Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Porsche V power

18 feb 2012 13:16

flendering schreef:knoksensor

:roll: klopsensor!

Re: Porsche V power

18 feb 2012 13:50

Of knock sensor.

Re: Porsche V power

19 feb 2012 13:08

ik mag zeker toch wel mee he, ga jou alleen niet bijhouden vriend maar wel een leuk onderzoekje om de oude troep uit de tank te rijden. Sorry we gaan er wel serieus mee om he GROEN is het devies. :ass: He ries zelfs mijn vrouw vind die gayman een vreselijke (leuke :mrgreen: ) auto. Wie weet................


Tuurlijk mag je mee, en de cayman lijkt het idd erg goed te doen bij het vrouwvolk (rijd ik dan nu in een vrouwen auto? of een vrouw-aantrekkende auto???) :mrgreen:

Re: Porsche V power

19 feb 2012 13:31

Gay-man = Babe-magnet.
:wink:

Re: Porsche V power

19 feb 2012 13:46

Als het agendatechnisch (i.i.g. na 26 februari) kan wil ik me, als jullie dat leuk vinden, wel aansluiten.....Cayman S PDK7, altijd BP Ultimate, beetje onbalans :shock: en stinkend achterwiel :roll: , maar verder alles okay :ba: :ba: :ba:

Re: Porsche V power

19 feb 2012 15:26

Porcay schreef:De grap is dat in Dtsl BP Ultimate geleverd wordt door Aral....in een 100 octaan variant ( waarbij er al jaren geruchten zijn dat Ultimate in Nederland ook 100 octaan is.... :shock: ).

Blijf lekker BP rijden!


102 zelfs ondertussen :-) ideaal voor turbo motoren!

Re: Porsche V power

19 feb 2012 15:30

En Aral=Shell

Je zou je dus af kunnen vragen waarom onze V power geen 102 is ipv 97.
:scratch:

Re: Porsche V power

20 feb 2012 10:48

En in Duitsland is de Vpower (racing) ook 100 ipv de 97 die ze hier verkopen.

Jaap

Re: Porsche V power

27 feb 2012 22:52

Begrijp al dat gedoe niet over octaan 98 gehalte. Heb deze zomer 2500 km in Ierland rondgereden op octaan 95 want daar is simpelweg niets anders te krijgen. Het motormanagement regelt dat netjes zelf, en ik heb totaal geen problemen gehad.

Re: Porsche V power

27 feb 2012 22:57

Voor een moderne P is het ook geen probleem (al kan ie soms wat inhouden) maar bij een oude(re) regelt het motormanagement dit niet vanzelf hoor
Laatst bijgewerkt door mbembe op 03 jun 2012 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche V power

03 jun 2012 11:21

Vorig weekend 1800km gereden op zondag en maandag (heen en weer naar iets ten zuiden van le Mans) voor een barbeque.
Moest onderweg uit nood benzine met octaangetal 95 tanken. Ik was benieuwd, maar alles gaat goed....... tot het moment dat je echt wil accelereren.
Dan gaat het echt fout. Het was net of de begrenzer af en toe een beetje ingreep, zo'n gevoel.
De tank voor de helft rustig leeggereden en weer gevuld met 98. Probleem was weg.
Ik heb sindsdien een literblik octaanboost van Putoline in de auto mee. Voor het geval dat.
En mocht ik heel plotseling op een circuit terechtkomen, kan ik zelfs de 98 oppeppen naar 100. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Kortom, wil je af en toe spelen met je Porsche????? Altijd 98!!

Gr. Léon

Re: Porsche V power

03 jun 2012 12:44

Tank zo af en toe 95, merk eigenlijk weinig verschil, hij loopt gewoon 280 op de autobahn..en ik merk zeker geen inhouden of begrenzing oid.......

Re: Porsche V power

03 jun 2012 14:56

Tip van de dag; neem Fee-power
Betoverend snel.

:roll:

Re: Porsche V power

03 jun 2012 16:06

Peter 993 schreef:Tank zo af en toe 95, merk eigenlijk weinig verschil, hij loopt gewoon 280 op de autobahn..en ik merk zeker geen inhouden of begrenzing oid.......


mbembe schreef:Voor een moderne P is het ook geen probleem (al kan ie soms wat inhouden) maar bij een oude(re) regelt het motormanagement dit niet vanzelf hoor

Re: Porsche V power

22 aug 2016 12:38

mbembe schreef:Voor een moderne P is het ook geen probleem (al kan ie soms wat inhouden) maar bij een oude(re) regelt het motormanagement dit niet vanzelf hoor
[/quote]

Wat is 'een wat oudere P' ? Is dit ook onze 996 of zijn dit de luchtgekoelde?

Re: Porsche V power

22 aug 2016 12:41

Voor zover mijn kennis gaat ouder dan de 996, de luchtgekoelde dus. Vanaf wanneer precies weet ik niet exact

Re: Porsche V power

22 aug 2016 13:28

OK, bedankt :thumleft:

Re: Porsche V power

22 aug 2016 15:25

Kijk ook hier eens voor de brandstof
http://competition102.com/

Re: Porsche V power

22 aug 2016 20:37

996 heeft gewoon een knock sensor, waardoor die de ontsteking wel bij regelt. Al is het wel beter(staat ook aan de binnenkant van je benzineklep) om 98 te tanken. Bij normaal gebruik volstaat de 95 ook wel. Ga je wat meer op het gas, is 98 toch wat beter. Ik merk in de slalom race dat hij het op 98 net even wat beter doet

Re: Porsche V power

02 sep 2016 10:32

RON 95 is na 3 maanden oud (en dus slecht voor je motor), RON 98 pas na 2-3 jaar.
Zowiezo altijd wegzetten met minimaal RON98.

Re: Porsche V power

02 sep 2016 23:28

? Is dat zo? Waar baseer je dat op, heb ik nog nooit gehoord, maar kkinkt als muziek in de oren voor a.s. winter

Re: Porsche V power

15 sep 2016 16:19

V-power heeft een groot voordeel wat andere premium fuels niet hebben, het is zwavelvrij , wordt gemaakt via het Shell patented GTL procedé , (gas to liquid)
Zeker nu er steeds meer direct injected fuel systemen komen is het aan te raden om V-power te tanken, ja het is duurder dan euro95 (volgend jaar met 10% ethanol, ook slecht voor oude motoren !!!)
Het RON getal is niet heilig, 97 ron is meer dan voldoende in Nederland met onze snelheids beperkingen. In Duitsland kun je op sommige stukken nog naar de 250+ en is ron 100 wel prettig.

Re: Porsche V power

15 sep 2016 17:56

Shell V power is V-erkoop-power.
Is namelijk gewoon RON95 met extra additieven om zogenaamd de motor schoon te maken. Voor oudere auto's zijn die zeker niet altijd aan te raden, net zoals ethanol niet goed is voor oudere motoren.

Re: Porsche V power

15 sep 2016 18:43

Daar gaan we weer.

Als er een topic is waarvoor de zoekfunctie lijkt te zijn uitgevonden ...

Re: Porsche V power

15 sep 2016 18:56

Helaas wel en er word ook verkeerde info gegeven
Plaats een reactie