Porsche 928 4.5L 240PK (M28.01) vs 4.7L 300pk (M28.12)
Geplaatst: 08 sep 2011 21:12
Beste 928-vrienden,
ik ben ruim 1,5j al bezig om mijn 928 van 1980 (4.5L) te restaureren. Eindelijk is hij gespoten en is ie bijna rijklaar.
Recentelijk ben ik tot de vaststelling gekomen dat mijn 928 eigenlijk een 928S van origine is met de 4.7L 300PK motor.
Dit betekent dus dat de originele 4.7L op een vroeg moment vervangen is door mijn huidige 4.5L....damn
Mijn vraag is dan ook : kan ik zonder noemenswaardige veranderingen van onderdelen, mijn 4.5L motor vevangen door een 2dehands complete 4.7L blok (type M28.12) ?
Of moet ik ook een andere starter, dynamo, uitlaatcollector, injectiepomp,injectiestuureenheid etc....hebben ???
Oja , momenteel heb ik een K-jetronic injectie met één enkele distributeur en een 3-sp Automaat (M249)
grtz
Gerrit
ik ben ruim 1,5j al bezig om mijn 928 van 1980 (4.5L) te restaureren. Eindelijk is hij gespoten en is ie bijna rijklaar.
Recentelijk ben ik tot de vaststelling gekomen dat mijn 928 eigenlijk een 928S van origine is met de 4.7L 300PK motor.
Dit betekent dus dat de originele 4.7L op een vroeg moment vervangen is door mijn huidige 4.5L....damn
Mijn vraag is dan ook : kan ik zonder noemenswaardige veranderingen van onderdelen, mijn 4.5L motor vevangen door een 2dehands complete 4.7L blok (type M28.12) ?
Of moet ik ook een andere starter, dynamo, uitlaatcollector, injectiepomp,injectiestuureenheid etc....hebben ???
Oja , momenteel heb ik een K-jetronic injectie met één enkele distributeur en een 3-sp Automaat (M249)
grtz
Gerrit