Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:03



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Hallo mensen,

Op de site DMEshop24.de wordt voor oa. de 911 3.2 een ombouw kit geleverd voor de luchtmassameter.

Umrüstsatz MAF Kit Porsche911 Carrera 3.2

Door deze set zou de motor mooier lopen en beter op het gas reageren.

Heeft iemand hier ervaring mee? De LMM van mijn Porsche is echt aan vervanging toe en naar mijn weten kost een nieuwe originele 1200 euro tegen deze kit maar 850. In combinatie met een mooier lopende motor klinkt dit te goed om waar te zijn.

B.v.d.

Edwin


18 jan 2014 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Je zal je chip ook opnieuw moeten laten inlezen.


18 jan 2014 23:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Chip kan ongewijzigd blijven, informatie naar de DME computer is identiek aan wat de originele massameter doorgeeft bij gelijke airflow volgens fabrikant. Zou dus 1 op 1 uitwisselbaar moeten zijn.

Er staat er eentje nieuw op marktplaats te koop van iemand die zn 3.2 onlangs heeft verkocht nog voordat hij dit setje had gemonteerd.

Lijkt me wel interessant ding omdat hij sneller reageert en minder verlies oplevert.
(Dat laatste wekt mogelijk onterecht de indruk dat de originele DME chip aangepast zou moeten worden, als dit setje correct is ontworpen is dat niet zo).
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 jan 2014 1:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
als mijn "gereviseerde" AFM niet goed functioneert dan lijkt mij dit een mooie optie!
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


01 feb 2014 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
gebrekkige vertaling van google translate

In de periode van 1980 tot ongeveer 1990 , de systemen voor de motorische controle van de vennootschap Bosch ( Motronic ) werden ontwikkeld met - voudige gecontroleerde sensoren voor lastherkenning . De luchtstroommeter ontvangen een stroom volumestroom ( m³ / h ) gebaseerd op de spanning besturingseenheid de berekening van de benodigde inspuithoeveelheid ondersteunen , en de optimale ontstekingshoek . Deze sensoren zijn mechanische en dus onderworpen aan constante slijtage . Je hebt ook het nadeel van het vormen van de positie in de luchtstroom flap een weerstand en daardoor een drukval in de inname veroorzaken .

In latere Motronic systemen , zijn deze sensoren vervangen door luchtmassa sensoren die minder weerstand tegen de luchtstroom en ook een betere respons . Voor uitbreiding van bestaande systemen - met name in de autosport - bieden wij een conversie kit, die is gebaseerd op de moderne technologie HFM5 MAF en is volledig compatibel met de originele mechanische luchtstroomsensoren . De MAF kit heeft de identieke inbouwmaten en past op de originele luchtfilterhuis .

De geïntegreerd in de adapterkabel regeleenheid massa informatie ( kg / h ) van de MAF sensor op een mathematisch exacte informatie corresponderende volume ( m³ / h ) omgezet en naar de motor controle-eenheid . Er is geen kalibratie vereist . De sensor geeft onmiddellijk de juiste gegevens . Door de moderne sensortechnologie ook aanzienlijk nauwkeuriger en sneller dan ooit de oude luchtstroommeter .

De voordelen zijn een duidelijke lijn stijging ten opzichte van het gehele toerentalbereik door de lagere drukval in de inname. De motor loopt merkbaar soepeler en reactie op bewegingen van het gaspedaal spontaan. Bij stationair toerental , wordt het stationair toerental veel sneller en meer stabiel bereikt. Uiteraard is de montage van de kit gedaan zonder permanente wijzigingen aan het voertuig , kan het zijn dat door de full-time achter pantser van de oorspronkelijke staat zonder weer enige problemen.

Omvang van de levering :

Originele Bosch HFM5 sensor
Adapter kabel met geïntegreerde besturing
Adapter voor lucht doos met zeskantmoeren
Aansluiten slang met slangklemmen

Past op de volgende modellen :

Porsche 911 Carrera 3.2 (alle )
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


01 feb 2014 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Plak voortaan gewoon de originele Duitse tekst erin ....

Getver wat leest dat waardeloos als het door Google translate heen is gehaald.

Lijkt me zeker een goede optie deze kit, staat er een op Marktplaats alleen verkoper reageert niet.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 feb 2014 23:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Heeft echt niemand hier op het forum ervaring met deze set? Het klinkt erg goed, gewoon plug and play. Alleen vind ik het nogal een gok voor 850 euro. Mocht het toch niet zo ideaal zijn als het klinkt, zit je met een set waar iemand anders ook niet op zit te wachten.

Mocht ik hem op den duur toch aanschaffen, plaats ik de ervaringen hier natuurlijk.

Groeten Edwin


14 feb 2014 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Technisch kan het niet erg ingewikkeld zijn, het zou vooral een kwestie moeten zijn dat de fabrikant het goed heeft gedimensioneert / gecalibreert. Dan zou het ook gewoon goed moeten werken.

De "schuurdeur" van de originele LMM staat bekend als een beperkende factor in de ademhaling van de 3.2,
Je zou verwachten dat je dat merkt in oppikken en koppel. Maar ja dat beweert de fabrikant ook al :-)

Ik vind t setje iets te prijzig om m gewoon maar eens te proberen. Maar als je LMM kuren heeft, zou ik t niet nalaten...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 feb 2014 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Beste mensen ik wil op korte termijn de MAF kit van DME Shop bestellen.
Als er nog meer mensen interesse hebben dan kunnen we een groep aankoop doen met korting.
Hieronder een stukje communicatie met leden van een Engels forum vanaf DME shop:

Thanks for the input Max - I presented your points to Thomas directly:

"Thank you for your continuing interest in our products.

I’ll try to answer your questions. Please understand that we cannot discuss all details of our solution.

To convert the mass values (kg/hr) to volume values (m³/hr) we consider the actual density (kg/m³) of the air. The most important conversion in this part is from volume value (m³/hr) to VFM signal (V). Our conversion is based on the original Bosch calibration sheets for the VFM sensors, which makes our kits plug&play replacements to the VFM sensors.

You are right with the electronics. Our system is based on a microprocessor to calculate the conversions. It also contains a DAC (digital to analog converter unit) to create clean and stable analog output signals. This is a difference to other solutions using cheaper PWN signal generators to modulate the output signals from digital waves.

This is a picture from one side of the electronics inside the converter cable:

Afbeelding


The third point is not completely correct. With the MAF kit the pressure loss in that area is lower than with the VFM. Even if the airfilterbox may be still the bottleneck. There is no flap that needs to be moved outside the airflow. You will see a power increase of 3-5% over the whole speed range with the MAF kit only. Beside the improved response. And without any additional modifications.

It is true that there are additional power reserves with our MAF kit by increasing the flow on the airfilter side. But that would need additional adjustments to the DME mapping.

As I told you before, we made a similar agreement with a French club. It was also uncertain how many would order a kit. Finally they ordered 12 units and all are still happy with it. The story is found here in French:

http://www.type911.org/forum/forumread.php?i=494735

I would suggest a similar procedure. We can define a special customer group in dmeshop24.de for you. Everybody who registers on the shop with a keyword like e.g. 911UKSPECIAL in the unused company field will be set to this group and can buy the kit with the discount. This offer will be valid until end of August. You can get the kits with a discount of 100€ (750€ + shipping) regardless of the number of orders."
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


12 maart 2014 8:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Goeie aktie: wie durft als eerste :-)

Technisch klopt het verhaal m.i. wel.
Als de de goede mapping van hun sensor naar de analoge output hebben gemaakt. Chip hoeft niet aangepast te worden: er gaat wel sneller / meer lucht door de LMM, maar dat signaal geeft hij ook door aan de DME computer zodat inspuiting en luchthoeveelheid synchroon blijven lopen.

Ben heel erg benieuwd hoe het in de praktijk zal bevallen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 maart 2014 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
lindemans schreef:
Goeie aktie: wie durft als eerste :-)

Technisch klopt het verhaal m.i. wel.
Als de de goede mapping van hun sensor naar de analoge output hebben gemaakt. Chip hoeft niet aangepast te worden: er gaat wel sneller / meer lucht door de LMM, maar dat signaal geeft hij ook door aan de DME computer zodat inspuiting en luchthoeveelheid synchroon blijven lopen.

Ben heel erg benieuwd hoe het in de praktijk zal bevallen.



Vooral in de hogere toerentallen is het effect merkbaar en het stationair lopen schijnt regelmatiger te worden.
Zeer handig bij scherpe nokkenassen!

Maar goed ik ben voor dus hierbij +1
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


12 maart 2014 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
geloof me je als je het goed wil doen zal je, je chip opnieuw moeten laten instellen.


12 maart 2014 18:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Leuk om wel even te volgen. Wij doen dit voor de 944 ook, tenminste we leveren ze. Andere LMM en een andere chip. Meer gasrespons en net iets meer vermogen
_________________________________________
VOF de Loods!

www.facebook.nl/vofdeloods


12 maart 2014 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
oud is beter


12 maart 2014 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Die chip zetten we er iig niet in! ;)
_________________________________________
VOF de Loods!

www.facebook.nl/vofdeloods


12 maart 2014 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Gizmo schreef:
geloof me je als je het goed wil doen zal je, je chip opnieuw moeten laten instellen.


... leg eens uit ... ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 maart 2014 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
spreek uit eigen evaring, je chip is nu gemaakt op huidige versieen systeem, daarnaast heb je een chip voor alle auto's. Ieder blok is toch anders? En beste rendement behaal je straks na inbouw en chip laten aanpassen op nieuwe setup. Je kan nu mooi voor en after doen.


14 maart 2014 1:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Bij dezelfde hoeveelheid lucht hoort nog steeds dezelfde hoeveelheid in te spuiten brandstof, daar hoef je de chip niet voor aan te passen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 maart 2014 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Ik zeg Lindemans je hebt helemaal gelijk. Vooral niet doen.


15 maart 2014 1:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Gaat niet om gelijk (willen) hebben, als techneut wil ik graag dingen begrijpen. Aannemen is altijd zo makkelijk. Daarom vind ik het leuk om technische dingen onderbouwd en met logica te bediscussieren en uit te wisselen.
Met "neem nou maar aan", kan ik dus niet zo veel.

Mensen redeneren soms: met een andere LMM oplossing krijgt hij meer lucht, dus moet de DME aangepast worden. Maar als dit andere setje dat al doorgeeft aan de DME dat hij meer lucht krijgt (en dat zou hij moete doen), dan loopt het dus al zoals het hoort.

Los daarvan kun je altijd optimaliseren met een andere chip, ik merk met mijn Wong chip ook verschil tov standaard.

Door die schuurdeur-LMM eruit te halen, lijkt mij dat je met vollast meer lucht en dus meer vermogen hebt; en doordat de traagheid van die klapdeur weg is, zou hij sneller op het gas moeten reageren.

Dat soort dingen (theorie / matchen met praktijk) vind ik gewoon leuk. Wie er dan uiteindelijk gelijk heeft maakt me echt niet uit. Maar ik vind t vooral leuk om te snappen waarom degene die gelijk heeft gelijk heeft.
Zal wel een gevolg zijn van afstuderen in Delft (elektrotechniek en lucht & ruimtevaart techniek). Dan wordt je soms ook gehinderd door kennis van zaken.

Iemand die daarin mee wil discussieren: leuk, doe mee !
Anders lekker afhaken.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 15 maart 2014 1:51, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2014 1:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, ik heb de gehele inbouw van de LMM en afstelling van de chip zelf gedaan tot 95% laatste 5% afstelling heeft beekracing voor mij gedaan. Ik kan je alleen maar vertellen wat ik heb ervaren.


15 maart 2014 1:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Ah ok snap ik.
Het zou zo kunnen zijn dat als je die DME optimalisatie met de standaard LMM had gedaan, dat je dan ook flinke verbetering had gezien. Vooral de oudere chips zijn erg conservatief, de "maps" zijn voor div bouwjaren in de 3.2 ook verbeterd over time.

Optimaliseren van alleen de DME map is zowiezo zinvol. Het weghalen van die schuurdeur ook.
Als je beiden combineert ben je nog een stap verder.

Heb jij datzelfde setje in je auto zitten, en hoe hebben ze de DME sofware aanpassing / meting gedaan ?
Dat is rete interessant. Je hebt een 964 zie ik, LMM is vergelijkbaar als ik het goed heb.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 maart 2014 1:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
:popcorn: :popcorn:
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


15 maart 2014 8:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
Voor ik de LMM inbouwde had ik bij Rica mijn chip opnieuw laten doen, pk's waren toen 272. Overigens vindt en vond ik de service belabberd slecht en ik zou het niemand aan willen raden daar naar toe te gaan. Later kwam ik via Rennlist bij Vitesse Racing en heb ik daar de MAF besteld, uiteindelijke 293pk. Injectoren zijn nu de boosdoener, met standaard injectoren kom je dan niet hoger dan 300pk.


16 maart 2014 1:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: 3.2 LMM vervang set van DMEshop24.de
tot nog toe geen mensen geïnteresseerd in een groep aankoop
ik ga deze week bestellen
zijn er nog mensen met interesse?
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


16 maart 2014 9:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.