Pagina 1 van 1

G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 12 mei 2013 10:55
door Rinaldo
Hallo

Kan iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar de G50 versnellingsbak gebruikt is ?.
Ik zoek namelijk een 915 bak voor mijn 3.2 die ik in mijn SC ga inbouwen.

Groet Rinaldo

Re: G50 bak

Geplaatst: 12 mei 2013 11:59
door Dial_888
Augustus 1986

Re: G50 bak

Geplaatst: 12 mei 2013 13:02
door Rinaldo
Bedankt voor de snelle reactie.
Dus als ik het goed begrijp is de 3.2 tot die datum uitgerust met een 915 bak.

Re: G50 bak

Geplaatst: 12 mei 2013 14:30
door ruud janssen
is een G50 bak niet beter?
ik begrijp dat de meningen daar over verdeeld zijn.
je zit vlak in de buurt van mij.

Re: G50 bak

Geplaatst: 12 mei 2013 16:49
door Blauwe Blazer
G50 vs G15: wat is beter?
De G50 bak schakelt moderner (sneller en met minder verre slag).
Beide modellen zijn even robuust.
Ik vind het persoonlijk wel iets hebben, dat mijn 3.2 uit 1986 "ouderwetser" schakelt.

Re: G50 bak

Geplaatst: 12 mei 2013 19:12
door Rinaldo
De G50 zal wel beter zijn maar ik heb een SC uit 1982 waar geen G50 in past. Ik wil de carrosserie niet aanpassen naar een G50 dus van daar dat ik opzoek ben naar een 915.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 13:15
door Jos Targa
G50 past inderdaad niet in een SC.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 13:39
door ruud janssen
Dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 15:11
door Maarten
Van links naar rechts: 901 - 911 - 915 - G50 (bron: klik)

Afbeelding

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 15:18
door ruud janssen
lijken eender op de foto.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 15:27
door Rinaldo
Volgens mij heeft een G50 bak een hydraulische koppeling en een 915 en mechanisch koppeling.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 15:41
door Jeroen C3.0
915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag.
G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter.
Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 16:06
door wolf
de 915 is ook doorontwikkleld, laatste modellen hadden een oliekoeler.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 16:14
door Rinaldo
Vanaf welk bouwjaar heeft de 915 bak een oliekoeler ??

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 17:09
door wolf
iig de 3.2's. google op bak 915-72

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 17:10
door Maarten
Het is dat ik in een goede bui ben want anders zou ik zeggen: 'heb je geen Google'? maar bij deze: klik.

Recall that from 1969 through 1977, oil coolers were optional on many Porsche models. They only became standard upon the introduction of the 1978 SC’s.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 17:19
door wolf
bakoliekoelers, maarten, niet motoroliekoelers. ik denk 82,83
edit- alleen de carreras dus my 84+

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 19:31
door Rinaldo
Bedankt voor de info Wolf / Maarten

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 22:42
door porsche964
Jeroen C3.0 schreef:915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag.
G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter.
Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen.


Veel lichter? 25kg.

Dat je 3.0 lichter is komt vooral ook doordat de motor qua gewicht lichter is en omdat een 3.2 meer pk's heeft is alles net een slaggie zwaarder uitgevoerd (grotere remmen, schijven, torsies, rembekrachtiger etc)

Maar vervang de standaard electro stoelen door kuipen en je hebt zo maar 35-40kg te pakken. Geen schuif dag scheelt ook een stuk en geen airco ook. Deze 3 dingen bij elkaar kan zo maar 80kg wegen. Mijn redelijk standaard 3.2 (en dus vrij kaal) weegt met 3/4 tank 1185kg. :)

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 13 mei 2013 23:06
door Jeroen C3.0
25? Veel meer. Eerder 80 kgs

Clubsport weegt 1180 kgs


http://fastestlaps.com/cars/porsche_911_32_cs_club_sport.html

Maar mist daarvoor wel veel zoals rechter zonneklep, iso materiaal, elec ramen, achter wisser, simpele kachel bediening , koplamp sproeiers etc . Als je dat allemaal uit een Carrera 3.0 sloopt heb je denk ik ook nog zo 30 kgs gevonden.

Een Carrera 3.0, die van veel luxe is voorzien exw weegt minder dan 1100 kgs

http://911carrera3.com/carrera-3-0-facts/

….. that the Carrera 3.0 is renouned for its free-revving engine. Its mechanicals featured a light aluminium crankcase (also used in the 935), a crankshaft inherited from the Carrera RS and a 6 bolt flywheel…… that the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg – making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg.

Oa vanwege idd licht blok, 915 bak e.d. Mijn kentekenbewijs noemt zelfs 1060 kgs, maar geen idee hoe ze daarbij komen.

Dus als je een c3.o zou strippen kom je dicht tegen de 1000 kgs. Maar idd , je mist dan wel ong. 40 pk.

Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915

Geplaatst: 14 mei 2013 12:59
door porsche964
Leuk linkje over gewichtsverschil 915 en g50 verschil minder dan 10-15kg zegt men daar.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 915-a.html