Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 3:05



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
997.2 uitlaat eindstuk op 997.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Binnenkort krijg ik mijn 997.1 Carrera S zonder PSE. Deze heeft de standaard dubbele uitlaat eindstukken. Omdat ik het nep gehalte wat te hoog vind wil ik de eindstukken van de 'gewone' Carrera gebruiken. Nu heb ik gelezen dat bij de 997.1 de uitlaten een verschillende diameter hebben, de Carrera is kleiner dan de S. Deze eindstukken passen dus niet op mijn S. Ik heb ook gelezen dat bij de uitlaten van de 997.2 er geen verschil is tussen de Carrera en de S. Tot slot heb ik gezien dat er flink wat verschillen zijn tussen de 997.1 en de 997.2 uitlaten. Dus mijn vraag is: Kan ik eindstukken van een 997.2 Carrera op mijn 997.1 Carrera S zetten?

Zo ja, wil iemand ruilen? :mrgreen:


29 jun 2015 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Schopje. Iemand?


01 jul 2015 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Geen idee. Maar Alpo in Haarlem heeft vast een aantal 997 eindstukken liggen, waardoor je ze makkelijk kunt vergelijken (en kunt kopen).


01 jul 2015 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ik kan me vergissen, maar wat mij is verteld is dat duidelijk zichtbaar is of je een sportuitlaat hebt of niet.
997 Mk1:
Bij een S heb je twee ronde pijpen naast elkaar die even groot zijn, heb je een sportuitlaat dan is het binnenste pijpje iets kleiner.

Is me niet helemaal duidelijk hoe dat bij jouw auto zit...
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


01 jul 2015 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Alpo is een idee. Ik heb de P nog niet en hoopte de eindtukken alvast te kunnen bestellen. Als niemand het weet is dat een goede optie, dank.

@outletvalve Hij heeft geen sportuitlaat. Er gaat dus 1 pijp naar het eindstuk, net als bij een Carrera. Dit zijn degene die er nu opzitten:
Afbeelding

Deze wil ik graag monteren:
Afbeelding


01 jul 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Wel even kijken of je de juiste besteld.
-S versus -4S.


02 jul 2015 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ik begrijp dat dat niet uitmaakt, maar hierdoor heb ik wel het antwoord gevonden.

"The exhaust is the same on all 997 Carrera, S, 4, 4S, and GTS models with the only option being the PSE mentioned in this article."

Waardoor ik het volgende vond:

"997.1 "S" cars tips (3.8L cars) will fit on any 997.2. Tips from 997.1 base Carrera car which are 3.6L have a smaller ID and you can't open them up enough to fit over the diameter of the larger 997.2 exhaust tubing. Therefore you can't fit a .1 base Carrera (3.6L) tip to a 997.2 car. When taking tips from .1 to .2 the .1 tips have to have come off a 3.8L car. Not a 3.6.

Unlike the .1 cars the 997.2 exhaust tubing diameter is uniform from a base Carrera to an "S". Therefore you can take a 997.1 "S" tip and go straight onto a 997.2 base Carrera."

Het kan dus. Nu alleen nog 997.2 eindstukken vinden.


02 jul 2015 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Snap 1 ding nog niet zo goed. Als ik het goed begrijp wil je originele vervangen door een versie die niet origineel is? en dat doe je om het nep-gehalte wat omlaag te krijgen? Je moet het uiteraard zelf weten hoor, maar vind je reden een beetje grappig.


02 jul 2015 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Het gaat mij er om dat er vier 'uitlaten' op zitten. Dat slaat mijns inziens nergens op en al helemaal niet op een 6 cilinder. Zoals je op de eerste foto kan zien is het Halfords gehalte erg hoog bij de S eindstukken. Daarom wil ik dus de (origineel P) Carrera eindstukken hebben. Het mooiste vind ik dus zoals het bij de Sport Classic is gedaan, maar dan zou er een andere bumper op moeten en dat wil ik niet. Het grappige vind ik dus dat hoe serieuzer de 911 hoe minder uitlaten je krijgt (GT3, GT2).


02 jul 2015 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ok begrijp nu je redenering. En nog even opnieuw, iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil!

Voor mij was het in die periode (en nog geloof ik) juist het kenmerk wat de 'S' onderscheidde van de gewone carrera (net als bij de Boxster). En ik neem aan dat je het carrera S logo op de achterzijde hebt staan, waardoor het dan dadelijk lijkt of je een gewone carrera hebt met een S logo, wat dan een beetje sneu overkomt voor diegene die dit weten. No offense hoor, om met Horn af te sluiten, wie betaalt, die bepaalt...

veel plezier met de auto straks!


02 jul 2015 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Logo staat erop ja en ik vind het prima dat er (een paar) mensen zijn die dat denken. Ik maak de P met een paar kleine aanpassingen zoals ik hem mooi vind en ik maak me niet zo druk om wat iemand anders ervan vind. Degene die het echt weet zal wel even naar de remmen kijken en zien dat het echt een S is.

Ik vind de zwarte wijzerplaten eigenlijk ook mooier :compress:

Dank je wel!


02 jul 2015 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
zoveel Sjaken, zoveel smaken...

Ik ben blij met mijn "S" uitlaat die ik een stuk mooier vindt dan de "simpele" uitlaat voor de gewone Carrrera, EN ik ben blij met mijn witte wijzerplaten die een stuk mooier vindt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jul 2015 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
precies. ik was destijds ook heel blij met mijn sportuitlaat, uiteraard enerzijds omdat ik daardoor dat geluid kreeg, maar stiekem ook een beetje omdat ik daardoor niet meer die standaard uitlaattips had....


02 jul 2015 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Zoveel mensen, zoveel smaken...

Maar TS biedt toch heel netjes aan om te ruilen van uitlaattips (mocht het allemaal passen)?


02 jul 2015 12:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Je zou ook nog de turbo uitlaatstukken kunnen proberen/bekijken. Al zal je dan denk ik wel wat aan de bumper moeten aanpassen...
(rode remklauwen worden vaak geverfd dus inderdaad....uitlaat stukken zijn meestal ook voor mij het kenmerk van een S vs non-S...)

Het geluid is overigens behoorlijk tam. Wellicht een optie om als je hier toch mee aan de slag gaat voor een volledig andere uitlaat te gaan?
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


02 jul 2015 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ik weet dat veel mensen de S stukken op een niet S zetten. Is het beter omdat het mooier is of omdat mensen dan denken dat het een S is? Als je er objectief naar kijkt, dan denk ik dat er meer mensen zijn die de Carrera eindstukken beter bij de lijnen vinden passen en dat 4 uitlaten eigenlijk niet op een 6 pitter horen. Of niet natuurlijk en dat mag ook!

Gelukkig ben ik niet alleen op de wereld :mrgreen: :
http://www.6speedonline.com/forums/997/ ... -tips.html
Dezelfde discussie maar dan in het Engels

Heb inderdaad ook naar de turbo eindstukken gekeken, maar die zijn flink anders qua aansluiting. Ik wil niks blijvend aanpassen aan de auto. De motor wordt gereviseerd en tegelijk wordt de Gundo Hack (extra pijp) uitgevoerd. Da's trouwens wel blijvend, maar dat telt niet 8) Het geluid zal hiermee ongeveer gelijk zijn aan een openstaande PSE.


02 jul 2015 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ibexx schreef:
en tegelijk wordt de Gundo Hack (extra pijp) uitgevoerd. Da's trouwens wel blijvend, maar dat telt niet


Vertel eens over die Gundo Hack? nog nooit van gehoord, kost dat? Hoe blijvend is blijvend?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jul 2015 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Als je naar de hoofddemper kijkt zit er een soort dop op. Hierop wordt met het PSE systeem een pijp op aangesloten met klep die naar de tweede uitlaat gaat. Met deze hack wordt er een buis opgelast en die wordt aangesloten op de uitgaande uitlaat.

Hier zie je boven de dop (standaard):
Afbeelding

En dit is de aanpassing:
Afbeelding

Kost ongeveer 250,- als het goed gedaan wordt. Je zou het natuurlijk weer dicht kunnen lassen, maar er zijn ook genoeg standaard uitlaten te krijgen voor weinig. Dus niet echt blijvend.


02 jul 2015 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Hee super bedankt voor de uitleg!

En nu zijn we natuurlijk benieuwd naar het geluid :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jul 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Anders ik wel. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de revisie wat langer duurt. Dus ik kan hem pas eind juli ophalen. Je kan het op youtube beluisteren, maar er zijn wat verschillende methodes en dus geluid.


02 jul 2015 18:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Ik heb nog een setje uitlaat sierstukken liggen van een 997.2 Carrera 4.

65186


02 jul 2015 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
als je auto grijs is, dan is het wellicht wel gaaf om de eindstukken (mat) zwart te laten powdercoaten met hitte bestendige lak. Dan is het net weer wat anders en ik denk dat zwart mooi staat bij grijs? (ik bedoel dan de niet-S eindstukken)

'tis maar 'n idee :)
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


02 jul 2015 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Subdriver schreef:
Ik heb nog een setje uitlaat sierstukken liggen van een 997.2 Carrera 4.


Gadver, ik heb ze net via eBay besteld. Toch bedankt!

caelin schreef:
als je auto grijs is, dan is het wellicht wel gaaf om de eindstukken (mat) zwart te laten powdercoaten met hitte bestendige lak. Dan is het net weer wat anders en ik denk dat zwart mooi staat bij grijs? (ik bedoel dan de niet-S eindstukken)

'tis maar 'n idee :)


Dat is ook precies het plan! Ik denk ook dat dat mooi combineert met het grijs. Ik zal een foto plaatsen als het gedaan is. Ik ga het eerst gewoon met hittebestendige verf doen en dan kijk of het goed houdt. Dat is meestal sterk genoeg en je ziet geen verschil. Als het niet sterk genoeg is laat ik het waarschijnlijk keramisch coaten.


03 jul 2015 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
In dat geval ben ik erg benieuwd naar het resultaat want zoals alle DFI turbo's krijg ik altijd zwarte roetaanslag op de eindstukken. ziet er op zich ook wel weer leuk uit maar ik overweeg dus om ze zwart te laten maken....alleen afhankelijk van wie ik dan vraag om het te doen krijg ik ja/nee op de vraag of het er dan weer afgaat....

dus. keep updating dan doe ik er m'n voordeel mee :res:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


03 jul 2015 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
991 2S (2013) daarvoor: 997 4S (2007) daarvoor: Cayenne 957 GTS (2008)
Amersfoort
Bericht Re: 997.2 uitlaat eindstuk op 997.1
Als je de vier eindpijpen nep vindt, kun je er idd enkele op gaan zetten. Beetje de omgekeerde wereld misschien? waarom overweeg je geen Carnewal GT Exhaust. Heb ik afgelopen weekend laten doen. Klinkt zo https://www.youtube.com/watch?v=fE2envDXeTU
_________________________________________
Driving a Porsche in London is like bringing a Ming vase to a football game


07 jul 2015 10:07
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.