Pagina 1 van 1
motor 930 3.3 turbo en 965 3.3 turbo identiek?
Geplaatst: 29 dec 2008 23:16
door Marcel B.
Een vraag in verband met eventuele tuning. Is de motor van een 930 3.3 turbo gelijk aan een 964 3.3 turbo?
Re: motor 930 3.3 en 965 identiek?
Geplaatst: 29 dec 2008 23:22
door Devils son
Marcel B. schreef:Een vraag in verband met eventuele tuning. Is de motor van een 930 3.3 turbo gelijk aan een 964 3.3 turbo?
In de basis wel. Meer bijzonder: gebaseerd op de motor in de turbo s. Volledig hetzelfde is deze uiteraard niet.
Geplaatst: 29 dec 2008 23:27
door Marcel B.
Bij Ziptuning bestaat de mogelijkheid om een 964 3.3. turbo te laten tunen, vandaar mijn vraag.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Pors ... tml#header
Geplaatst: 29 dec 2008 23:33
door Olaf
... het gaat hier niet om motor-tuning 'an sich' ... het gaat om Chip-tuning (
Softwaremodificatie)... en deze zit bij de 965 (964 Tujboo) in de DME computer (onder de bestuurdersstoel).
De 930 Tujboo (935) heeft geen DME computer

Geplaatst: 29 dec 2008 23:34
door Marcel B.
Thanx Olaf, dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk voor de 930?
Geplaatst: 29 dec 2008 23:36
door Olaf
Deze "modificatie" niet

'echte' motor-tuning wel
... maar dat ga je niet redden onder de 1000 Euro
Geplaatst: 29 dec 2008 23:36
door Rad911
De verschillen:
Ander luchtinlaatsysteem.
Andere downpipe en uitlaat.
Andere mapping in het Motronic systeem.
Grotere intercooler.
Grotere turbo.
Je zal dus niet de genoemde waardes gaan halen, als ze al een mapping voor dit type op voorraad hebben...
Geplaatst: 29 dec 2008 23:38
door Marcel B.
Ik heb al een grotere turbo (KKK27), grotere intercooler en 1 bar druk op de turbo + RUF-uitlaat. Dus tunen kan wel specifiek voor deze auto, maar dan kost het wat meer?
Geplaatst: 29 dec 2008 23:40
door Rad911
Olaf schreef:De 930 Tujboo (935) heeft geen DME computer

Vanaf 1986 ( 930/68 ) toch wel??
Geplaatst: 30 dec 2008 13:33
door RufBTR
even een vraagje, hoeveel vermogen wil je eigenlijk hebben ?
Geplaatst: 30 dec 2008 16:05
door Jaco
Ben je er nou nog niet overheen Marcel ..............

Geplaatst: 30 dec 2008 16:52
door Marcel B.
@RufBTR: ik had nog geen plannen tot ik zag dat de 964 3.3 turbo wel getuned kon worden. Volgens de gegevens 39 PK en 37 NM meer. Geen idee hoeveel PK er nu in mijn turbo zit, maar dat zou ik er best bij willen hebben op die manier.
@ Jaco: Nee, Jaco, ben er nog steeds op uit om je een lesje te leren

Misschien is hier de mogelijkheid
Las in Morgan's bijbel inderdaad, zoals Rad911 schreef, dat een DME vanaf het modeljaar 1986 is geleverd. Die van mij is van 1986, dus wie weet.
Geplaatst: 30 dec 2008 19:15
door michael
Zit er niet in Marcel.
PS die tujboo van Jaco kun je makkelijk hebben [of daar is ondertussen ook wat aan versleutelt], Ik hield 'm destijds met gemak bij [wel juiste toeren houden], zelfs met 0,8 bar. En zet die zorktube er weer op, scheelt gegarandeert een paar pk's, die ruf uitlaat dempt pk's.
tip van mij, een high flow turbo, andere wastegate, andere luchtfilter. Als je meer wil zul je het toch inwendig moeten gaan zoeken.
Maar misschien verstandiger om eerst de remmen en het onderstel een upgrade te geven.
Geplaatst: 30 dec 2008 19:33
door beaker
op amerikaanse modellen vanaf 1986 zit een lambda regeling, Dit is volgens mij geen 'echte' DME. (injectie is ook mechanisch en niet elektronisch)
Geplaatst: 30 dec 2008 19:57
door Jaco
michael schreef:PS die tujboo van Jaco kun je makkelijk hebben [of daar is ondertussen ook wat aan versleutelt], Ik hield 'm destijds met gemak bij [wel juiste toeren houden], zelfs met 0,8 bar.
Dat was toch met een Jubi-rit Michael?
Toen lag het originele 2.2 blok er nog in...............

Nu,...??
(tis eigenlijk een omgebouwde 2.2, niet verder vertellen....)
Geplaatst: 30 dec 2008 19:57
door Marcel B.
Heb net van Michael (via PB) begrepen dat e.e.a. niet mogelijk is. In ieder geval bedankt voor het meezoeken en meedenken
Michael schreef:
Maar misschien verstandiger om eerst de remmen en het onderstel een upgrade te geven.
Ja, de remmen zijn niet echt super. Ik heb er wel een sperdifferentieel onder en dat scheelt al. Blijft gewoon een listige auto
