Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Porsche V power

28 nov 2016 0:37

Maken we hierbij nog verschil tussen de term 'zwavelvrij' en 'zwavelarm'.

Vanaf 2008 ofzo moeten alle benzines in NL zwavelvrij zijn. In principe komt dit neer op een bepaalde maximumnorm van zwavel in de brandstof. Dus echt zwavelvrij is het dus niet! Een semantisch spelletje.

Re: Porsche V power

28 nov 2016 19:31

V power is zowiezo lood om oud ijzer.

Re: Porsche V power

28 nov 2016 20:43

turbocruiser schreef:V power is zowiezo lood om oud ijzer.


...beste 'TurboCruiser', ik nodig je graag uit geheel vrijblijvend op mijn kosten een RS chip/Ron98 uit te proberen in combi met RON98 in de tank. Als je dan geen verschil merkt mag je de stelling lood om oud ijzer kracht bij zetten.

Re: Porsche V power

28 nov 2016 21:04

Hi Kappi! Hartelijk dank voor je genereuze aanbod! Ik maak er graag een keer gebruik van!
Van de meerwaarde van RON98 ben ik al overtuigd, echter V power is geen RON98.

Re: Porsche V power

28 nov 2016 21:13

Nee idd dat is 97 of (meestal) hoger
Maar het zijn ook de toevoegingen die het maken dat ik het tank

Re: Porsche V power

29 nov 2016 17:29

Goh, na 33 jaar bij Shell gewerkt te hebben
word ik toch weer belazerd....
de Hycon plant bestaat natuurlijk ook niet...

Re: Porsche V power

29 nov 2016 19:16

Voor diesel lpg en naphta is dat inderdaad reuze geschikt.
:D

Re: Porsche V power

29 nov 2016 22:25

rarebear schreef:Goh, na 33 jaar bij Shell gewerkt te hebben
word ik toch weer belazerd....
de Hycon plant bestaat natuurlijk ook niet...


Vandaar dat ik ook schrijf ik leer graag bij

Ik kan namelijk nergens terug vinden. Dat vpower via het procedee van gtl gemaakt word

Wel is er gtl diesel verkijgbaar bij de pomp

Re: Porsche V power

29 nov 2016 22:31

Person refuelling car with GTL fuel
GTL Fuels

Shell GTL Fuel is an alternative fuel for use in diesel engines, which can lower local emissions (e.g. particulate matter, NOx, hydrocarbons and carbon monoxide).

It can be used in existing heavy-duty diesel vehicles without modifications, allowing for easy switchover from diesel fuel with no infrastructure investment required.[1] Shell GTL Fuel is already in daily use with commercial fleets in Germany and the Netherlands.

Shell GTL Fuel has broadly similar physical characteristics to crude diesel derived from crude oil, but it has a much higher cetane number, a higher mass calorific value, lower levels of sulphur and aromatics, and a lower density.

Re: Porsche V power

29 nov 2016 22:49

Ja precies. Maar dat heeft niks te maken met Vpower benzine.
Plaats een reactie