Chiptuning door wie??
Geplaatst: 17 maart 2010 13:28
Ola,
Ik ben even op zoek naar wat advies/ervaring over hoe de chiptuning voor mijn 944S2 aan te pakken. Ik vermeld vooraf even dat ik geen spectaculaire winsten verwacht in vermogen, want ik weet dat dat beperkt zal blijven tot een Pk-tje of 10-15. Dus daar hoef je me niet van te overtuigen....
Verder wil ik geen risico lopen op schades door een of andere "internet-chip" via e-bay ofzo te bestellen.
Waarom dan wel? Het program van de fabriek is ook maar een standaard. De S2 werd oorspronkelijk geleverd met 211 Pk maar het laatste modeljaar is er ook een 225Pk versie geleverd met enkel aangepaste software. Dus er zit nog potentie in!!
Ik heb de wagen al eens op de rollenbank gehad en heb de AFM klep wat soepeler ingesteld (dan staat die eerder helemaal open=meer lucht) en ik heb een uitlaat met absorptiedemper (ipv schotten). Ik kwam op de rollenbank destijds op 226Pk. Ik wil de boel nu eigenliojk gewoon goed ingeregeld hebben voor mijn wagen met deze aanpassingen met als bonus misschien een 10pk erbij...
Ik heb twee bedrijven op het oog:
Beek racing...rekent 500euro en zeggen dat het niet echt nodig is om de rollenbank te gebruiken (ze hebben diverse programs liggen voor de S2). Ze kunnen de rollenbank gebruiken om het geheel nog even te testen...
Of
Cartronic motorsport in Duitsland. Bieden ook een standaard geoptimaliseerd prgram voor 365 euro en regelen hem als ik dat wil verder in op de rollenbank voor totaal 570 euro.
Iemand ervaring met deze bedrtijven en voorkeuren of advies? ik weet niet goed of dat rollenbankdeel in Duitsland ook gewoon een "nameting" gaat zijn en wat nut en noodzaak ervan is??
Beek racing is in mijn beleving namelijk ook een erg ervaren club, terwijl mijn gevoel zegt dat een rollenbank nodig is voor optimale afstelling??
Graag advies
Ik ben even op zoek naar wat advies/ervaring over hoe de chiptuning voor mijn 944S2 aan te pakken. Ik vermeld vooraf even dat ik geen spectaculaire winsten verwacht in vermogen, want ik weet dat dat beperkt zal blijven tot een Pk-tje of 10-15. Dus daar hoef je me niet van te overtuigen....
Verder wil ik geen risico lopen op schades door een of andere "internet-chip" via e-bay ofzo te bestellen.
Waarom dan wel? Het program van de fabriek is ook maar een standaard. De S2 werd oorspronkelijk geleverd met 211 Pk maar het laatste modeljaar is er ook een 225Pk versie geleverd met enkel aangepaste software. Dus er zit nog potentie in!!
Ik heb de wagen al eens op de rollenbank gehad en heb de AFM klep wat soepeler ingesteld (dan staat die eerder helemaal open=meer lucht) en ik heb een uitlaat met absorptiedemper (ipv schotten). Ik kwam op de rollenbank destijds op 226Pk. Ik wil de boel nu eigenliojk gewoon goed ingeregeld hebben voor mijn wagen met deze aanpassingen met als bonus misschien een 10pk erbij...
Ik heb twee bedrijven op het oog:
Beek racing...rekent 500euro en zeggen dat het niet echt nodig is om de rollenbank te gebruiken (ze hebben diverse programs liggen voor de S2). Ze kunnen de rollenbank gebruiken om het geheel nog even te testen...
Of
Cartronic motorsport in Duitsland. Bieden ook een standaard geoptimaliseerd prgram voor 365 euro en regelen hem als ik dat wil verder in op de rollenbank voor totaal 570 euro.
Iemand ervaring met deze bedrtijven en voorkeuren of advies? ik weet niet goed of dat rollenbankdeel in Duitsland ook gewoon een "nameting" gaat zijn en wat nut en noodzaak ervan is??
Beek racing is in mijn beleving namelijk ook een erg ervaren club, terwijl mijn gevoel zegt dat een rollenbank nodig is voor optimale afstelling??
Graag advies