Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:47



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911SC kopbouten/motor stand 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht 911SC kopbouten/motor stand
Oei, zojuist mijn mooie en originele 911SC uit 1981 de kleppen gesteld....bij het openen van de kleppendeksels hield ik 3 kopbouten in mijn handjes. Dat wordt dus sleutelen.
Weet iemand waar ik een goede motorstand kan vinden waar ik de motor aan kan bevestigen als ik eraan ga sleutelen? Weet iemand ook of je perse de nokkenassen moet vewijderen of kan je hele koppenboel bij elkaar houden en als één geheel demonteren?


20 mei 2010 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Ben ook benieuwd naar reacties ! :popcorn:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


20 mei 2010 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Mmm zou me eens op de kop krabben of een stukje revisie nu niet handig is...
_________________________________________
oud is beter


20 mei 2010 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hoi lagunamak,
wat is nou exact het probleem van die bouten ?
gewoon losgekomen of draad uit de carter getrokken , ik bedoel niet alleen bij jou maar in het algemeen dan .
gr Diablo
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


20 mei 2010 18:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Meestal breken die krengen af !
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


20 mei 2010 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Oei , dan moet alles wel open :bang:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


20 mei 2010 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
zeer bekende kwaal SC. google is je vriendje. ik gok op 10000 hits voor porsche sc headstuds.
_________________________________________
oud is beter


20 mei 2010 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
wolf schreef:
google is je vriendje. ik gok op 10000 hits voor porsche sc headstuds.

Ongeveer 18.100 resultaten
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 mei 2010 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
bij mij zelfs meer, maar ik heb de safe search dan ook uit staan :lol:
_________________________________________
Got coffee?


20 mei 2010 21:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
die kopbouten breken gewoon af.

belangrijkste is of iemand weet waar ik een goede beugel ofzo kan kopen die ik op de punten kan vastmaken waar normaal de versnellingsbak aan de moter komt. Kan de motor mooi vrij hangen als ik 'm uit elkaar peuter....


21 mei 2010 8:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hoi lagunamak,
Je bedoeld zoiets ongeveer?
Afbeelding

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ga ... _poot.html
:salut:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


21 mei 2010 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Of deze te huur ,
http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ga ... stand.html
en deze te koop
http://www.2dehands.be/autos/autoaccess ... &start=273
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


21 mei 2010 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
wolf schreef:
zeer bekende kwaal SC.

Niet alleen de SC, al is die de afgelopen jaren het meest aan de beurt geweest maar vroeg of laat krijgen alle luchtgekoelden er schijnbaar mee te maken. Begreep laatst dat ook de 964 en 993 inmiddels al aan de beurt gaan komen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 mei 2010 8:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Of bedoel je alleen de beugel ,
zie link onder , een forummer (Mayonaise) verkocht het een tijdje geleden!

viewtopic.php?f=12&t=26823&start=0

Afbeelding :salut: :salut:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


21 mei 2010 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
maurice schreef:
wolf schreef:
zeer bekende kwaal SC.

Niet alleen de SC, al is die de afgelopen jaren het meest aan de beurt geweest maar vroeg of laat krijgen alle luchtgekoelden er schijnbaar mee te maken. Begreep laatst dat ook de 964 en 993 inmiddels al aan de beurt gaan komen.

Als ze de 911 3.2 maar overslaan !! :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


21 mei 2010 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Vrees van niet Diablo. Als ze jouw 3.2 dan maar overslaan :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 mei 2010 9:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Probleem komt bij de SC en de 3.2 voor.
De draadeinden aan de uitlaatkant zijn van Dilavar. Nieuw zijn ze sterk, maar door corrosie krijgen ze onregelmatigheden aan het metalen oppervlak. Dat zorg voor stress-concentratie waardoor ze afbreken. Net als bij een zak chips, sterk materiaal maar maak een kleine knip in het materiaal en het scheurt door.
Om dat probleem op te lossen zijn de dilavars in de in latere bouwjaren van een coating voorzien; de laatste 3.2 met een zwarte expoxycoating. Dat maakt ze wel beter bestand tegen deze opervlaktecorrosie. Als je een los stuk draadeind tegen komt achter het klepdeksel dan is dat draadeind dus afgebroken.
Meningen die ik er over lees en hoor: de 12 Dilavars vervangen door gewone stalen draadeinden die ook aan de inlaatkant zitten; of alle 24 vervangen door de draadeinden van de 993.
In mijn 3.2 hebben ze het nu toch al 21 jaar en 225.000 km uitgehouden.
De revisie die er aan zit te komen heeft bij mij te maken met koppen en zuigerveren die "gedaan" moeten worden. De rest gaat dan natuurlijk gelijk mee...

Het loskomen van de draadeinden uit het carter dat bij de 2.7 wel voorkomt heeft een andere oorzaak; dit merk je doordat de moeren los komen te zitten en je de indruk krijgt dat even opnieuw aangedraaid moeten worden. De moeren liggen dan dus niet los achter het kleppendeksel.
Aandraaien heeft dan overigens weinig zin, want in plaats van dat je alles weer vast draait, trek je het complete draadeind verder uit het carter.

Leuk he .... :?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 21 mei 2010 16:11, in totaal 2 keer bewerkt.



21 mei 2010 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hallo Lagunamak,

ik heb momenteel hetzefde probleem met mijn 2700cc 911S motor.
Het is belangrijk om te weten of de kopmoeren slechts losgeraakt zijn, of dat er wat anders aan de hand is. Bij mij waren er twee kopmoeren losgeraakt en was er van één het draadeind met draad en al uit het onderblok getrokken.
Wil je alles weer netjes op moment hebben mét een goede afdinchting van de koppen, dan zou ik adviseren om de gehele cilinderbank (of misschien beide) te demonteren voor inspectie om vast te stellen wat het probleem is.....
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


21 mei 2010 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
maurice schreef:
wolf schreef:
zeer bekende kwaal SC.

Niet alleen de SC, al is die de afgelopen jaren het meest aan de beurt geweest maar vroeg of laat krijgen alle luchtgekoelden er schijnbaar mee te maken. Begreep laatst dat ook de 964 en 993 inmiddels al aan de beurt gaan komen.


Dat las ik 5 jaar terug ook al, maar het probleem blijft toch geconcentreerd op de SC.
_________________________________________
oud is beter


21 mei 2010 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
wat ik ervan gelezen heb, schijnt het probleem zich met name bij de 3.0 SC én turbo voor te komen. suggestie in de boekjes is inderdaad om de dilavars te verwijderen en er stalen voor in de plaats te doen. dat zal dan moeten houden. Bij de 3.0 trek je het draadeind niet uit het blok, want dat is van aluminium (sterk) waarbij het bij de 2.7 van magnesium is. Daar trek je draadeinden uit het blok.
Bij mij zijn er drie bouten afgebroken, op verschillende lengtes. Opmerkelijk is dat de motor geen olie lekt, je hoort 'm wel een beetje gevoelige IMS Lager sinds ik 'm kort voor z'n beurt even heb gemangeld naar Frankfurt en weer terug.

Ik ben nog nieuwsgierig of je de koppen als soort van geheel kan verwijderen (inclusief nokkenassen) of dat je alles moet demonteren.

Revisie van de gehele motor is voor een latere tijd gepland (eigenlijk heeft-ie helemaal geen revisie nodig, loopt perfect en verbruikt 0 olie.) Maar goed, dit moet even gedaan worden.


21 mei 2010 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hoi Lagunamak,
ik zie dat je al contact zoekt met "mayonaise" !
Geen dank hoor (voor al die moeite) ! :popcorn:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


21 mei 2010 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Als je alleen de tapeinden wilt vervangen dan zou je de complete eenheid van nokkenas-huis en de 3 koppen als geheel kunnen lostrekken en weer terugmonteren; wordt vaker gedaan. Als hij niet aan een koprevisie toe is kun je dat doen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 mei 2010 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
hoi Diablo,

spreekt voor zich dat mijn dank groot is voor de link naar mayonaise en zijn speciaal gereedschap. Excuus dat ik daarvoor niet eerder iets heb vermeld. Zit pas sinds kort op dit forum, waarvan ik overigens vind dat het prima werkt, dus ben niet direct op de hoogte hoe eea werkt enzo.

binnenkort gaat de grote klus beginnen. Zal melding maken van dit project op dit forum.....

tot zover ben ik prima geholpen. ik verwacht na een aantal maanden dat ik anderen van dienst kan zijn...


22 mei 2010 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
lagunamak foto's doen het altijd goed :wink:


22 mei 2010 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hoi lagunamak,
je bent vergeven , als je pic's plaatst , veel pic's van de werken aan je motor :ba: :wink:
Wens je nog veel sleutelplezier :thumleft:
Apropoz is het nog wat geworden bij mayonaise ?
gr Diablo
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


22 mei 2010 23:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.