weet iemand wat aangeraden is voor een 3.0 SC van 1978 ?
98 loodvrij ? loodvervanger ?

:?:
Pat.


WELKOM Pat :!:

:idea: Gebruik de zoekfunctie :arrow: Welke benzine voor carrera 3.0 ..... misschien kun je hier iets mee. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 nov 2004 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo,

SC uit 1978 kan op RON 95 rijden (zie ook handleiding).
Ik heb er ook een gehad, ik gooide wel om de zoveel tijd loodvervanger erbij (1 op de 5 tankbeurten o.i.d.)
Vaak in het buitenland gooide ik er toen nog bestaande super met lood erin.

De 204 pk'tjes moeten wel op RON98.

gr.

Dick


02 nov 2004 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
krijg toch nog steeds het advies om lood in de tank van me 930 te gooien. dus dat doe ik dan maar braaf, overigens gooi ik er loodvervanger en octaanverhoger in.

wie het echt weet mag het zeggen, ik weet het ook niet meer wat er nu wel of niet in kan. :wink:


03 nov 2004 16:51
Profiel
Bericht 
Ik weet niet veel maar dit keer weet ik het echt. :lol:

Nou, ik heb ff de moeite genomen om naar mn 930 te lopen en het instructieboekje eruit te halen want ik weet zeker dat het daarin staat.

ff bladeren en sh#t bij mij pas op blz 85 staat:

verbleiten Superkraftstoff nach DIN 51600 oder unverbleiten Superkraftstoff nach DIN 51607 mit Oktanzahlen von mindestens 98 ROZ/88 MOZ.

hhhmmm dacht ik het eens een keer zeker te weten zie ik net dus dat er toch verbleiten = in nederlands gelode benzine in mag. :shock:

Ik gooi er altijd loodvrij 98 in.


04 jan 2005 16:25
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
Citaat:
oder unverbleiten Superkraftstoff


gaat goed dus....




@blauwe kikker V-power in nederland is octaan 95! alleen in duitsland sowieso wel octaan100. Nederlandse v-power is eigenlijk shellpura. En 95 is niet goed voor je turbo.

(correct me if i'm wrong)


04 jan 2005 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio 964
Bericht 
michael schreef:
Hallo blauwe kikker en allereerst natuurlijk welkom hier, ik had je e-mailtje gekregen. Om je vraag te beantwoorden, wie heeft je wijs gemaakt dat je gelode benzine moet tanken? De mijne is een 86er en daar kan gewoon ongelode 98 ron benzine in. Laat die V-power lekker links liggen, de benzine is al duur genoeg. Gewoon ongelode 98 ron tanken.


Hey...

Ik tank de mijne ook altijd met Super Plus, in het instructieboekje wordt inderdaad 98 ROZ-88 MOZ voorgeschreven, ik neem aan dat dat toch rood ongelood is. Het vulstuk past echter niet in mijn tankopening, vandaar dat ik dus Super Plus tank, dit is echter toch niet schadelijk????


04 jan 2005 17:11
Profiel
Bericht 
Hhhooooo das heeell slecht, niet meer rijden en tank gelijk leeg laten zuigen !!!


nee hoor geintje, lees mijn tekst die ik overgenomen had nog een keer en je zult het wel snappen.
zoniet: oder is het duitse woord voor het nederlandse: of

dus de benzine die in jouw/mijn instructieboekje staat is dus ongelode benzine, volgens mij zit op alle loodvrije (ongelood zoals jij het noemt) pompen een vulstuk met smalle tuit en in jouw Porsche een kleine opening zoadat een brede, dikke tuit van gelode benzine er niet makkelijk ingaat.

Maar een pomp met rood ongelood met brede tuit ben ik nog niet tegengekomen. :shock: of bedoelde je misschien gelode super die jij prongeluk rood ongelood noemde ??


04 jan 2005 18:05
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
dit benzinetopic ben ik reeds vaker tegengekomen en blijkt onvermijdelijk tot onduidelijkheid en spraakverwarring te leiden.
volgens mij is er ook al eens ergens info bij pon opgevraagd.
mijn 205 gewoon diesel; maar daar zijn ook al meerdere varianten van... :D


04 jan 2005 18:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
jeff_911 schreef:

@blauwe kikker V-power in nederland is octaan 95! alleen in duitsland sowieso wel octaan100. Nederlandse v-power is eigenlijk shellpura. En 95 is niet goed voor je turbo.

(correct me if i'm wrong)


V-power in Nederland is 97 volgens Shell...


04 jan 2005 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
912 schreef:
jeff_911 schreef:

@blauwe kikker V-power in nederland is octaan 95! alleen in duitsland sowieso wel octaan100. Nederlandse v-power is eigenlijk shellpura. En 95 is niet goed voor je turbo.

(correct me if i'm wrong)


V-power in Nederland is 97 volgens Shell...


Ja, dat heb ik dus ook gelezen :!:

Het gekke is dat op de pomp staat: V-power 95 :roll: Beetje verwarrend, of niet :?:

Shark :wink:


04 jan 2005 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=nl-nl&FC2=/nl-nl/html/iwgen/shell_for_motorists/zzz_lhn.html&FC3=/nl-nl/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_p/vpower_p_faqs_ga_1602.html

Citaat:
Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen? Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.


daar maak ik uit op dat het in ieder geval geen 98 is.
Ergens anders op de site staat:
Citaat:
Het alternatief voor Euro 95

Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power.


Ik weet niet wat het wel is maar volgens mij een gewoon octaan 95 met speciale additieven.


04 jan 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Oegstgeest
Bericht 
Over dit onderwerp is al veel meer gezegd! Heb indertijd Wittebrug gebeld over V-power. Zij stelden dat V-power voor een 993 uit '96 prima is als alternatief voor Super Plus 98. Tot nu toe geen verschil gemerkt overigens.
Guus 8)


04 jan 2005 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Shark schreef:


Ja, dat heb ik dus ook gelezen :!:

Het gekke is dat op de pomp staat: V-power 95 :roll: Beetje verwarrend, of niet :?:

Shark :wink:


Verklaring van Shell hier voor is dat de wettelijke productaanduidingen met betrekking tot octaan categorieen aanduidingen hebben
van 91,95,98 .... Met 97 mochten ze het dus geen 98 noemen en moest het onder de 95 groep vallen...


04 jan 2005 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ik mut het nie tanken 95 of 97 of wat dan ook ... enkel pure 98 ... :wink:

Dirk
:roll:


07 jan 2005 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Oegstgeest
Bericht 
Moet je zelf bepalen, of even de dealer/importeur bellen voor jouw type P.
Ik tank momenteel overwegend V-power (als het beschikbaar is). Schoner voor motor en buitenlucht (minder zwavel??? dacht ik). Geen probleem voor mijn auto (volgens dealer) en qua prijs vrijwel geen verschil met Super 98. Er zijn trouwens al pompen waar Super 98 door Shell geheel is vervangen door V-power.

Guus


07 jan 2005 11:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.