Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 13:48



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Stationair toerental en airco pomp 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Stationair toerental en airco pomp
Hi mede PF leden,

ik heb met mijn 964 twee dingetjes die me storen die ik even aan jullie wil voorleggen. Misschien is het normaal maar just checkin..

Als ik een tijdje in de file of zo heb gereden komt de auto bij het stationairtoerental niet onder de 1400/1600 RPM, dat vind ik persoonlijk erg hoog. Heb recentelijk de ISV schoongemaakt maar het het idee dat het motormanagement het toerental gewoon erg hoog houdt. Lijkt ook of de auto direct na starten heel erg 'rijk' staat. Ik weet dat stationairloop bij een 964 vanwege het electronische motormanagement niet is af te stellen maar vraag me af of het misshcien iets anders is.

Tijdens accelereren hoor ik boven de motor uit (ook bij constante snelheid) de aircopomp draaien. Als de auto stationair draait en je staat er naast is de hoeveelheid geluid normaal, maar tijdens het rijden lijkt het echt oorverdovend...

Laatste vraag (ook even checken) hoe controleer ik of de thermostaat goed werkt. Ik hoor namelijk na een lange rit bij warme motor (olietemperatuur op 9u) de ventilator rechtsvoor helemaal niet draaien...

Graag jullie mening/ advies!

grt. Pieter
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


21 aug 2015 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Stationair toerental en airco pomp
Pieter_964 schreef:
Hi mede PF leden,

Als ik een tijdje in de file of zo heb gereden komt de auto bij het stationairtoerental niet onder de 1400/1600 RPM, dat vind ik persoonlijk erg hoog. Heb recentelijk de ISV schoongemaakt maar het het idee dat het motormanagement het toerental gewoon erg hoog houdt. Lijkt ook of de auto direct na starten heel erg 'rijk' staat. Ik weet dat stationairloop bij een 964 vanwege het electronische motormanagement niet is af te stellen maar vraag me af of het misshcien iets anders is.

Tijdens accelereren hoor ik boven de motor uit (ook bij constante snelheid) de aircopomp draaien. Als de auto stationair draait en je staat er naast is de hoeveelheid geluid normaal, maar tijdens het rijden lijkt het echt oorverdovend...

Laatste vraag (ook even checken) hoe controleer ik of de thermostaat goed werkt. Ik hoor namelijk na een lange rit bij warme motor (olietemperatuur op 9u) de ventilator rechtsvoor helemaal niet draaien...

Graag jullie mening/ advies!

grt. Pieter


Beste pieter

Het hoge stationair waag ik mij niet aan
Maar dat je de pomp hoort tijdens rijden is niet goed en duid op een pomp die aan het eind is of de koppeling daarvan

Wel zou ik nog even het sensortje wat op de v snaar zit uitsluiten want die kan ook een behoorlijke geluid storing geven en die is zo vervangen
Ik zou hem of los halen of met een draad even vast zetten zodat deze niet op de snaar meeloopt

De ventilator spingt pas vrij laat aan
Dan moet de temp echt boven 9 uur staan en tijdens rijden zal het niet gebeuren eerder bij stil staan in file op hete dagen
Tijdens rijden zal ook op een hete dag geneog gekoelt worden
_________________________________________
remmen is angst


21 aug 2015 17:53
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Stationair toerental en airco pomp
Klinkt als vacuüm probleem.
Alle slangen nalopen.
Een 964 negeert de O2,sensor bij koude start, dat verklaart mogelijk wat je als rijk bestempeld. Echter koud moet het toerental op 880rpm uitkomen.

Uitlezen ccu lijkt me de eerste stap, kan ik voor je doen mocht je naar Eindhoven willen komen.


21 aug 2015 21:33
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.