Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 jul 2015 21:33
Net weer de hele garage vol met wit/blauwe walm....
De olie afscheider moet nu echt worden vervangen. Michel, wanneer ga je jou oplossing onthullen? Ben heel erg benieuwd (nog steeds)
23 jul 2015 21:58
Frans bel hem even dan komt het goed.
24 jul 2015 12:39
frans44 schreef:Net weer de hele garage vol met wit/blauwe walm....
De olie afscheider moet nu echt worden vervangen. Michel, wanneer ga je jou oplossing onthullen? Ben heel erg benieuwd (nog steeds)
neem even contact op met michel, dat kan hij kijken of het de AOS is en verdere schade voorkomen.
024-3739002
http://www.auto-resto.nl
24 jul 2015 16:09
vandaag weer een 997 uitgerust met AOS modificatie, Had een defect in de AOS gelukkig geen motor schade
24 jul 2015 16:45
Yep. Weer mooi gedaan Michel. Zelfde als die van mij zie ik
24 jul 2015 19:19
Ik zie toch een catchcan? Werd op de vorige pagina tegengesproken?
24 jul 2015 20:01
de oplossing is wss een combinatie van de twee. op de OEM olieafscheider zitten 4 in/uitgangen en dan zal de catchcan zitten op de slang tussen de AOS en het gasklephuis.
er werd gevraagd of de AOS vervangen wordt door zo'n olie-whirlpool. niet dus, deze wordt bijgeplaatst.
24 jul 2015 20:39
inderdaad de catchcan word gebruikt in combinatie met OEM AOS, hier door hou je functie van de AOS maar neem je het risico weg.
Ook is het systeem zo aangesloten dat het risico op valse lucht word verminderd. wat betekend dat je motor mooier stationair zal gaan lopen.
24 jul 2015 23:03
Ha Michel,
Zet je ook ff een foto van mijn 996 in deze post als de mod gedaan is ?
Ik mis 'm
Gr.
25 jul 2015 9:37
roadpursuit schreef:Bij een hydraulische slag, komt door vloeistof in je cilinder. En als de zuiger dit probeerd te comprimeren kan dit niet. Want vloeistof is niet samen drukbaar. Waardoor de vloeistof een weg naar buiten zoekt, als je pech hebt dwars door je zuiger of cilinder
Ik heb mijn motor ( geheel uit elkaar gehaald) kunnen bekijken na een falende AOS, maar er is dan veel kapot, ondanks dat ik hem gelijk uitzette. Bij 4 van de 6 cylinders waren o.a. de zuigerveren zodanig kapot dat er geen compressie meer aanwezig was.
25 jul 2015 12:04
Het ligt er heel erg aan soms kan 1 sec al genoeg zijn om veel schade aan te richten, denk dan aan gescheurde cilinders of kromme drijfstangen. zuigerveren is ook een van de gevolgen, maar als dat het enige is valt het nog redelijk mee. Ook de hoeveelheid vloeistof die de cilinders in is gelopen speelt meer hoe erg de schade kan zijn.
25 jul 2015 12:17
Ik ben er gelukkig op tijd bij geweest. Paar keer even kort rook gehad met starten en in een bocht. Gelukkig alles nog heel en het AOS probleem opgelost door de nieuwe mod in te laten bouwen
25 jul 2015 12:36
roadpursuit schreef:.... zuigerveren is ook een van de gevolgen, maar als dat het enige is valt het nog redelijk mee. Ook de hoeveelheid vloeistof die de cilinders in is gelopen speelt meer hoe erg de schade kan zijn.
Helaas, ik heb het hele motorblok laten vervangen, natuurlijk wel waterpomp, dynamo e.d. overgezet. Wel de AOS vernieuwd
Gelukkig 2 jaar garantie van de Porsche dealer.
27 jul 2015 17:55
even een testje gedaan, zoveel olie is toch door de AOS gelekt na maar 1000km
27 jul 2015 19:57
als we over die hoeveelheid spreken op 1000 km, dan moet er toch ook behoorlijk wat blauwe rook te zien zijn; en dan niet alleen bij het starten.
PS. de eerste die nu bij Resto een Spa of Jus d'Orange bestelt gaat er een oliesmaakje in proeven
27 jul 2015 22:34
Is trouwens geen specefiek porsche probleem, meerdere merken hebben er last van.
27 jul 2015 23:02
dpRide schreef:PS. de eerste die nu bij Resto een Spa of Jus d'Orange bestelt gaat er een oliesmaakje in proeven
Idd, zijn ook mijn glazen.....
28 jul 2015 12:49
Gisteren (maandag) telefonisch uitgebreide toelichting gehad van Michel, op de modificatie van het AOS systeem. Lijkt me wel een goede oplossing voor een kwetsbaar systeem (ontwerpfoutje?), en dat voor een redelijke prijs.
Heb me daarom aangemeld om ook voor de modificatie te gaan, zou dan de eerste Boxster zijn waarbij hij het inbouwt.
Nu ff wachten totdat Michel weer het benodigde materiaal binnenkrijgt, en dan wordt de modificatie uitgevoerd, hou jullie op de hoogte!!
28 jul 2015 13:55
Goede beslissing!
07 aug 2015 14:17
na wat onderzoek hebben we geconstateerd dat de 3.8 een extra risico factor heeft voor het aanzuigen van olie bij een defecte AOS.
Dit komt door dat de olie retour leiding van de AOS naar het carter direct en de olie staat,je moet dit zien als een soort rietje en bij onderdruk (gas los laten) een word er een hele sloot olie (geen olie gassen maar vloeibare olie) direct je inlaat in word gezogen.
een zeer gevaarlijke constructie
07 aug 2015 15:58
Gelukkig heb ik een hele vroege 3.4...
07 aug 2015 16:02
Gelukkig heb ik 2 nog vroegere 3.6-jes
07 aug 2015 16:06
MickRS schreef:Gelukkig heb ik een hele vroege 3.4...
Nog even en dan zijn dat nog de beste van allemaal. Wat een giller.
07 aug 2015 16:56
Ik ben nergens bang meer voor. Heb alle mods en een volledig gereviseerd blok dus Ben helemaal up to dat.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.