Pagina 1 van 1

Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 6:14
door redriver
Hoi, gisteren een aankoopkeuring laten doen aan een Boxster 2004 Tiptronic 2.7. Een van de punten die er uit kwam was "motor zweet minimaal op krukaskeerring". Volgens de keurmeester (schmidt uit oss) was de lekkage echt minimaal (alleen een beetje nat) en zou dit een boxster-kwaaltje zijn, niks om me zorgen om te maken zei hij, zelfs niet op de lange termijn. Als de krukaskeering vervangen moet worden t.z.t. moet de versnellingsbak eraf en is een dag werk. Dus geen goedkope reparatie !

Hoe zijn de meningen op het forum hierover ? Is dit een risico of moet ik hier niet te zwaar aan tillen ?

A.s. zaterdag staat de evt. koop gepland.

Bedankt

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 7:40
door Paul II
Een bekende kwaal van dit type motor in Boxster/Cayman en 'gewone' 911 - eerste watergekoelde in de 911.

Zoek eens op RMS (Rear Main Seal) of krukaskeering.
Na 6 of zo modificatie's is er nu een definitieve oplossing voor.
Beetje zweten, minimaal, is geen (echte) reden om af te zien van koop als de auto je verder (echt) aanspreekt.
Aan de andere kant, is er veel keus.

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 8:08
door Master Ken
Frank,zal er echt wel verstand van hebben. :mrgreen:

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 8:51
door viaa
Hoi Reddriver, mijn 911 heeft hier ook (minimaal) last van. De dealer doet er ook vrij luchtig over en hoeft vooralsnog niet gemaakt te worden. Gewoon regelmatig, met de peilstok, het oliepijl in de gaten houden.

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 18:49
door boxi
Als de bak eraf is (dus voor koppeling), is dit geen dag werk. Als je alleen de keerring vervangt is het een dag werk.

Grtz. Boxi

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 18:57
door de Fiscalist
maw, doorrijden tot je de koppeling vervangt, dan gelijk even meenemen...

Als de keurmeester al aangeeft dat het niets is om je zorgen over te maken dan is het ws niets om je zorgen over te maken. Je hebt hem immers ingehuurd om extra kritisch de wagen voor je te beoordelen om een evt miskoop te voorkomen.

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 03 aug 2011 22:02
door snarf02
Is een tiptronic, die van mij uit 1998 (110000 km) lekt voor geen centimeter, is
in principe veel beter gelagerd dan een handbak!!

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 04 aug 2011 20:28
door Paul II
kan zijn dat de bak anders is

maar dit gaat over de kering van de RMS, krukaskeering, en die verschilt niet :wink:

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 05 aug 2011 1:37
door jan911sc
viaa schreef:Hoi Reddriver, mijn 911 heeft hier ook (minimaal) last van. De dealer doet er ook vrij luchtig over en hoeft vooralsnog niet gemaakt te worden. Gewoon regelmatig, met de peilstok, het oliepijl in de gaten houden.


Ach, en waar olie zit, gaat ie in ieder geval nooit roesten. :mrgreen:

Re: Boxster 986 2004 Tiptronic AKK Krukas Keerring

Geplaatst: 22 maart 2014 16:14
door RetroMan
Paul II schreef:Een bekende kwaal van dit type motor in Boxster/Cayman en 'gewone' 911 - eerste watergekoelde in de 911.

Zoek eens op RMS (Rear Main Seal) of krukaskeering.
Na 6 of zo modificatie's is er nu een definitieve oplossing voor.
Beetje zweten, minimaal, is geen (echte) reden om af te zien van koop als de auto je verder (echt) aanspreekt.
Aan de andere kant, is er veel keus.


Kun je iets meer vertellen over die definitieve oplossing?