Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 19:08



Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Waterkokers, hoe en waarom 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Van Melbourne naar het Gardameer :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Snap heus wat je bedoeld. Vond de reacties wat tam dus ik denk "even een bommetje droppen, gegarandeerd dat er wat pac-mannetjes gaan happen" :res:

Maar goed, los van charme, emotie, karakter, Porsche kon niet anders dat overstappen uit het oogpunt wat wet en regelgeving. De nieuwe emissie normen konden niet gehaald worden met de verouderde techniek en al helemaal niet tegen acceptabele kostprijs.

Maar je kunt zeggen wat je wilt, ze zijn wel degelijk beter geworden. Als ik al heel simpel kijk hoe de modernere 911 zich gedraagt op het wegdek t.o.v. van de wat oudere modellen onder wat extremere weersomstandigheden dan is dat al een wereld van verschil. Dat heeft natuurlijk geen ruk met Lucht of Water te maken maar met verbeterde techniek. Idem voor verbruik, comfort etc.

Zegt niks over charme, emotie en plezier.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


18 feb 2013 8:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
ritje naar Gardameer zit er voor mij idd even niet in. :)
Niet dat dat erg is trouwens.


18 feb 2013 10:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Prachtig dat gebied, zeker het zuiden van het Gardameer.


18 feb 2013 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Delnoy schreef:
Waarom hebben zoveel luftie rijders er dan een probleem mee, meer PK's, meer power, eindelijk gemoderniseerd design tov alles voor 1997 en dus een beetje bij de tijd getrokken.... snap de weerstand niet.

En meer gewicht door alle opgelegde veiligheidsmaatregelen en emissie afspraken. De puurheid is grotendeels verdwenen en wat er over is gebleven is een marketingsproduct die het juist hebben moet van die 'oude' charme van een 911. Maar dat snapt een waterkokert toch niet. Die zijn alleen maar bezig met de afschrijving en gebruik van hun bolide en vergapen zich in de moderne autoblaadjes om de nieuwe schetsen van hun ooit zo gekoesterde luchtgekoelde elfje te bekijken. Jammer. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 feb 2013 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Amen!
In feite parasiteren die waterkokers op onze mooie lufti's. :evil:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 feb 2013 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Franz schreef:
Maar dat snapt een waterkokert toch niet. Die zijn alleen maar bezig met de afschrijving en gebruik van hun bolide

Lol!
Of hoe jezelf in het been te schieten.
De waterkokers gebruiken 'm vooral als DD en rijden er dan ook mee, waardeverlies zijn ze niet mee bezig want een moderne Porsche schrijft toch af. De Lufties daarentegen hangen er in Oktober een dekentje over want elke kilometer = waardeverlies. Beetje jammer :| Heb je dan een Porsche, kan je er alleen maar naar kijken...
En ja, meer gewicht door de opgelegde normen. Is toch niet moeilijk te snappen dat het niet anders kan? Meer gewicht vanwege meer rommel die verplicht wordt. Meer rommel = meer plaats nodig om alles kunnen weg te steken. Het truukje dat ze met de 993 Turbo toegepast hebben (=een knoert van een spoiler erop omdat ze toen al problemen hadden om een beetje motor deftig te koelen met lucht) kunnen ze niet blijven toepassen. De motor paste toen al niet meer in de carrosserie...
Sjeeez... 't is zo duidelijk dat 't pijn doet... :?

Tilt! (zoekend naar een 964 en zich geen fluit aantrekkend van wat bomma en bompa klasseren als een echte)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 feb 2013 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Tilt! schreef:
De Lufties daarentegen hangen er in Oktober een dekentje over want elke kilometer = waardeverlies. Beetje jammer :| Heb je dan een Porsche, kan je er alleen maar naar kijken...
Nee hoor ik niet :mrgreen: :wink: 49544
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


18 feb 2013 15:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Tilt! schreef:
't is zo duidelijk dat 't pijn doet... :?

Tilt! (zoekend naar een 964 en zich geen fluit aantrekkend van wat bomma en bompa klasseren als een echte)



AHAAAAA!!!! Dus toch :mrgreen:


18 feb 2013 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Tuurlijk, omdat ik liefhebber ben, en niet gefrustreerd :salut: :mrgreen:
Enneuh, de 964 komt er als derde P 8)
De eerste in rang is de 996 4S :drive: DE beste en mooiste Porsche ooit gemaakt :cheers:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 feb 2013 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Op de 997 na dan 8)

En die afschrijving :uh: Lekker belangrijk. Als je maar lol hebt :wink:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


18 feb 2013 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Hoeveel schrijf je af per jaar bij een 997.... :?:

En dat ding van staat onder een dekentje, kost nu in de wintermaanden geen benzine meer en zodoende groeit mijn spaarpot weer voor de zomermaanden....in de winterperiode rijden is toch geen zak aan....althans vind ik....toeren/zonnetje en terrasjes.... :cheers: en vooral geen geglij en soppen.....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 feb 2013 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlemmermeer
95'er 993 Turbo
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Volgens mij is het niet zo moeilijk hoor :D
de 911 is van een pure (in de zin dat er niet veel toeters en bellen aanzaten, net als dat bij veel prodcuten uit die tijd) sportauto geevolueerd naar een moderne sportauto met veel luxe. Dit proces loopt paralel met alle andere ontwikkelingen die de hele auto-industrie heeft meegemaakt. Behalve Donkervoort en misschien een beetje Lotus zijn alle auto's gegroeid in lengte, breedte en gewicht. Dat laatste wordt dan weer deels gecompenseerd door (duur) materiaal gebruik. Porsche heeft ervoor gekozen om een meer auto's te verkopen en dat vraagt een andere benadering en een ander product. De tijd en technische vooruitgang heeft er voor gezorgd dat de auto's zuiniger zijn geworden, minder onderhoud nodig hebben, krachtiger zijn geworden enz. enz. Het is maar net langs welke maatstaf je het wil leggen of je kan zeggen dat het daarmee beter is geworden. Als je houdt van puur en minimaal dan gruwel je van een bekerhouder in je auto, als je er veel kilometers mee rijdt is zuinig juist weer fijn. Ik denk dat Singer heeft laten zien dat een bepaalde combi wel eens goud kan zijn.
Waterkoker, luchtkoker, pff.. Volgens mij zijn we allemaal rijders hier (de een dagelijks, de andere weekend, of zomer of wat dan ook) en op de bob de bouwers na maken we ons allemaal op onze eigen manier 'zorgen' over restwaarde. Maar we hebben 1 ding gemeen en dat is de liefde voor het product.
Misschien kunnen we dan nu alle Cayenne's en Panamera's gezamelijk afbranden en roepen dat dat geen Porsches zijn :wink:
_________________________________________
De vraag is niet hoe hard hij kan, maar hoe hard je wilt..


18 feb 2013 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Dial_888 schreef:
Hoeveel schrijf je af per jaar bij een 997.... :?:

En dat ding van staat onder een dekentje, kost nu in de wintermaanden geen benzine meer en zodoende groeit mijn spaarpot weer voor de zomermaanden....in de winterperiode rijden is toch geen zak aan....althans vind ik....toeren/zonnetje en terrasjes.... :cheers: en vooral geen geglij en soppen.....


Geen idee en boeit me ook niks wat dat afschrijft. Als ik een belegging wilde ging ik wel naar de beurs. En nee, hij staat niet onder een dekentje maar wordt gewoon dagelijks mee gereden, ook door de sneeuw (alleen ijzel probeer ik te vermijden maar dat doe ik eigenlijk met iedere wagen.)

Lekker dat doen waar dat ding voor gebouwd is :drive: :mrgreen: :idea:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


18 feb 2013 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik heb mijn auto nu 3,5 jaar. 39000 km en nog geen dubbeltje afgeschreven! :mrgreen:


18 feb 2013 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Tilt! schreef:
En ja, meer gewicht door de opgelegde normen. Is toch niet moeilijk te snappen dat het niet anders kan? Meer gewicht vanwege meer rommel die verplicht wordt.

Helemaal goed Tilt, je gaat het bijna snappen dus zal ik de rest even voor je aanvullen. Door dat extra gewicht moest er inderdaad gecompenseerd worden in extra vermogen en vorm om het prestatieniveau van een 911 te kunnen blijven evenaren. Dus de puurheid in zijn oervorm, de typische boxersound en motorisatie werd vervangen door nieuwere technieken, vorm en geluid. En daar is helemaal niets mis mee alleen het rauwe en een stukje beleving was er wel vanaf. Dan kun je blijven roeptoeteren dat je met je waterbolide een echte Porsche bezit en met non-argumentatie aankomt dat ze meer vermogen, meer comfort en beter zijn geworden (en dat zegt trouwens weer niets over betrouwbaarheid) maar dan heb je het imho niet helemaal begrepen waar het bij de lufties om draait. Porsche kwam niet voor niets met een GT3 op de proppen. Maar ik ben het met je eens dat ze als DD zeer geschikt zijn geworden......helaas. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 feb 2013 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Niet dat ik nu al op de eindconclusie van blz7 wil vooruitlopen.... maar ik heb volgens mij 'the best of both worlds'...
Welke P werd ook al weer de opvolger van de luftie 911genoemd? :mrgreen:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


18 feb 2013 19:54
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Mij is het eenvoudig...een echte Porsche is een auto die door Porsche ontworpen is en een Porsche badge op de snoet heeft, punt.

Ik kan eerlijk niet zeggen dat mijn 964, C3.o of 3.2 Cabrio beter was dan mijn 997. Anders, zeker, maar meer beleving...Ik denk het niet (OK, misschien met de open dakjes wel, maar dat kan ook bij een waterkoker).

Er zal volgens mij nooit een 911 zijn die het geluid van een 964 (RS) kan evenaren, maar geluid is lang niet alles. Ik past zoveel beter in mijn 997 dan een luftie, de stoelen zijn waanzinnig en hij trekt zo ontsettend hard op...dat is pas beleving :wink:

Ook is mijn 997 niet veel zwaarder dan mijn 964 C4 1,490 kg vs. 1,475 kg
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 feb 2013 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Franz schreef:
En daar is helemaal niets mis mee alleen het rauwe en een stukje beleving was er wel vanaf.

Voor jou althans... :mrgreen:
Dan kun je blijven roeptoeteren dat je met je luftie een echte Porsche bezit en met non-argumentatie aankomen dat ze meer meer beleving hebben, "echter" zijn en puur, (en dat zegt trouwens weer niets over betrouwbaarheid) maar dan heb je het imho niet helemaal begrepen waar het bij de 911 om draait. Maar ik ben het met je eens dat ze als folklore zeer geschikt zijn geworden......helaas. :mrgreen:

2 Mensen, 2 meningen, ik hoop dat je mij ook begrijpt ;) Ik heb gewoon wat woorden veranderd in jouw reply om aan te tonen dat iedereen er anders over denkt en er daarom ook geen beste, of mooiste, of snelste of gewildste is. Zoals elke ouder zijn kind 't mooiste kind vindt :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 18 feb 2013 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.



18 feb 2013 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Jij hebt zeker geen kinderen Tilt?............. :mrgreen:


18 feb 2013 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Nope, dus ik vind 't allemaal lelijkerds! 8) :mrgreen:
Alleen ik was naar 't schijnt een wondermooie baby, althans, dat is toch wat m'n moeder me altijd zegt :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 feb 2013 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik vind het gewoon leuk dat we NOG STEEDS deze discussie met emotie kunnen voeren. Hoe vaak al? 100 keer, 1000 keer? Mooi toch! Ooit als 's resultaat bereikt met de discussie? Ooit al 's iemand geweest die zei: "goh, zo had ik het nog niet bekeken, goed punt maak je daar, nu denk ik er toch anders over"?

Heerlijk!

En dat terwijl iedereen heus wel weet dat de luchtkoelers de enige echter Porsche's zijn! :mrgreen: :mrgreen: :popcorn:


18 feb 2013 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Tilt! schreef:
2 Mensen, 2 meningen, ik hoop dat je mij ook begrijpt ;)

Nee, eigenlijk niet :mrgreen: nee joh, een beetje dollen moet kunnen toch :thumleft:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 feb 2013 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
:cheers:
Ik speel zeker en heb ze allebei, luft & wasser!! :drive:
Dan mag je heerlijk ongestraft op "de andere" commentaar geven :mrgreen: 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 feb 2013 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn 996 staat in de winter ook gewoon onder een kleed en gaat pas in maart ( jippie, bijna) weer naar buiten. Dus mijn waterkoker behandel ik al als een luftie. Gek hè daar hoeft dus niet het verschil in te zitten. Volgens mij houdt iedereen het meeste van z'n eigen P. Maar de andere 911's afvallen? Geen denken aan!
_________________________________________
De precisie 911


18 feb 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ach, water, lucht wat maakt het uit. Is allemaal onderdeel van de evolutie. Dat Ferdinand zijn eerste creatie een electrische auto was is iedereen ook al lang vergeten. :wink:
Tijden veranderen. De luchtgekoelde boxermotor heeft het inderdaad heel lang uit kunnen houden maar is niet heilig. Ook die heeft zijn beperkingen en er zijn heel wat issues geweest met de 3.0 SC motoren, de 964 motoren en de eerste Varioram. En onder druk van de emissie verdragen moest men de ontwikkeling van efficientere motoren doorzetten en kon waterkoeling niet uitblijven. Het resulteert in efficientere motoren die lichter zijn en een veel mooiere koppel/toeren kromme kunnen produceren.
En dat de rijder van de moderne 911 geen liefhebber zou zijn is natuurlijk onzin. Uiteraard zijn er wat figuren die het geen bal interesseert als de buren het maar mooi vinden maar er zijn wel degelijk een hoop liefhebbers die hun waterkoeler net zo vertroetelen als de liefhebbers van de luchtkoeler. Ik ben zuinig op mijn waterkoeler maar ik kan ook ongelovelijk van iedere kilometer genieten of het nu 2500 km aan een stuk door Europa is of een mooi stukje door de provincie. Een moderne 911 biedt gewoon een ander stuk plezier dan een luchtkoeler. Is de moderne 911 meer op luxe en comfortabel maar sportief veel kilometers af kunen leggen gebouwd, de luchtkoeler biedt dan weer een stuk emotie in de vorm van het rauwere geluid en meer spartaanse rijgedrag. Beiden hebben hun charme en zolang we elkaar maar om de passie voor Porsche respecteren is er niks mis toch?
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 feb 2013 0:31
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: de Fiscalist


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.