Revisie P 2.7 Targa 1976 (model 77)
Geplaatst: 11 apr 2005 8:52
Van een nieuweling in dit forum de volgende vragen. Heb me deze P aangeschaft in dec. 2004. Teller stond op net geen 130.000 echte km. Historie van eigenaren bekend (is een Pon P).De bekende roestzaken onder koplampen en en deurstijlen degelijk laten aanpakken, incl. voorschermen etc. Motor laten uitbouwen om de eerste orginele P koppelingsplaat te laten vervangen. Heb nu een beetje spijt dat ik het licht gierende lager van de drukgroep niet ook heb laten vervangen. Verder nieuwe luchtbak moeten plaatsen, Targa dak gerenoveerd. Uiteindelijk een behoorlijk uit de klauwen gelopen ingreep. Maar er staat nu wel iets, volledig orgineel, loopt als een speer met weinig olieverbruik.
Nu hoor ik veel negatief motorisch nieuws over de 2.7. De cylinderbouten zouden zich uit het blok trekken, voorkomen is beter als genezen, mijn vraag is, kun je dit voor zijn en zo ja waar dan op te letten. Zijn er goede P bedrijven waar een vroegtijdige analyse dit euvel opspoort. Verder indien een 2.7 motor deze ingreep (revisie) moet ondergaan gaat dit ten koste van kwaliteit. Wat is de prijs van een dergelijke ingreep. Moeten bij constatering aan 1 cylinder de andere 5 ook aangepakt worden. Graag reacties Bvd.
Nu hoor ik veel negatief motorisch nieuws over de 2.7. De cylinderbouten zouden zich uit het blok trekken, voorkomen is beter als genezen, mijn vraag is, kun je dit voor zijn en zo ja waar dan op te letten. Zijn er goede P bedrijven waar een vroegtijdige analyse dit euvel opspoort. Verder indien een 2.7 motor deze ingreep (revisie) moet ondergaan gaat dit ten koste van kwaliteit. Wat is de prijs van een dergelijke ingreep. Moeten bij constatering aan 1 cylinder de andere 5 ook aangepakt worden. Graag reacties Bvd.