Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:20



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Mijn verhaal Resto Modificatie AOS. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Mijn verhaal Resto Modificatie AOS.
Nu blijft de vraag hoe je met de mod (dus geen onderdruk meer in oliecircuit) te weten komt of je AOS nog wel goed functioneert.


24 aug 2015 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Mijn verhaal Resto Modificatie AOS.
Als er veel olie in je catch can komt dan is de AOS niet goed meer. Je kunt het niveau in de catch can aflezen. En dan doet de mod zijn werk en kan die olie nooit meer in je cilinders komen. :-)
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


24 aug 2015 11:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 én nog wat andere vervoersmiddelen...
Bericht Re: Mijn verhaal Resto Modificatie AOS.
Hoi allemaal,

ik denk dat mijn AOS ook kapot is gegaan.
Na het lezen van dit topic heb ik toch nog een paar vragen die mij bezig houden.

We kunnen dus de AOS laten vervangen óf een modificatie doorvoeren.

Mijn gevoel zegt dat het beter is om het probleem bij de bron aan te pakken en dus de AOS te vervangen. Waarom wordt hier gekozen om de defecte AOS te laten zitten en alleen de mod uit te voeren.

Ik las dat de mod ongeveer 300 euro kost, is het vervangen van een AOS dan zoveel duurder?????

Het beste lijkt mij om beide in 1 keer te doen maar ja, ga ik nog 10 of 15 jaar door met deze 996 C4S uit 2002? De AOS zal toch niet binnen de eerste 50dkm het weer begeven....

Groet,
Paul


06 dec 2015 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Mijn verhaal Resto Modificatie AOS.
Volgens mij is de defecte aos er in de testfase in blijven zitten. Toen het goed werkte is de aos ook vervangen. Maar correct me if I'm wrong...
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


06 dec 2015 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Mijn verhaal Resto Modificatie AOS.
Je kunt de kapotte AOS gewoon laten zitten als je de modificatie laat plaatsen. Alleen dan zal er heel langzaam een klein beetje olie in je catch can gaan lopen. Kan verder helemaal geen kwaad omdat de olie nooit meer de cilinders in kan stromen. Dat is het mooie van deze mod. Alleen zul je 1x per jaar " bijv met een beurt" even de catch can moeten schoon maken. Mijn AOS is niet helemaal stuk maar werkt niet helemaal goed meer. We hebben deze gewoon laten zitten. Ik heb nu een paar duizend km's gereden met deze mod en het werkt super. En hij heeft tot nu toe maar een heel klein beetje olie doorgelaten en in de catch can opgevangen. Schat zo'n 20ml. Dus ik leeg het cannetje elk jaar met de beurt of olie wissen. Een AOS vervangen kost je heel wat meer dan 300 euro en heeft met deze mod geen functie meer.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


06 dec 2015 14:53
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.