Vraag 911E 2,2 MFI motor 1971
Geplaatst: 07 aug 2014 21:43
Hallo kenners,
ik zit midden in een uitgebreide restauratie van mijn 911E 2,2 MFI Targa uit februari 1971.
Een prachtige klus.
De motor is geheel gedemonteerd en ik heb besloten niet te bezuinigen en te gaan voor kwaliteit. Dus een Mahle zuiger/cilinder set. Nu blijkt deze set momenteel moeilijk verkrijgbaar is. Wel bij Porsche zelf maar daar is de prijs dan ook naar...
Wel leverbaar is de Mahle 911S zuiger/cilinderset, geen probleem om op een 911E te monteren wordt mij gezegd. Maar is dat waar?
Wat ik er zelf van weet is dat de compressie van de 911S hoger is en dit volledig bepaald is door de geometrie van de zuigers. (cilinders zijn volgens mij hetzelfde)
Ik zie in de Porsche catalogus dat de cilinderkoppen een ander partnummer hebben maar de kleppen en zittingen e.d verder het zelfde zijn.
Dus de vraag: kan een 911S cilinder/zuigerset van Mahle eenvoudig op een 911E worden gemonteerd met als resultaat een goedlopende motor.
Graag jullie advies.
Bedank!
ik zit midden in een uitgebreide restauratie van mijn 911E 2,2 MFI Targa uit februari 1971.
Een prachtige klus.
De motor is geheel gedemonteerd en ik heb besloten niet te bezuinigen en te gaan voor kwaliteit. Dus een Mahle zuiger/cilinder set. Nu blijkt deze set momenteel moeilijk verkrijgbaar is. Wel bij Porsche zelf maar daar is de prijs dan ook naar...
Wel leverbaar is de Mahle 911S zuiger/cilinderset, geen probleem om op een 911E te monteren wordt mij gezegd. Maar is dat waar?
Wat ik er zelf van weet is dat de compressie van de 911S hoger is en dit volledig bepaald is door de geometrie van de zuigers. (cilinders zijn volgens mij hetzelfde)
Ik zie in de Porsche catalogus dat de cilinderkoppen een ander partnummer hebben maar de kleppen en zittingen e.d verder het zelfde zijn.
Dus de vraag: kan een 911S cilinder/zuigerset van Mahle eenvoudig op een 911E worden gemonteerd met als resultaat een goedlopende motor.
Graag jullie advies.
Bedank!