Pagina 1 van 2
3.2 SSI
Geplaatst: 14 jan 2009 20:50
door Andries
Vraagje.Ga waarschijnlijk in februari SSI laten monteren bij Renntech.
Heb nu de keuze tussen kachelblower in motorruimte laten zitten (betekend
een kachelslang in het zicht in de motorruimte) of kachel laten verwijderen.
Dit laatste betekend minder rendement natuurlijk. Vraag is naar ervaring van anderen mbt eide opties. Gebruik de auto dagelijks ook in de winter.
Alvast edank voor reactie's.
Geplaatst: 14 jan 2009 20:52
door Marco
zoals hij het bij mij heeft gedaan bevalt me heel goed, geen idee welke optie; maar dat weet Erwin nog wel

Geplaatst: 14 jan 2009 21:26
door Andries
Erwin adviseerd (ivm) dagelijks gebruik blower laten zitten. Ik vind de
andere optie echter mooier. Ben daaron benieuwd naar ervaringen prestatie kachel (zonder blower) in de winter.
Geplaatst: 14 jan 2009 21:31
door André
Je bedoeld je verwarming "Backdaten"
is simpel en ziet er clean uit. Met SSI heb je zo ook in de winter wel goede verwarming.
Geplaatst: 14 jan 2009 21:32
door Marco
zou ik persoonlijk niet doen, je ziet dat ding toch nooit; ik kijk nooit onder die klep
helemaal zonder blower in de winter, voor mij geen optie; bij mij zit ie er nog meen ik

Geplaatst: 14 jan 2009 21:33
door Wimpie77
In de winter geen kachel is koud hoor!
Bij mij ook SSI bij Renntech! Als het goed is begin februari...
Geplaatst: 14 jan 2009 21:36
door Andries
volgens mij heb je nog wel een kachel maar mis je de extra kracht van de blower.
Geplaatst: 14 jan 2009 21:59
door Marco 3.2
in december SSI geplaatst door schmidt Oss .
(heerlijk geluid) en lekker warm in de P.
waarschijnlijk kachelslang in motorruimte
niet gezien, er zitten wel meer slangen in
is dat soms de kachelslang rood siliconen 60 mm 32,60- euri of
kachelslang zwart 16,85- euri.
staat op mijn factuur van dec.
Geplaatst: 14 jan 2009 22:05
door Andries
Slang kun je niet missen, loopt van links naar rechts over koelfan heen.
Geplaatst: 14 jan 2009 22:11
door Marco 3.2
ik zal van weekend even kijken.
Geplaatst: 15 jan 2009 14:37
door lorenz
Ik heb vorig jaar bij mijn 3.2 een SSI uitlaatsysteem gemonteerd en de blowermotor verwijderd, omdat dat er veel beter uitziet en het bespaart gewicht
Bij een 3.2 zijn extra blowers gemonteerd voorin de auto en daarmee is het zonder de blower in het motorcompartiment meer dan voldoende warm te krijgen. Deze extra "footwell blowers" werken echter alleen als de blower in het motorcompartiment is aangesloten en draait. Ik heb dit op de volgende, nette manier opgelost:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ell+blower
Mocht dit niet bevallen of je vindt het toch te koud (kan ik me niet voorstellen of je moet een vrouw zijn) dan kan de blower in het motorcompartiment er zo weer tussen gezet worden.
Geplaatst: 15 jan 2009 19:28
door Andries
lorenz schreef:Ik heb vorig jaar bij mijn 3.2 een SSI uitlaatsysteem gemonteerd en de blowermotor verwijderd, omdat dat er veel beter uitziet en het bespaart gewicht
Bij een 3.2 zijn extra blowers gemonteerd voorin de auto en daarmee is het zonder de blower in het motorcompartiment meer dan voldoende warm te krijgen. Deze extra "footwell blowers" werken echter alleen als de blower in het motorcompartiment is aangesloten en draait. Ik heb dit op de volgende, nette manier opgelost:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ell+blowerMocht dit niet bevallen of je vindt het toch te koud (kan ik me niet voorstellen of je moet een vrouw zijn) dan kan de blower in het motorcompartiment er zo weer tussen gezet worden.
Goede tip! Ga dit met Erwin opnemen.
Geplaatst: 15 jan 2009 19:38
door Olaf
lorenz schreef: "footwell blowers"
... zijn bij mij ook verwijderd
Naast de SSI's worden er ook nog 'ns PMO's op de motor gemonteerd

Geplaatst: 15 jan 2009 20:08
door Renntech
Marco schreef: zou ik persoonlijk niet doen, je ziet dat ding toch nooit
Wat je niet hebt, kun je ook niet zien
Marco schreef:helemaal zonder blower in de winter, voor mij geen optie; bij mij zit ie er nog meen ik
Dus het is voor jou geen optie zonder achterventilator? Dat had je toen moeten zeggen, dan had ik hem laten zitten.
Ik heb bij jou toen een elektrische schakeling gemaakt zodat de voorste wel blijven werken.
Maar dat hadden ze in Amerika ook al uitgevonden lees ik net
.
Geplaatst: 15 jan 2009 21:01
door Marco
ah... dus toch
ik was er al bang voor
bij mij werkt het iig prima
nu alleen nog een sperretje erop
Geplaatst: 16 jan 2009 9:28
door Renntech
Marco schreef:
nu alleen nog een sperretje erop
Zal ik hem bestellen, ga binnenkort in mijn eigen bak ook een sper zetten.
.
Geplaatst: 17 jan 2009 10:56
door Mark
die SSI uitlaat, brengt dat nu ook wat extra's mee behalve geluid?
- beter oppakken in de toeren / extra vermogen ?
en zoja ook echt voelbaar?
groet,
Mark
Geplaatst: 17 jan 2009 11:32
door André
Ja.
Volgens de geleerden is de vermogenswinst bij een 3.0 groter dan bij de 3.2..........
En het ziet er mooier uit

Geplaatst: 17 jan 2009 14:36
door Jeroen C3.0
oh ja Andre? Dan zeker overal meer pk behalve op de A15?
Enne, ziet er mooier uit, maar om het te bekijken moet je hem eerst op zijn dak leggen?

Geplaatst: 17 jan 2009 14:37
door WdePundert
Of zo:

Geplaatst: 17 jan 2009 14:43
door Olaf
Geplaatst: 17 jan 2009 16:33
door Jeroen C3.0
yep! Hoewel ze daar wel steeds vaker staan te flitsen! (Tiel, ochten, Dodewaard....

)
Samen met Andre naast elkaar vanaf 100 km/h accelereren. Onze C3.0 gingen exact gelijk op, Andre met SSI, ik met normale set-up, alleen een Bursch dempertje (waarvan Bursch ook een vermogenswinst verspeld..)
Ik heb nog een Leistritz einddemper (met twee van die rechte uitlaten in het midden, wel erg mooi) liggen waar SSI op aangesloten dient te worden, maar na de test met Andre twijfel ik over het nut/vermogenswinst.
Enne, foto is duidelijk geen SSI!

Geplaatst: 17 jan 2009 16:41
door Olaf
Jeroen C3.0 schreef:Enne, foto is duidelijk geen SSI!

Klopt

... die liggen nog netjes in de doos

Geplaatst: 17 jan 2009 22:04
door Wimpie77
Voor mij?

Geplaatst: 17 jan 2009 22:38
door André
Jeroen C3.0 schreef:oh ja Andre? Dan zeker overal meer pk behalve op de A15?
Wacht maar,m'n kleppen en ontsteking worden v/d zomer weer gedaan.......
Vraag maar aan Olaf of hij me los kon rijden met de 11 stedenrit
