Pagina 1 van 1

Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

Geplaatst: 19 jan 2009 1:07
door Black Betty
De dynamo is gereviseerd en klaar om ingebouwd te worden. De vraag rijst nou alleen wat waar moet worden aangesloten.

Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+

(waarbij de D ook een 0 kan zijn)

Ik neem aan dat B+ betekent dat deze naar de + van de accu moet. Waar moeten de andere stekkers naartoe?

Zo ziet de dynamo er van achteren uit:
(foto is van m'n mobiel, vandaar de beperkte kwaliteit)

Afbeelding

Geplaatst: 19 jan 2009 1:15
door LongJohn
Misschien kun je het vinden op Pelicanparts.com

link

Geplaatst: 19 jan 2009 1:54
door Black Betty
Bedankt voor de link...

Ik heb me suf zitten zoeken, maar ik kan deze vroege dynamo niet vinden.

Geplaatst: 19 jan 2009 9:47
door john's Porsches
heb anders ook wel wat documentatie voor je uit het orginele handboek

Geplaatst: 19 jan 2009 10:01
door Black Betty
Hey, dat zou mooi zijn.

Is dat digitaal aan te leveren?

Geplaatst: 19 jan 2009 13:25
door john's Porsches
uiteraard neem morgen even de boeken mee naar de zaak

Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

Geplaatst: 19 jan 2009 16:12
door Renntech
Speedy356 schreef:Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.

Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

Geplaatst: 19 jan 2009 20:10
door Black Betty
Renntech schreef:
Speedy356 schreef:Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.


Ja, maar dat kon ik dus nergens meer vinden! :oops:

Hartstikke bedankt voor deze uitleg!

Wat is trouwens dat zwarte blokje dat achterop geschroefd zit?