Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

20 feb 2011 20:15

ja hoor, speedservice word het :)

toch wel een goeie denk ik ? niet ?

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

20 feb 2011 22:43

Ik ga ook voor de hitteschiltjes bij de demper, is een redelijk vaak voorkomend
probleem bij de 993, alleen niet iedereen hoort het :wink:

De meesten zijn (gedeeltelijk) weggeroest pecies bij de bevestgingspunten.


keep us posted :idea:

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

11 maart 2011 20:49

hey mensen,

de porsche staat ondertussen bij speedservice, is vandaag volledig nagekeken en hier de bevindingen :

- Rubbers voorste draagarmen erg slecht, ingescheurd. Veschillende opties, hele nieuwe draagarmen, aleen de rubber bussen vervangen voor weer originele of voor speciale teflon bussen.
-remschijven en remblokken voor kant zullen op korte termijn vervangen moeten worden.
-De koppeling gaat erg zwaar, niet meteen maar komt er wel aan dat deze vervangen moet worden incl drukgroep en lager.
- er was ook schade geweest rechtsvoor en achter, maar hiervan wist ik dat deze panelen hersporten waren, aan de ophanging was niets te zien.

Nu enkele vraagjes aan jullie :)

over het rammeltje zei hij precies niets, dus dit zal ik nog eens extra navragen

de voorste draagarmen dus, moeten in orde gemaakt worden, wat stellen jullie voor om te doen ?

de remschijven en blokken vooraan, op korte termijn vervangen worden, dan kan ik dit best in een keer mee laten doen denk ik, ik was toch ook van plan om eens de remolie te laten vervangen, ik had gedacht ooit mss de remmen van de turbo er onder te steken, nu weet ik niet echt of dit nodig is en of ze echt beter zijn
ook had ik al gedacht aan stalen remleidingen te monteren, zouden beter zijn ?
ik heb wel gehoord dat ze daar op de belgische keuring niet zo mee lachen, omdat het niet 'origineel' is, nu een truukje hiervoor zou zijn om een soort rubber er over heen te doen zodat het staal niet opvalt, goed idee of niet ?

de koppeling kan ik mijns inziens nog even mee wacht precies, weet niet of dit wel goed is om hier ook mee te wachten
als ik dit ook laat vervangen is er dan iets te doen met een lichtgewicht vliegwiel of iets dergelijks ? (gewichtsbesparing ? :p )
welk effect heeft dit dan eigenlijk ?


Al bij al geen slechte koop gedaan lijkt me :)

thanks !

matti993

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

11 maart 2011 20:57

Dat weten wij natuurlijk niet , of het een slechte koop is...........Wij weten namelijk niet wat jij er voor heb betaald :mrgreen:

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

11 maart 2011 21:31

haha, ja idd.

de auto had 89000km op aankoop en ik heb er 33700 voor betaald

het is men eerste porsche, gekocht met wat emotie natuurlijk :p dus kan me ook best voorstellen dat er wel beter zijn voor zelfde prijs :p achja, we moeten doen en daarvan leren we he ;)

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

11 maart 2011 22:08

je maakt je wat zorgen om een rammeltje, gaat daarvoor naar een specialist, en hebt daar nu nog geen antwoord op :scratch:

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

11 maart 2011 23:17

iemand een antwoord op mn vraagjes mss ? :)

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

12 maart 2011 3:57

thx,

de draagarmen, volledig nieuwe dan ? of nieuwe bussen ? wat doen de speciale teflon bussen ?

voor de rest, dus gewoon standaard vervangingen doen, geen speciale upgrades ofzo ?

ja op zich had ik wel rekening gehouden met wat extra kosten kwa onderhoud

greetz

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

12 maart 2011 18:54

89000 km en dan ingescheurde draagarm rubber bussen is bijzonder snel. Ik zou gewoon gaan voor nieuwe originele Porsche spullen., en zeker geen teflon bussen ed. Als de koppeling erg zwaar gaat dan is hij goed versleten. Hier niet mee wachten anders kost het je je vliegwiel. Hier vind ik ook 89000 km en volkomen versleten koppeling snel. Maar ja, iemand met een zware rechter voet kan een koppeling in no-time verslijten.

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

12 maart 2011 22:01

Peter 993 schreef: iemand met een zware rechter voet kan een koppeling in no-time verslijten.


eerder iemand met een langzame linker

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

12 maart 2011 23:45

Peter 993 schreef:89000 km en dan ingescheurde draagarm rubber bussen is bijzonder snel...

de auto is van 1995 dus speelt hier eerder de leeftijd dan de kms. die kilometerstand op meer dan 15 jaar waarbij waarschijnlijk het merendeel kilometers gereden zijn tijdens de eerste levensjaren, da's ruim gerekend amper 400 km per maand of 5 dkm per jaar ! een auto is gemaakt om te :drive: niet om stil te staan want daarvan slijt die nog harder van.

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

13 maart 2011 10:56

Je hebt misschien geen slechte koop gedaan maar met het aankomend onderhoud wel een behoorlijke kans laten liggen om scherper te onderhandelen. Want met een AKK waren de meeste zaken echt aan het licht gekomen, tegen de tijd dat het allemaal gemaakt is (koppeling, draagarmen, remmen) ben je behoorlijk wat pecunias verder en dan is de prijs voor je 993 wel in een keer heel erg marktconform of zelfs hoger, en dan hebben we het nog niet over het rammeltje gehad.

Moraal van het verhaal, waarom weten vele het PF en AKK pas te vinden na aankoop ipv er voor. Ik hoop voor je dat alles meevalt

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

13 maart 2011 11:40

ik zou specifieke problemen oplossen(dus de bussen enkel zelf bijvoorbeeld). Als de draagarm verder nog hard en volledig goed is, zou ik enkel het vervangen van de gehele module voor een nieuwe (dus draagarm+bus) overwegen als de kosten hiervan nauwelijks meer zijn als dat enkel de bussen vervangen worden.

Dit criterium gaat voor bijna elk specifiek onderdeel op aan de auto wat mij betreft. Je maakt wat er kapot is, tenzij het economisch voordeliger/weinig uitmaakt een gehele module waar het onderdeel inzit te vervangen.

Koppeling zou mij naast de ratel(welke ook geheel onschuldig kan zijn/of niet) ook wele even wat zorgen baren. Reken hiervoor wel op een wat serieuzer bedrag indien uitgevoerd door specialist dealer(verwacht >1000euro) Ik zou daar niet te lang mee wachten, al is het maar omdat hij met een nieuwe koppeling veel fijner te rijden is.

Je vraag over verdere updates: weet niet op welke hoogte hij staat. Maar als ze bij de draagarmen bezig zijn, zitten ze niet heel ver uit de buurt van veren(en dempers) :mrgreen: . Misschien daar eens naar kijken als je 993 op suv hoogte staat.

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

13 maart 2011 22:54

de wagen heeft in zen eerste levensjaar 21000km gereden, nadien ongeveer iets van een 5000 a 6000 per jaar en telkens half jaar stil gestaan
kan me best inbeelden dat dit geen goed doet aan al het rubber enzovoorts
de koppeling komt mijn insziens door de vorige bestuurder en kan dus gebeuren.... wel zeer jammer dat ik dit moet betalen nu :s
hij staat op standaard hoogte, mss toch net iets te hoog, wat voor veranging zou je doen dan ? M030 van porsche of iets anders ?
sja, het rammeltje heb dit nog eens gemeld aan hem en hoop hierop snel antwoord te krijgen

bedankt voor jullie antwoorden !

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

13 maart 2011 23:11

Voor een goed advies voor een ander onderstel adviseer ik Carnewal in Maarkedal, zie www.carnewal.com, heeft mij toen ook een zeer goed onderstel geadviseerd!

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

15 maart 2011 0:59

wat betreft de ophanging was slechts een suggestie. Zou dit enkel doen, als je de standaard ophanging graag veranderd wilt hebben.

Eerst rammeltje oplossen, hopelijk valt dit mee(naast de koppeling etc.)

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

15 maart 2011 23:44

Peter 993 schreef: en zeker geen teflon bussen ed.


Waarom niet?

Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor

16 maart 2011 0:08

bij mij hebbenze de rubbers vervangen in de draagarmen,let wel dit kan niet iedereen! en doe geen harde bussen word hij stug van en vaak piepen ze ook nog.

remmen gelijk vernieuwen kost de wereld niet.

koppeling zwaar, bij mij hebben ze toen de twee koppelings gevers vernieuwd
die zit er een bij je pedaal en een op de bak.doe ook gelijk de slang die daar tussen zit vernieuwen.

ik heb toevallig vandaag nog gehoort van een porsche monteur dat een enkel
vliegwiel leuk is maar niet leeker rijd voor straat gebruik.
de motor slaat veel mekkelijker af en in de file is het een ramp.

ik zou dit allemaal gelijk in orde maken en een grote beurt,kan je er de hele zomer tegen.


gr anton964
Plaats een reactie