Pagina 1 van 2

duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 19 jun 2009 21:30
door remcodevries
Hoi,

wanneer moet je een 3.2 motor reviseren , wat zou een normale km stand zijn?
mijn 3.2 heeft 195000 gelopen en verbruikt geen druppel olie
gaat de motor makkelijk 3 ton mee?
ik hoor het wel
gr Remco

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 19 jun 2009 21:38
door wolf
gewoon doorrijden. ijzersterk spul. bij symptomen weer bellen.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 19 jun 2009 22:14
door alvin01
Momenteel 270 K km plus zonder revisie,maar wel met veel liefde en toewijding, altijd keurig warmrijden en onderhoudsbeurten uiteraard laten uitvoeren. dan kan het nog n tijd goed gaan......... :roll: :wink:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 19 jun 2009 23:04
door Marc
Zoals in Peter Morgans - Original 911 op pagina 143 over de 3.2 wordt beschreven:

It's the best value 'contemporary' 911 and mileage is relatively unimportant because the engine is so reliable.

Kortom, de motor goed verzorgen scheelt al een hoop...

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 19 jun 2009 23:32
door Renntech
remcodevries schreef:Hoi,

gaat de motor makkelijk 3 ton mee?


Niet makkelijk. Maar uitzonderingen heb je altijd.

2 ton: wel makkelijk, ook al heb je ook uitzonderingen naar beneden. Ik heb vaak een motor met 150.000 tot 200.000 uit elkaar gehad omdat een cilinderdraadeind geknapt was of dat de olielekkage te veel was om er niks aan te doen.
En als je de cilindervoetpakkingen moet vervangen boven de 150.000 km omdat ze te veel lekken, wordt meestal ook wel een preventieve revisie uitgevoerd.


.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 20 jun 2009 9:40
door Robbierob
Hoi Remco

De onze heeft er momenteel 256.000 km opzitten :drive: , zonder revisie,
en de motor loopt nog steeds als een Klokje 8)

Goed warm rijden en de juiste beurten op zijn tijd zijn wel belangrijk :!:

Gr. Rob :salut:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 20 jun 2009 9:44
door Robbierob
Erwin,
En als je de cilindervoetpakkingen moet vervangen boven de 150.000 km omdat ze te veel lekken, wordt meestal ook wel een preventieve revisie uitgevoerd


Wat wordt tijdens een preventieve revisie precies gedaan :?:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 20 jun 2009 12:49
door Renntech
Denk aan zuigerveren, distributiekettingen, klepgeleiders en eventueel drijfstanglagers en onderste cilinderdraadeinden.




.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 20 jun 2009 23:04
door Koekkie911
Mijn 3.2 heeft ondertussen 250.000 km gelopen maar ook hier nog geen vuiltje aan de lucht. Lekt nergens, nauwelijks olieverbruik en vandaag in Duitsland nog even 250 op de teller gehad :) en dit na 25 jaar..

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 21 jun 2009 1:42
door flitser01
ik heb een 911 geweten met 660.000 km op de teller , nooit oopen geweest , wel 3 nieuwe versnellingsbakken
bere sterke motors :ba:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 21 jun 2009 10:31
door remcodevries
wat is er dan mis met dit soort 915 versnellingsbakken?
ik heb ook een merc. uit 72 al ruim 6 ton op de teller en schakeld altijd als een zonnetje .
porsche is toch ook duits

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 21 jun 2009 10:38
door Olaf
Als je met die met die Mercedes net zo zou rijden als met 'n Porsche (eigenlijk) de bedoeling is, haalt 'ie ook de 6 Ton niet :idea:

Daarnaast vergelijk je niet alleen twee heel verschillende auto's - maar ook twee heel verschillende motoren :wink:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 12:45
door lindemans
Mijn 3.0 liter Benz uit 1980 had 80 pk.....

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 13:17
door wolf
diesel neem ik aan? 2 tujbos? 8)

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 13:36
door remcodevries
dit heeft toch niks te maken met de levensduur van een versnellingsbak

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 14:44
door wolf
de 915 -bak zat aan zijn max wat betreft koppel met de 3.2. de row (231pk) hebben ook een koeler aan de bak gekregen. in 87 ging P G50 bakken gebruiken van een of andere externe leverancier.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 16:44
door Jeroen914
wolf schreef:de 915 -bak zat aan zijn max wat betreft koppel...

dachtutnie...

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 16:55
door wolf
welles.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 19:01
door Jeroen914
zeker gezien in een online lijstje van 'Auto und Sport' :mrgreen:

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 22 jun 2009 19:17
door wolf
enlighten me, oh goddelijke slapeloze.

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 23 jun 2009 1:18
door Jeroen914
915 wordt pas kritiek rond de 350 tot 400 pk

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 23 jun 2009 10:32
door wolf
Waarom dan over op G50? Waarom koeler?

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 23 jun 2009 10:39
door Olaf
G50 = evolutie :idea: Hydraulische koppeling


Porsche gebruikt ook nu versnellingsbakken van 'n externe leverancier :wink: Mercedes

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 23 jun 2009 13:45
door Jeroen914
wolf schreef:Waarom dan over op G50? Waarom koeler?

G50 is een technisch modernere bak. Is ook sterker dan de 915, maar de 915 zat bij de 3.2 nog lang niet aan de limiet...

Re: duurzaamheid 3.2 motor

Geplaatst: 23 jun 2009 13:47
door Jeroen914
Olaf schreef:Porsche gebruikt ook nu versnellingsbakken van 'n externe leverancier :wink: Mercedes

alleen op de turbo-tip toch? of inmiddels ook op andere modellen?