Bobine en Katalysator - (997 2S X51)
Geplaatst: 16 dec 2012 14:36
Ik heb een vraag. Tijdens rit naar huis kreeg ik eerst een CEL (997-2SX51), daarna ging de auto vermogen inleveren en daarna weer stotteren. Toen ik na paar kilometer de auto langs de kant kon zetten viel de motor ook meteen vanzelf uit.
Auto staat nu bij dealer en de katalysator blijkt kapot (110k km). Krijg ook meteen het advies om de bobines te vervangen (garantie) en nieuwe bougies te plaatsen. Nu is mijn vraag: is er een verband tussen het (kortstondig) rijden met een/meerdere kapotte bobine en een defect aan de katalysator? Neem aan dat de CEL ook veroorzaakt kan zijn door de kapotte bobine en dat als gevolg daarvan nu de kat kapot is?!
De kat valt namelijk op zichzelf niet onder de garantie. Is met 3.000 euro toch een dure grap. Als het defect veroorzaakt is door een kapotte bobine liggen de zaken aangaande garantie toch anders lijkt me.
Verder overweeg ik om bij Carnewal sportcats (HJS) te laten plaatsen (upgrade). Ben ik voor 1.000 euro klaar en heb wat geluid erbij! Goed plan?
Auto staat nu bij dealer en de katalysator blijkt kapot (110k km). Krijg ook meteen het advies om de bobines te vervangen (garantie) en nieuwe bougies te plaatsen. Nu is mijn vraag: is er een verband tussen het (kortstondig) rijden met een/meerdere kapotte bobine en een defect aan de katalysator? Neem aan dat de CEL ook veroorzaakt kan zijn door de kapotte bobine en dat als gevolg daarvan nu de kat kapot is?!
De kat valt namelijk op zichzelf niet onder de garantie. Is met 3.000 euro toch een dure grap. Als het defect veroorzaakt is door een kapotte bobine liggen de zaken aangaande garantie toch anders lijkt me.
Verder overweeg ik om bij Carnewal sportcats (HJS) te laten plaatsen (upgrade). Ben ik voor 1.000 euro klaar en heb wat geluid erbij! Goed plan?