Pagina 1 van 1
Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 13:45
door louisjoo
Motor Cayman start soms niet . Heb al 2x contact aan koppelingspedaal laten vervangen . Dit schijn van Volkswagen te komen en is een zogezegde veiligheid om niet te kunnen starten zonder koppelingspedaal in te drukken .
Soms wanneer ik wil starten blijft dashboard zeggen KOPPELUNGSPEDAAL BETRIEBEN .
Zit het ergens anders of is het mogelijk het contact slot zelf , of het originele ingebouwde alarm.
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 15:52
door mbembe
welkom

Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 15:53
door steef
Ik vraag me altijd af of ik dit moet doen....de mod's hebben het vaak druk, dus hier komptiedan:
En U is?

Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 16:06
door mbembe
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 16:34
door horn
Welkom
louisjoo schreef:Soms wanneer ik wil starten blijft dashboard zeggen KOPPELUNGSPEDAAL BETRIEBEN .
Auto op duitse les sturen. Zou moeten zeggen KUPPLUNGSPEDAL BETRIEBEN.

Ik ken dat wel van een automaat, dat je moet starten met je voet op de rem. Maar verplicht de koppeling in bij starten? Lijkt me zo'n instelling die de dealer softwarematig wellicht kan uitzetten. En anders zou ik het idd zoeken in een sensor waardoor de auto denkt dat je de koppeling niet ingedrukt hebt, terwijl je dat wel doet.
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 21:13
door olle griese
Ik heb zowel een caddy (2012) als en T5 (2015) en bij alle 2 moet ik het koppelingspedaal intrappen, anders doetiehetniet.
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 21:24
door Olaf
Genoeg handgeschakelde auto's die deze "feature" hebben ... kwam dat 20 jaar geleden voor het eerst tegen in een Japans fabrikaat

Ik heb geen idee waar de storing zou kunnen zitten - of wie TS is

Zou het toch zoeken in de schakelaar, stekkers en of kabels ...
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 28 mei 2015 21:31
door MarkS
louisjoo schreef:Heb al 2x contact aan koppelingspedaal laten vervangen.
Dan had ik me gemeld bij diegene die het onderdeel al 2x heeft vervangen (ipv bij dit forum).
Re: Motor cayman KOPPELUNG BETRIEBEN.
Geplaatst: 29 mei 2015 12:53
door Targa Floriaan
horn schreef:louisjoo schreef:Soms wanneer ik wil starten blijft dashboard zeggen KOPPELUNGSPEDAAL BETRIEBEN .
Auto op duitse les sturen. Zou moeten zeggen KUPPLUNGSPEDAL BETRIEBEN.
[betweter modus aan] Ook dan istie nog in de war; melding is "Bitte Kupplungspedal betätigen".
[betweter modus uit] 