Vervangen 2.7 96.22 blok voor een 96.23 2.7 in Boxster 986
Geplaatst: 29 mei 2015 20:48
Goedenavond,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Porsche Boxster 2.7 uit 2000. Deze heb ik gekocht van een advocaat uit Amsterdam welke voor 2 jaar vertrok naar het buitenland. Een stapel facturen van de Porsche dealer erbij waaruit de historie blijkt. Foto's volgen nog.
Nu heb ik 2 weken geleden een probleem. Boven de 5000 toeren een enorme rookwolk achter de auto. Foutmelding vonkoverslag op cilinder 3. Na veel onderzoek werk en het vervangen van de air oil seperator verder nog geen oplossing. Cameraonderzoek in cilinders gaf probleem: olie in cilinder 2 en scheur/groef in cilinder.
Nu heb ik de volgende vraag kan een 2.7 96.23 motorblok geplaatst worden ipv de standaard 96.22. Voor de volledigheid het betreft een Belgische importauto met de 211 pk 'afstellingen'. Daarmee zou ik naar 228 pk gaan.
Met welke zaken moet ik rekening houden? Is het plu and play? Moet motormanagement mee overgeplaatst worden?
Alvast dank!
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Porsche Boxster 2.7 uit 2000. Deze heb ik gekocht van een advocaat uit Amsterdam welke voor 2 jaar vertrok naar het buitenland. Een stapel facturen van de Porsche dealer erbij waaruit de historie blijkt. Foto's volgen nog.
Nu heb ik 2 weken geleden een probleem. Boven de 5000 toeren een enorme rookwolk achter de auto. Foutmelding vonkoverslag op cilinder 3. Na veel onderzoek werk en het vervangen van de air oil seperator verder nog geen oplossing. Cameraonderzoek in cilinders gaf probleem: olie in cilinder 2 en scheur/groef in cilinder.
Nu heb ik de volgende vraag kan een 2.7 96.23 motorblok geplaatst worden ipv de standaard 96.22. Voor de volledigheid het betreft een Belgische importauto met de 211 pk 'afstellingen'. Daarmee zou ik naar 228 pk gaan.
Met welke zaken moet ik rekening houden? Is het plu and play? Moet motormanagement mee overgeplaatst worden?
Alvast dank!