Pagina 1 van 1

Revisie P 2.7 Targa 1976 (model 77)

Geplaatst: 11 apr 2005 8:52
door SDB
Van een nieuweling in dit forum de volgende vragen. Heb me deze P aangeschaft in dec. 2004. Teller stond op net geen 130.000 echte km. Historie van eigenaren bekend (is een Pon P).De bekende roestzaken onder koplampen en en deurstijlen degelijk laten aanpakken, incl. voorschermen etc. Motor laten uitbouwen om de eerste orginele P koppelingsplaat te laten vervangen. Heb nu een beetje spijt dat ik het licht gierende lager van de drukgroep niet ook heb laten vervangen. Verder nieuwe luchtbak moeten plaatsen, Targa dak gerenoveerd. Uiteindelijk een behoorlijk uit de klauwen gelopen ingreep. Maar er staat nu wel iets, volledig orgineel, loopt als een speer met weinig olieverbruik.
Nu hoor ik veel negatief motorisch nieuws over de 2.7. De cylinderbouten zouden zich uit het blok trekken, voorkomen is beter als genezen, mijn vraag is, kun je dit voor zijn en zo ja waar dan op te letten. Zijn er goede P bedrijven waar een vroegtijdige analyse dit euvel opspoort. Verder indien een 2.7 motor deze ingreep (revisie) moet ondergaan gaat dit ten koste van kwaliteit. Wat is de prijs van een dergelijke ingreep. Moeten bij constatering aan 1 cylinder de andere 5 ook aangepakt worden. Graag reacties Bvd.

Geplaatst: 11 apr 2005 11:21
door Olaf
@ SDB ...




BTW WELKOM :cyclopsani:

Geplaatst: 11 apr 2005 13:33
door Jeroen914
de probleem gevallen met de 2.7, komen hoofdzakelijk voor bij de amerikaanse uitvoeringen
die worden veel heter ivm alle mileu besparende rommel die erop gemonteerd zit en dan willen de cilinderbouten inderdaad wel eens breken
(ivm verschillende uitzettingscoefficienten van kop, cilinder en cilinderbouten)

't kan trouwens ook bij andere modellen gebeuren hoor (vraag maar aan PaSCal :roll:)

zo lang er niks aan de hand is, zou ik er lekker niks aan doen...

Geplaatst: 11 apr 2005 13:51
door Olaf
Denk niet dat er een mogelijkheid is om vroegtijdig te constateren dat een cilinderdraadeind breekt .... als het echter gebeurt is het m.i. raadzaam om ze allemaal te laten vervangen :arrow: helaas blijft het dan (vaak) niet bij alleen cilinderdraadeinden :?

.... gewoon doen wat Jeroen914 al aangeeft :arrow: niet aan denken :wink: .... gewoon gaan RIJJEN! :drive: en de "oude dame" met respect behandelen 8)

Geplaatst: 11 apr 2005 19:54
door André
Anne en Arie hebben ervaring met de 2,7. Jongens WAKKER WORDEN! :wink:

Revisie 2.7 motor

Geplaatst: 11 apr 2005 20:45
door SDB
Jeroen914 schreef:de probleem gevallen met de 2.7, komen hoofdzakelijk voor bij de amerikaanse uitvoeringen
die worden veel heter ivm alle mileu besparende rommel die erop gemonteerd zit en dan willen de cilinderbouten inderdaad wel eens breken
(ivm verschillende uitzettingscoefficienten van kop, cilinder en cilinderbouten)

't kan trouwens ook bij andere modellen gebeuren hoor (vraag maar aan PaSCal :roll:)

zo lang er niks aan de hand is, zou ik er lekker niks aan doen...


Jeroen, model 77 mijn P dus heeft al een modificatie gekregen in de vorm van een extra koelvin. Verder is het een pure Pon auto, dus geen Amerikaanse toestanden. Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok.

Tot zover mijn reactie.

Revisie Targa

Geplaatst: 11 apr 2005 20:48
door SDB
André 3.0 schreef:Anne en Arie hebben ervaring met de 2,7. Jongens WAKKER WORDEN! :wink:


Verklaar je nader als schijnbaar kenner van een 2.7 motor.

Bvd

Geplaatst: 11 apr 2005 20:58
door EriC4C
:? Sarcastisch bedoeld, of komt het aleen (op mij) zo over :?: :wink:

Anne en Arie rijden allebei een 2.7 en zouden dus ervaringen met je kunnen delen ..... als ze ´wakker worden´. :lol:

Re: Revisie 2.7 motor

Geplaatst: 11 apr 2005 22:33
door Jeroen914
Jeroen, model 77 mijn P dus heeft al een modificatie gekregen in de vorm van een extra koelvin

Amerikaanse uitvoering loopt warmer ivm SMOG uitrusting (milieu maatregelen)
Europeese uitvoeringen hebben dat niet, dus in jou geval ook geen probleem

Verder is het een pure Pon auto, dus geen Amerikaanse toestanden

Zie hier boven en ook mijn eerdere bericht... 'k weet het... begrijpend lezen valt niet mee :roll:

Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok

Als je het allemaal al weet, waarom zit je hier dan te leuteren en naar de bekende weg te vragen?

Ik heb er nog eens over na gedacht... zou het zekere voor het onzekere nemen en de motor accuut totaal laten reviseren.

Over-uit-roger-beep... :shock:

Re: Revisie 2.7 motor

Geplaatst: 11 apr 2005 22:41
door André
Jeroen914 schreef:Als je het allemaal al weet, waarom zit je hier dan te leuteren en naar de bekende weg te vragen?

Ik heb er nog eens over na gedacht... zou het zekere voor het onzekere nemen en de motor accuut totaal laten reviseren.

Over-uit-roger-beep... :shock:



Ons eigen troetel EIKEL :wink: :wink:

Geplaatst: 11 apr 2005 22:44
door robbie965
zo is dat jeroen

meteen aanpakken die handel

:wink:

Geplaatst: 12 apr 2005 4:49
door horn
Is weer eens wat anders: als newbe om advies vragen om dat vervolgens in de wind te slaan... :shock:

Zoals Henk Spaan altijd tegen Harry Vermeegen riep:

VRAAG HET ME DAN NIET!

Re: Revisie 2.7 motor

Geplaatst: 12 apr 2005 9:23
door Pascal
SDB schreef:Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok.

Klopt, gebeurt bij een SC ook nog wel eens :cry:

Een (goede) specialist kan het gewoon horen, als er iets niet klopt wat dat betreft, dus gewoon even langs een specialist rijden. Ik zou ze niet vroegtijdig gaan vervangen, tenzij je toch aan een revisie zit te denken...

Re: Revisie 2.7 motor

Geplaatst: 12 apr 2005 10:55
door EriC4C
paSCal schreef:Klopt, gebeurt bij een SC ook nog wel eens :cry:

Zelfs dat is niet het laatste model 911 waarbij het voorkomt. ;) :|