Pagina 1 van 2

Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:15
door JD 911
Hallo allen,

Even een korte vraag. Kan ik een cuprohr buis/demper ook gebruiken met mijn bestaande uitlaat einde (zichtbare gedeelte achter) of moet er een ander eindstuk op gemonteerd worden?

Dank ;-)

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:20
door Olaf
Jij bedoelt dat je de einddemper elimineert?

Dat kan - dan moet je er wel een G-bocht tussen zetten ... en oordopjes kopen :idea:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:22
door WillemB
De Cup Rohr (zie foto) zit tussen de 1e demper en de einddemper, als je die gewoon laat zitten dan kan je eindstuk (wat zichtbaar is) gewoon blijven zitten :idea:

Afbeelding

Ga je de einddemper ook weglaten en vervangen voor een G-pijp dan moet je Olaf's advies opvolgen :D

Edit: (kon 'm ff niet vinden)
Afbeelding
1= 1e demper met Katalysator
2= tussendemper (die kan worden vervangen door de Cup Rohr)
3= Eind demper
4= Eindstuk

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:27
door JD 911
Super! Het is dus mogelijk met bestaande uitlaatstuk, dat scheelt weel 100 - 150 euro :-)

En hoe is door jullie het verschil met of zonder te omschrijven? De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.

Merci

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:33
door WillemB
De foto van de cuppijp die ik snel op internet had gevonden heeft ook een filmpje op Y-tube staan,
met voor en na geluid :wink:

Klik, luister en oordeel zelf :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 21:59
door Olaf
JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.



Hopelijk heb je een vroege 964 :idea:

93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 22:06
door WillemB
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren :idea:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 23:09
door horn
100 Zellen Kat en origineel (verchroomd evt) eindstuk icm cuprohr. mooie combi 8)

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 08 dec 2013 23:35
door Liam
Je zult er geen moment spijt van hebben. Vanmiddag weer even een paar tunnels gepakt met de ramen open! Geweldig

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 09 dec 2013 18:42
door fins
Hier cuprohr én een katvervanger in de 964 cabrio. Aangepast luchtfilterhuis.

Heerlijke sound...

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 09 dec 2013 18:51
door Olaf
Cuprohr en Kat. vervanger gaat prima :thumleft:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 09 dec 2013 20:56
door ps
Olaf schreef:
JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.



Hopelijk heb je een vroege 964 :idea:

93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit :wink:

Kan ik de kat dan onder mijn 90-er uit halen zonder APK problemen?

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 09 dec 2013 21:10
door WillemB
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren


Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post :oops:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 09 dec 2013 21:11
door Alfred
JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.Merci


Waarom vervangen en niet "gewoon" zelf leeghalen. Kwestie van het "cellenblok" stuk slaan en eruit halen.

In combinatie met cuprohr een erg mooi geluid. Mocht je een G-bocht nemen ipv een cuprohr dan zou ik er meteen een petje bijkopen. :mrgreen:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 10 dec 2013 0:12
door horn
WillemB schreef:
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren


Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post :oops:

Nee, een oud-forummer uit Friesland had de combi cuprohr en g-pijp onder zijn 964. Dat wil ik bij een volgende ook doen, ondanks dat ik het vroeger een boze hoop herrie vond :lol:
Mijn cabrio had een 100 Zellen kat, cuprohr en LM220 hittedraad conversie. :salut:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 10 dec 2013 10:23
door fins
horn schreef: LM220 hittedraad conversie. :salut:


Eh. Wat is dat dan? :scratch:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 10 dec 2013 10:39
door Olaf
Heb jij geen Google :?:


... of je gebruikt(e) de zoekfunctie :wink:

Afbeelding

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 10 dec 2013 10:52
door fins
Sorry, thanks!

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 10 dec 2013 11:45
door Olaf
... je bent vast niet de enige - die die vraag had :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 10:49
door Stephan911
zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp? Wij hadden t destijds ook op onze Carrera 2 964, echt super mooie roffel :thumleft: Nooit spijt van gehad.

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 10:56
door fins
Naar mijn idee heeft het zoeken naar vermogen in uitlaatsystemen alleen zin als je aan het zoeken bent naar de laatste pi'tjes.
Als je écht aan het tunen bent pak je dat natuurlijk mee.

De rest van de boerenlullen (inclusief ondergetekende) doet het alleen voor het geluid denk ik.

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 11:02
door Olaf
Stephan911 schreef:zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp?


Op het aantal Pk's wat de 964 "af-fabriek" heeft, niet noemenswaardig.


Men spreekt van 8 Pk .. en 12,5 Kg minder gewicht ... :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 11:23
door fins
Dat geloof ik pas als ik het op een vermogensbank heb gezien.

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 11:33
door Cloaca
Beleving van vermogen is heel anders met een ander geluid.....

Re: Cuprohr vraag 964

Geplaatst: 12 dec 2013 11:47
door Renntech
Haal de uitlaat maar los na de kachelpotten, ga daar maar eens mee rijden. Voor je gevoel heb je 500 pk :mrgreen: Dit gaat echter wel gepaard met een hoop boze blikken :twisted: