Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:22



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
CDS Unit - schema 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 2.4T 1973
Aarschot België
Bericht CDS Unit - schema
Is er iemand in het bezit van het schema van een CDS eenheid (ontstekingseenheid?; alu bakje met koelvinnen links in de motorruimte)voor een 911 2.4T.

Heb momenteel geen ontsteking (en geen vonken tussen HS bobijn en massa) en meet >4A stroom op ingang 12V (voeding) wat volgens mijn manuel te veel is (normaal 1 tot 1,9 A). Na openen van de eenheid denk ik dat er een massafout in de bedrading (hittebestendige) zat (corrosie van het aluminium zichtbaar op plaats waar de bedrading tegen de massa komt). Overweeg om alle bedrading te vervangen en aanwezige electronica zoveel mogelijk uit te meten.

Dank voor uw reactie


13 dec 2004 22:32
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.4T 1973
Aarschot België
Bericht 
art.nummer : Bosch 0227 200 001 12Volt

Weet iemand wat dit nieuw kost?

Wim


13 dec 2004 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Een orginele Bosch CDI unit zijn duurder dan 1000 euro (als je er al een kunt vinden). Gebruikte units zijn nog volop verkrijgbaar maar die zijn ook al niet goedkoop. Let er wel op dat er een drie en zes (?) pins (aantal aansluitingen) variant bestaat. De 2.4 gebruikt er een met drie aansluitngen.

Ik ben overigens het schema wel eens tegengekomen op de BB van www.pelicanparts.com.

mvg,

Peter


14 dec 2004 8:54
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.4T 1973
Aarschot België
Bericht 
Peter,

Heb gevonden wat ik zocht :

Hierbij de link naar de betreffende info, completer kan niet :

http://forums.pelicanparts.com/showthre ... genumber=2

Nu de boel nog hersteld krijgen ... Ik vermoed dat de vorige eigenaar de CDS eenheid heeft "overbrugd" door een rechtsreekse voeding 12V op de onderbreker te plaatsen. Hierdoor verbranden op termijn de contacten in de verdeler. Vermoedelijk zal ik deze ook nog moeten vervangen.

Alvast bedankt voor de info.

Wim


14 dec 2004 22:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.