Pagina 1 van 2

brandstof pomp/ontsteking 944 type 1 help..

Geplaatst: 10 dec 2008 17:28
door pepe
heren ik heb een probleem.

Ik heb een 944 type 1 uit 1985 en die is er onder het rijden mee opgehouden. het probleem ligt meestal aan het DME relais maar ik denk nu aan iets anders.

ik heb alle draden naar het relais daar gemeten en deze zijn goed.
en het alarm er van tussen gehaald.

de aansluit punten op het relais blok gecontroleerd en ik krijg op alle punten spanning waar het inkomt, massa is ok, je hoort hem klikken, maar er komt geen spanning op de aansluiting naar de pomp.

als ik recht steeks spanning op het uitgaande punt zet draaid de pomp wel...??

nieuwe relais nummer 993.615.227.00 bij porsche gehaald en nog 3 andere geprobeerd. ook de 944.615.227.00 niets...

computer gewisseld uit een rijdende 944 zelfde type
draden door gemeten naar de compueter alles is ok?? niets..

kortom alles gedaan wat ik dacht dat het kon zijn .. maar hij doet het niet!!

motor gaat wel rond maar slaat niet aan tevens heb ik ook geen vonk..
bobine verwisseld niets..

niets help.. ik heb geen idee meer..


wie weet er nog wat wat ik kan proberen??

Geplaatst: 10 dec 2008 17:50
door Marco
benzine tanken?

Geplaatst: 10 dec 2008 17:55
door Olaf
... van Benzine tanken gaat'ie (hopelijk) niet vonken :wink:

:@: pepe :arrow: ... wat is de achterliggende gedacht om het alarmsysteem uit te bouwen :?: ... ben je hierbij niet vergeten 'n draadje (of wat) weer aan elkaar te verbinden :?:

't brandstofpomp-relais kan je omleiden ... maar daar was je al achter ... waarom je geen vonk hebt, dat zou ik niet weten en is ook moeilijk om vanachter 'n keyboard te bepalen :|

Geplaatst: 10 dec 2008 17:57
door pepe
als het zo makkelijk was op gelost dan ging het nog wel maar benzine zit er zat in!!

Geplaatst: 10 dec 2008 18:06
door pepe
ik heb met een andere auto al eens een smerige storing gehad en dat zat in de start onderbreker vandaar dat ik het alarm er even van tussen gehaald heb.

naar mijn idee heb ik alles door gemeten maar het lijkt er op dat de computer op een andere manier niet het juiste of voldoende signaal krijgt en dat hij daardoor niet goed reageerd of zo???

dat van die ontsteking vind ik ook raar..

geen vonk en geen werkende pomp waar zit de link bij die 2 ???

wie het weet mag het nu zeggen!!!

Koen bellen

Geplaatst: 10 dec 2008 18:20
door 993 Cabrio 2
Ben enthousiast over William Koen..lijkt wel ik aandelen bij die kerel heb maar is niet zo, wil alleen maar helpen. Zit in Heteren achter PCG. Goede kennis van zaken in youngtimers.
Succes,

grt Remco

Geplaatst: 10 dec 2008 18:57
door Olaf
Volgens mij woont Peter (pepe) niet in de buurt van Heteren :idea: ... en wil hij het graag zelf uitzoeken ... :wink:

Geplaatst: 10 dec 2008 19:06
door pepe
klopt ik vind dat gepuzzel wel leuk maar er moet wel een beetje schot in zitten en momenteel loop ik er op vast..

Geplaatst: 10 dec 2008 19:08
door Olaf
Rotterdam e.o. :?:

Geplaatst: 10 dec 2008 19:16
door pepe
ja ..

Geplaatst: 10 dec 2008 20:03
door Olaf
Rennsport ... Carman ... PSH ... Rob van Leeuwenburg .... v/d Gugten .....

... zijn allemaal adresjes "in de buurt" voor als je er zelf niet meer uit kunt komen :wink:

Geplaatst: 10 dec 2008 20:20
door RGJC4
Slaat de toerenteller wel uit als je de motor start? als dit niet het geval is dan zou het kunnen zijn dat een van de twee senors het begeven heeft. Deze bevinden zich in/ op het koppelingshuis, in de buurt van de opening waar je ook het BDP kunt aflezen......

Succes!

Geplaatst: 11 dec 2008 22:01
door pepe
ik ga een zaterdag de sensors verwisselen boven het koppelingshuis wie weet..

stil zitten is niet mijn ding..

Geplaatst: 14 dec 2008 0:54
door 944 guy
Mwoah, als je niet aan de sensoren hebt gezeten lijkt het me stug dat ze zichzelf verwisselen :P
Als je verstand hebt van bedradingsschemas kan ik je evt. wel een CD opsturen met alle 944 handleidingen (zijn soms ook online te vinden), daar zitten ook van elk model en bouwjaar bedradingsschemas in. Zelfs van draadjes waarvan je denkt dat het allemaal achteraf inbouw is kun je ze nog wel terugvinden. Stuur anders maar een PBtje als je belang hebt.

Geplaatst: 14 dec 2008 11:13
door dudematters
Vraag het ook eens aan RFF (Harry) uit Aalsmeer (porsche 356 sc) op het 944forum.com, of aan Hans-E (www.944forum.com), gegarandeerd dat die je verder kunnen helpen.

Misschien een stomme opmerking, zekeringen al gechecked? (Als je spanning op de pomp mist en de relais is doorgelust dan kan dat het zijn of je kan een draadbreuk hebben. (Massa punten goed gecheckt?)

Geplaatst: 14 dec 2008 11:28
door porsche356sc
geen vonk op de bobine? wel benzinedruk? 9 van de 10 keer je sensoren

Geplaatst: 15 dec 2008 1:40
door RGJC4
Al nagegaan of je toerenteller uitslaat? (zie mijn eerdere reactie)

Mocht je een van de sensors gaan vervangen: ik heb ooit eens gelezen(911 & Porsche world) dat deze ook op andere merken worden gemonteerd-> schijnen een stuk minder te kosten dan de senors die uit een Porsche doosje komen....

Geplaatst: 15 dec 2008 12:51
door pepe
ik heb geen vonk en de brandstofpomp werkt niet..

zaterdag aan het tobben geweest ( ze zitten ook op een lekkere plek waar niet veel ruimte hebt ) en 1 sensor ziet er niet zo lekker uit, de draad is verteerd dus goed mogelijk dat die niet meer werkt.
ik heb er nog een paar liggen dus die ga ik proberen en dan zie ik wel.
ik hou jullie op de hoogte.

technische schema's ed heb ik allemaal..

Geplaatst: 16 dec 2008 2:26
door Rob 944
Geen vonk en brandstofpomp werkt niet.DME-relais nieuw.... :scratch:
Wel spanning op DME-relais.Het lijkt erop dat het DME-unit geen spanning heeft/krijgt.
Breuk in zekering-kast,breuk in printplaats DME-unit,draadbreuk tussen DME-relais en DME-unit,aardkabels gecorrodeerd.
Omsteken van sensoren zal je niet helpen,denk ik.

Geplaatst: 17 dec 2008 14:12
door pepe
heren wie kan mij helpen aan een set inpulsgevers.

wie heeft er liggen?

meerdere is ook goed.
als ik een paar goede hebt en ik kan wat proberen dan kom ik er misschien achter wat het probleem is en dan komt de rest wel goed.
indien mogelijk wil ik ze dan wel overnemen.

het nummer is 944.606.115.00 volgens de PET cd.
op de sensor zelf staat: 0.261.210.003 een merk staat er niet op.
ze hebben beiden het zelde nummer.

Geplaatst: 17 dec 2008 14:23
door RGJC4
Als ik het goed heb is Bosch de fabrikant, zoals ik in mijn eerdere post (hierboven) aangaf zijn deze op meerdere merken gemonteerd(uit dezelfde periode), bijv BMW. Scheelt een stuk in de prijs.

Geplaatst: 17 dec 2008 14:25
door pepe
ja dat heb ik gelezen ik ben ook aan het googlen om het kijken hoe en wat
maar ik heb nog niets gevonden

ik zoek verder..

Geplaatst: 17 dec 2008 14:30
door RGJC4
Ik zal vanavond eens kijken in mijn oude 911 & Porsche World uitagven of ik dat artikel nog kan vinden, misschien dat daar de nummers van de BWM onderdelen instaan.....Mocht iemand anders het hebben, in betreffende uitagave vervangt de redacteur (Chris Horton) de sensors op zijn eigen bordeaux rode 944.....

Geplaatst: 17 dec 2008 14:32
door pepe
ok bedankt ik ben reuze benieuwd!

Geplaatst: 17 dec 2008 15:20
door pepe
ik heb wat gevonden.

in de jaren 80 heeft bmw deze gebuikt voor de 735i
deze hebben de zelfde nummers..