Pagina 1 van 1
Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 26 jul 2011 22:14
door lindemans
Vandaag kwam ik er min of meer bij toeval achter dat als ik mijn gaspedaal helemaal intrap tot op de vloer, de gasklep op de motor nog niet helemaal open staat.
De klep stond zelfs nog zo ver van de volledige open stand af, dat de schakelaar die vanaf "bijna vol gas" een signaaltje naar de DME computer geeft - gaan met die banaan - nog niet bediend werd. De gasklep kwam dus niet verder dan ca 3/4 open schat ik. Foutje bij inbouw van mn motor na de revisie oktober vorig jaar.
Ik heb dit kunnen bijstellen met een stelschroef achter het gaspedaal, zodat de klep nu wel vol open gaat en de "vol gas" schakelaar wel wordt bekrachtigd.
Dat is me wel even een wereld van verschil...
Aanrader dus om dat even te checken: een hulpje het gaspedaal geheel laten intrappen - dan proberen of je de klep met de hand nog verder open kunt duwen (als het goed is kan dat dus niet).
Re: Gasklep
Geplaatst: 26 jul 2011 22:19
door Diablo
Ga dit morgen meteen checken !

Re: Gasklep
Geplaatst: 26 jul 2011 23:17
door rob964.c4
Heb dat soort dingen altijd gecheck opzoek naar free hp
Re: Gasklep
Geplaatst: 26 jul 2011 23:51
door Erik997S
En dat na 'wong' - praktijken, een testbank had hier misschien eerder uitsluitsel over gegeven.
btw no hard feelings:
'driving is an emotion and a passion, not something on paper'
Mvg,
Re: Gasklep
Geplaatst: 27 jul 2011 0:33
door lindemans
@Wong: feit blijft dat hij op deellast beter trekt met de chip van Wong.
Dat was ook mijn primaire reden om m te proberen.
Maar ik ga nu nog een keer beide varianten proberen ....
Re: Gasklep
Geplaatst: 27 jul 2011 8:24
door cabrio wim
Wong zit wel diep bij sommige hier.

Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 29 jul 2011 8:05
door Koekkie911
@ Lindemans, hoe doe je dat, de stand van de gasklep checken? Moet dan het luchtfilter er uit of de hele box er af
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 29 jul 2011 10:35
door lindemans
Koekkie911 schreef:@ Lindemans, hoe doe je dat, de stand van de gasklep checken? Moet dan het luchtfilter er uit of de hele box er af
Makkelijker:
Je laat iemand het gaspedaal bedienen, dan zie je vanzelf wat er beweegt.
Je ziet dan dat de stang die de gasklep bedient van je af beweegt. Vervolgens laat je het gaspedaal helemaal intrappen tot op de vloer: dan proberen of je de gasklep nog verder kunt openduwen.
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 29 jul 2011 12:14
door porsche964
Ik ga er vanuit dat de mijne volledig opengaat als ik 255 op de teller haal

Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 30 jul 2011 14:29
door rob964.c4
lindemans schreef:Koekkie911 schreef:@ Lindemans, hoe doe je dat, de stand van de gasklep checken? Moet dan het luchtfilter er uit of de hele box er af
Makkelijker:
Je laat iemand het gaspedaal bedienen, dan zie je vanzelf wat er beweegt.
Je ziet dan dat de stang die de gasklep bedient van je af beweegt. Vervolgens laat je het gaspedaal helemaal intrappen tot op de vloer: dan proberen of je de gasklep nog verder kunt openduwen.
dan kan het wel al zo zijn dat de gasklep wel vol open is en dat verder door duwen juist weer teveel is,
verstandig is om juist wel echt te kijken naar de stand van de klep.
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 30 jul 2011 15:08
door Erwin
porsche964 schreef:Ik ga er vanuit dat de mijne volledig opengaat als ik 255 op de teller haal

Als dat met de 3.2 is zit dat wel goed, ( een 964 haalt 270 of meer op de teller) echter kan een gasklep ook te ver open gaan waardoor de gaskabel constant te strak staat bij volgas intrappen van je pedaal.
Gaskabel afstelling controleren:
Volgas laten trappen en vasthouden ( met de motor uit

)
Kijken of de gasklep idd. iets verder kan. Je moet de gasklep nog 1 tot 3 millimeter verder open kunnen doen.
Verwaccht geen of nauwelijks verschil als dit bijvoorbeeld 5 tot 8 millimeter blijkt te zijn. Het enigste is dat dan de vollast schakelaar misschien net niet bediend word en daardoor de computer niet weet dat je hard wil gaan en daardoor niet de ontsteking en inspuiting daarop afstemt.
Bij de 911 t/m 3.2 stel je de maximale stand van de gasklep in door de stand van de kunstof bout achter het pedaal iets te verstellen.
Bij de 964 door onder de auto bij gedemonteerde onderbeplating een kunstof moer te verstellen die in de gaskabel zit ter hoogte van de versnellingsbaksteun.
Als de gasklep tegen de aanslag aankomt moet je de gaskabel wat verstellen of bij de oudere 911 de kunstof bout wat uitdraaien totdat je de benodigde 1 millimeter ( of heel iets meer) weer voorhanden is.
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 31 jul 2011 19:40
door lindemans
ERWIN van ergens uit de Caribbean ?
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 31 jul 2011 19:58
door -bassie-
denk niet dat die deze vraag stelt maar het antwoord wel weet dan

Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 31 jul 2011 20:18
door jan911sc
Bij de 911 t/m 3.2 stel je de maximale stand van de gasklep in door de stand van de kunstof bout achter het pedaal iets te verstellen
Dit begrijp ik niet,

kan geen kunststof bout vinden (bij mijn sc)
alleen een duw/trekstang met kogel van metaal.
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 31 jul 2011 22:15
door Heinz
Die zitten aan het pedaal . De kunsstof bout zit aan het houten plankje waar je pedalen doorheen komen. Even onder het tapijt kijken. Succes!
Re: Gasklep Carrera 3.2
Geplaatst: 31 jul 2011 22:18
door JorisLoet
Ik vraag wel aan de garage of ze dat willen controleren de volgende keer
