Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 16:06

We zijn voornemens een Panamera aan te schaffen.

Nu lees ik veel verhalen op internet over kapotte motoren in de 3.6 versie ook met lage km standen.

Heeft iemand advies wat een betrouwbaardere motor is de 3.6 of de 4.8?

Dat de 4.8 mooier klinkt en sneller is dat weet ik wel maar ik wil graag weten over de betrouwbaarheid van de 3.6 want daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Bij voorbaat dank.

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 17:29

Advies, uit persoonlijke ervaring, doen!

Maar ik heb recent, impulsief de mijne gekocht, tot nu toe zonder spijt en niet gehinderd door (voor)kennis. Waar je op moet letten als in zwakke punten etc....beats me.

Wel kopen met Approved Garantie natuurlijk, en adaptieve luchtvering en PASM en sportuitlaat.

Ben benieuwd wat het voor jullie gaat worden.

Typeaanduiding voor Panamera is 970 trouwens.

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 17:38

Heb mijn 970 diesel twee jaar als DD en ben meer als tevreden
Voor ervaringen met de verschillende motoren mag ik verwijzen naar het Duitse forum PFF
Verder gewoon doen :thumleft:

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 18:59

M'n pa heeft onlangs een Turbo gekocht, en die bevalt echt super goed. Bewust gekozen voor een 2010-en-later model (en weinig kilometers) aangezien er op het begin wel wat kinderziektes waren met de Panamera's.
PASM en Sportplus zit erop, maar is voor het kaliber auto eigenlijk helemaal niet nodig. En zeker geen sportuitlaat want het brult al genoeg standaard. We hebben een proefrit gemaakt met een Turbo die wel een onregelbare sportuitlaat had maar dat was echt een asociaal geluid. Ook met een 4S gereden met Porsche-sportuitlaat maar daar werden we ook niet warm of koud van (weinig verschil in geluid).

Kan zo geen minpunten noemen, behalve dat sommige Turbo's olie verbruiken, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof ook de 997's en 991's olieboten zijn.

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 19:11

DennisvdB schreef:behalve dat sommige Turbo's olie verbruiken

da's geen minpunt. da's het Porsche gevoel. :cheesy:

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 21:53

Leuk om te zien hoe ook de Panamera het forum komt binnen varen !

Gaaf als je je zo'n DD kunt permitteren, gaan met die banaan, sjieke auto.

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

07 mei 2014 23:01

Ik heb er zelf een aangeschaft in januari (4S, modeljaar 2011 66.000km met alle goodies aan boord). Ik heb ze bijna allemaal gereden. Qua motor vind ik het verschil met de V6 wel groot hoor. Ik zou daarom altijd voor de V8 gaan, waarvan de GTS het mooiste klinkt. Ik heb de sportuitlaat, en die klinkt ook goed, maar minder dan de GTS omdat die toch weer iets anders is en er tevens geluid via de kokerbalken wordt geleidt. De V6 vond ik gewoon te klein, zowel benzine als diesel. De auto kan de dikke goed gebruiken. Je koopt tenslotte niet voor niets een Porsche. Ik lees verder weinig problemen met de Panamera's op het Duitse forum. Oh ja, en koop zeker een vierwielaangedreven. Maakt echt veel uit qua grip. Tevens luchtvering voor steile hellingen in garages etc.

Re: Aankoop advies Porsche Panamera

05 aug 2017 12:02

hallo alle

heb sinds kort een Porsche panamera 3.0 D
deze loop mooi schakelt perfect
maar soms en vooral als hij een tijdje heeft stil gestaan en je rijd een 200 meter
dan krijg ik 20 foutmeldingen en de motor valt stil
als ik dan even mijn sleutel er terug uit haal en dan terug start
is er niets aan hand en rijd hij terug perfect en zijn er ook geen fout meldingen meer te zien
zijn er nog mensen die hier mms het zelfde of gelijk aardig hebben gehad
en hoe heb je dit dan opgelost
als je hem laat uitlezen zijn er geen fout meldingen te zien :scratch:
Plaats een reactie