Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

03 jun 2015 10:36

Ziet er top uit allemaal..!! Mooi hoor..!! :thumleft:

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

03 jun 2015 11:29

Mooi, ook de foto's van voor en na
En het klopt wel dat het ene revisie bedrijf beter is dan het andere
Ik weet uit ervaring dat je hier niet op moet bezuinigen want de mijne lekt nog meer olie dan voor de revisie en het bedrijf is ondertussn failliet
Dus heb je niks aan die 3jaar garantie.....
Dus ik moet er nog eens aan geloven :cry:


Maar mooi hoe het bij je gaat ben wel benieuwd naar de kosten

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

03 jun 2015 21:25

Ziet er fraai uit. Mooi om te zien hoe lekker maniakaal je de boel gepoetst hebt ;-) :salut:

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

04 jun 2015 21:44

Heb ik nog dilemma's en overwegingen? Jazeker: Zal ik hiermee wel gaan rijden anders dan over tapijt...?Mogelijk niet eens in de auto plaatsen, je ziet er dan te weinig van :D
Mocht ik er wel mee op asfalt gaan rijden dan laat ik jullie absoluut weten hoe mijn ervaringen zijn. Enorm ENORM veel zin in.

Afbeelding Afbeelding

En de update heeft trouwens een watergekoeld element in zich van de 997.
Afbeelding

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

14 jun 2015 20:55

En alweer 500 km gereden en van auto genoten. Met fluwelen voet gereden tijdens Vet Cool Man maar ging helemaal prima. Zelfs een paar forummers op de knieën gekregen voor een blik onder de auto en aangezet tot een poetsbeurt of versnelde revisie :wink: Het was weer gezellig ouwenelen over auto's gisteren.

Maar is het nu echt anders? Eigenlijk niet echt. Het lijkt allemaal wel wat soepeler te lopen en strakker/rustiger. Nog niet niet harder doorgetrokken dan 3000-3500 toeren. Na de rit gisteren en vannacht stilstaan geen drup olie onder de auto dus dat gaat goed. Enige attentiepunt is dat m.i. de rechterbank tikt. Bij het ophalen en na rondje inrijden is dat ter plekke nog gecheckt/gesteld en alles was okee. Als ik google op tikken kleppen word ik er helemaal naar van (klepveren/tuimelaars/klevende kleppen etc) dus dat ga ik maar niet meer doen. Voor nu nog paar ritjes rijden en dan snel naar specialist voor oliewissel en kleppen stellen en een dubbelcheck op het tikkende geluid. Daarna met groeiend vertrouwen rijden en nog eens rijden :drive: Ik ben blij met resultaat en zou hem eigenlijk op tapijt moeten zetten maar das natuurlijk een zonde :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

14 jun 2015 21:55

Fraai, ziet er super uit :thumleft:

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

14 jun 2015 22:09

Ha dank, bij jou ook al (snel zeg!) gereed en alles weer in topstaat zag ik. Maar s naast elkaar zetten op t tapijt bij een evenement :wink:

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

14 jun 2015 22:52

P32again schreef:Ha dank, bij jou ook al (snel zeg!) gereed en alles weer in topstaat zag ik. Maar s naast elkaar zetten op t tapijt bij een evenement :wink:



Bij morgen op testbank. Dan net als jij inrijden (zucht, fluwelen voetje). En daarna idd een meet and greet :D

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

15 jun 2015 10:31

P32again schreef:Zelfs een paar forummers op de knieën gekregen voor een blik onder de auto en aangezet tot een poetsbeurt of versnelde revisie :wink:


Daar was ik er een van. En het poetsvirus is helaas (?) al toegeslagen.
Maar het zag er ook wel heel erg gaaf uit. :res:

Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

19 aug 2015 12:01

Super topic!

Zit zelf met het dilemma nu de diagnose werd gesteld dat m'n recent aangekochte SC met een afgebroken kopbout zit.
Plaats een reactie