Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 15:59



Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
996 C2 lagetoeren extreem pingel geluid motor OPGELOST+foto 
Auteur Bericht
Bericht 996 C2 lagetoeren extreem pingel geluid motor OPGELOST+foto
Net nu het achterraampje van de cabrio kap is vervangen, ziet het er weer strak uit de 911 996 C2 cabrio, afgelopen zaterdag heerlijk kunnen toeren door 't Gooi en een Ijsje halen in Blaricum, genietend van het Ijsje kijken naar de diverse porsche modellen die je daar voorbij ziet komen.

Terug gekomen bij de auto even kijken op afstand en weer verder rijden, maar bij het starten en stationair draaien van de motor had ik zoiets van het geluid wat ik nu hoor herken ik niet, uitgezet achterklep open kijken of er iets los lag toevallig maar nee, weer starten en het lijkt wel of je een gereedsschaps kist leeg gooit, ik vrees het ergste een raar pingel geluid aan de linkerkant van het blok, zover het lukt ook eronder gekeken visueel niks kunnen zien.

Bij lage toeren een hoop gerammel aan de linkerkant, onderkant blok, ik mis geen power, blok ligt mooi stil, bij het maken van toeren, 2900 en hoger is het geluid weg zover ik dat kan beoordelen.

Olie ok, koelvloeistof ok, blok is een kleine 12000KM gemodificeerd, maar goed heb helaas niet de ruimte om op een brug te zetten en ermee aan de gang te gaan, zie wel in Almere een mogelijkheid om ruimte te huren met brug in een bedrijfspand waar mogelijkheden zijn en per maand te huren is voor 150 euries, tis best pittig maar goed een optie.

Terwijl de P na dit weekend in de stalling zou gaan.. pppfpfpfpfpfpffff maar goed, ik bel / rij voor de zekerheid naar Visser in H'sum voor analyse ben benieuwd hoeveel K dit nu weer gaat kosten, zit ook net een nieuwe Airco condensor in....

Ben benieuwd wordt vervolgd, heb deze P nog niet zo lang en ben echt een rijder die zich aan de regels houdt voor met name het omgaan met de motor en pas meer op het gas gaat als deze goed warm is enz. enz...

Iemand ervaring met Visser / en of herkend de symptonen?


Laatst bijgewerkt door JvdMade op 18 nov 2014 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.



19 okt 2014 21:29
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Kan natuurlijk van alles zijn, bijv hitteschilden. Maar ook een loszittend binnenwerk van 1 van de cats. Heb het ook gehad en dit geeft een beetje rammelend geluid.

Afbeelding

(plaatje niet van mijn eigen cats overigens.)


19 okt 2014 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Heb goede ervaringen met Robert Visser. Gebruik de zoekfunctie eens voor meer info.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


20 okt 2014 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
In eerste instantie zou ik zeggen, uitlaatsysteem of hitteschilden zoals hierboven vermeld. Maar zou heel goed je waterpomp kunnen zijn. Als die defect is lijkt het wel of er een bak knikkers achterin ligt.
Ook een defecte kettingspanner zou nog kunnen.
Even de expert er naar laten kijken.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


20 okt 2014 13:49
Profiel WWW
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Bij Visser in Hilversum geweest, prima garage echter de uitslag van het onderzoek niet, geluid was best ernstig, al je aankomt rijden en de monteurs kijken allemaal om van wat is dat? nou ... effin na wat checks en dergelijk de brug op ook daar kijken en luisteren vooral.

Er viel iets op, heb hun verteld dat het blok een kleine 13000KM geleden is gemodificeerd dus blok zou nog ff mee moeten kunnen mits je
met verstand het gaspedaal bediend en goed op temp. is wat niet meer dan logisch is. Tussen het blok en de aandrijf as viel ze iets op waardoor ze besloten om het oliefilter eraf te halen en te kijken wat er voor verrassing in zou zitten, blijkt in het filter slijpsel te zitten OEPS :twisted: en stukken KIT jawel stukken KIT.... :bang:

voor de meeste van jullie gaat er al een lampje branden, mij moesten ze het ff uitleggen, vermoedelijk de tussen lager met de aandrijf as (als ik het goed heb) met KIT gemonteerd als pakking alleen niet op de juiste manier waardoor het overtollige KIT is gaan loslaten intern en de olieleidingen binnen het blok doen heeft verstoppen en dat daar door het tussen lager niet gesmeerd werd en uiteindelijk is droog gelopen en geknapt. En zijn weg heeft gevonden in het blok, hier komen we alleen achter als deze uit elkaar gaat, keuzes keuzes, en je zult altijd zien deze occasion net 3 weken buiten de garantie van de verkopende partij... dus..... eigenlijk een zeer duur leermoment, tja ik ken de plussen en de minnen van de 911 bj 2000 3.2 boxer motor maar goed met al het huiswerk wat ik heb gedaan en onderzoek en alle facturen te hebben ingezien wat er vanaf eerste begin is gedaan aan onderhoud en dergelijke lijkt het allemaal prima in orde ook
het bedrijf die het BLOK gemodificeerd zou hebben sprak positief over dit BLOK die kende toevallig het blok en de verkopende partij. We weten allemaal de risico's bij aanschaf van type, model bouwjaar type motor enz. enz.. maar om nou te zeggen dat ik pas 3 maanden in het bezit ben van deze P. en 3000KM verder komt deze best binnen. :shaking: :shaking:

Dus tja wat nu, ben nog in afwachting van de verkopende partij van toen met wat voor voorstel ze komen maar vrees dat het een juridische strijd gaat worden.

wordt vervolgd.


21 okt 2014 16:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Denk dat je ondanks 3 weken uit de garantie toch wel een zaak hebt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 okt 2014 16:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Vervelend nieuws... vooralsnog. De echte diagnose en mate van motorschade zijn beide nog niet vastgesteld, als ik je verhaal zo lees. Zou inderdaad belachelijk zijn als onderdelen met een soort kit zijn vastgezet in het blok.

Hoelang geleden heb jij de auto van de verkopende partij gekocht? Begrijp ik goed dat dit 3 maanden geleden is?

Sterkte!

P.S. het is trouwens een 3.4 motor.


21 okt 2014 16:50
Profiel
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
De P. is door mij aangeschaft op 5 juli 2014 dus erg kort in bezit. Met de wetenschap om de P. waar nodig op te knappen zoals de leren bekleding, poetsen derde remlicht vervangen enz.. allemaal leuke punten voor mij om te doen en te starten met het aanpassen, speakers waren niet helemaal top, dus vervangen, de ijzeren speaker beschermers weer mooi zwart spuiten,,... je kent het denk ik wel...

en na de winter te gaan deelnemen aan de diverse evenementen voor kennis delen en te genieten van als dat moois.. maar goed we wachten nog even af.

Hoop dat het blok door de verkopende partij wordt geanalyseerd misschien valt het mee, maar de signalen die uit het blok komen .. nou ja vul maar in.

Verwacht morgen meer te weten.


21 okt 2014 17:10
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
3.4 Thks. :drive:


21 okt 2014 17:12
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Toch jammer dat Porsche zo'n model heeft ontwikkelt en zelf niet voor een oplossing heeft gezorgd maar dat de eigenaren maar voor de kosten op moet draaien

Ik vind het een zeer slechte zaak dat Porsche zo met klanten omgaat en ze in de kou laat staan want met de 997 was het niet veel beter
Dus dat veroorzaakt in mijn ogen de grote waardedalingen van deze modellen
EN. Ja ik weet dat de 3.6 en de 3,8 motoren iets beter zijn.....

Ik wens je er veel sterkte mee en hoop dat het allemaal goed komt voor je


21 okt 2014 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Volgens mij is hier iets niet goed gegaan bij de revisie en niet bij Porsche, tenzij gedaan bij een pc. Ben wel erg benieuwd waar de revisie heeft plaatsgevonden
_________________________________________
rouge et noir


21 okt 2014 21:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
erwin964c4 schreef:
Toch jammer dat Porsche zo'n model heeft ontwikkelt en zelf niet voor een oplossing heeft gezorgd maar dat de eigenaren maar voor de kosten op moet draaien

Ik vind het een zeer slechte zaak dat Porsche zo met klanten omgaat en ze in de kou laat staan


BS. Klinkt als een Beun de Haas die 13000 km geleden dat blok heeft gemodificeerd. Met kit. Wat zou Porsche daaraan moeten doen?

Denk dat het een lastig verhaal wordt. Maar wens je uiteraard succes. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 okt 2014 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Maar goed, wel een waardeloos verhaal. Sterkte!
_________________________________________
rouge et noir


21 okt 2014 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Horrorverhaal :evil: veel sterkte en hoop dat de schade meevalt
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


21 okt 2014 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
horn schreef:
Klinkt als een Beun de Haas die 13000 km geleden dat blok heeft gemodificeerd.


Dat dus...
_________________________________________
rouge et noir


21 okt 2014 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Niet dus....blok is naar mijn (zeker) weten bij Resto gedaan en de verkoper kennende zal hij dit wel in het redelijke oplossen.


21 okt 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Succes met de te nemen stappen. Blijft mooi kl....
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


21 okt 2014 21:55
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
MickRS schreef:
Ben wel erg benieuwd waar de revisie heeft plaatsgevonden
Hier zo te lezen. Dus Mick als je gerinkel hoort is het niet dat lege kratje voorin :mrgreen: Denk dat de verkopende partij en Michel hier wel wat aan moeten doen.


21 okt 2014 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Behoorlijk zuur dit....hebben ze de motor er al uit gehaald? ? Hoop dat t netjes wordt opgelost voor je.


21 okt 2014 23:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
In de link van Bully schrijft Gulia dat in mei jl dat de modificatie 1000 km geleden is gedaan. TS schrijft 13000 km geleden, waarvan hij er 3000 op de klok heeft gezet. Toch een verschil. Ken Resto alleen van hier, maar nu ik weet dat hij de modificatie heeft gedaan, denk ik dat dit prima zal worden opgelost. Ik hoop het in ieder geval van harte.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2014 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Dat is een behoorlijk zure conclusie.
Hopen dat het door zowel verkopende partij maar zeker de partij die de revisie heeft gedaan coulant wordt opgelost.
Veel sterkte met de zaak.

En zoals Horn al aangeeft, ik zie inderdaad ook niet in wat Porsche zelf hier mee van doen heeft.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 okt 2014 10:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Nou bijvoorbeeld dat ze motoren moeten bouwen die gewoon heel blijven?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 okt 2014 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Toch wel erg jammer als nu blijkt dat de alom geroemde "gemodificeerde" motoren ook / mogelijk niet zo "bullitproof" en "gegarandeerd goed" blijken te zijn.

Ik hoop dat de verkopende partij en resto(rateur) er alles aan zullen doen de koper van deze ellende te vrijwaren. I.i.g. veel sterkte JvdMade.


22 okt 2014 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
@Alfred,denk dat de modificatie op zich hier totaal los van staat.Ik heb de modificatie ook laten doen ,enige wat er toen is gebeurd is de waterpomp vervangen en een sensor geplaatst,.Heeft dus NIETS met smeervet etc. te maken.Is waarschijnlijk een andere reparatie geweest .my 2 cnts


22 okt 2014 10:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: 996 C2 BJ 2000 Cabrio lagetoeren extreen pingel geluid m
Ik lees dat het niet ligt aan de modificatie maar aan de manier waarop het is uitgevoerd, vloeibare kit door de motor gedraaid. Lekker is dat.


22 okt 2014 10:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.