Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Classic Oil... of toch niet?

28 sep 2015 17:03

meer schreef:
ATanis schreef:
meer schreef:Daarom vandaag ook de olie vervangen voor de 0W40 van Mobil1. Waarom? Omdat Mobil1 de huisleverancier is van mijn specialist, maar vooral ook omdat het er al sinds 2003 in gaat.



Dit is echt het slechtste dat je kon doen. Elke (goede) specialist, en Porsche nu zelf ook adviseert GEEN 0W40 voor een luchtkoeler.


Wij van WC eend...



B.S.! Ik noem toch geen merk olie? Lees je wat beter in over dit onderwerp, kan je een hoop problemen schelen :salut:

Re: Classic Oil... of toch niet?

28 sep 2015 17:38

Je begrijpt me niet denk... Wat ik bedoel is dat Porsche altijd 0W40 adviseerde en nu ineens 10W60...

Re: Classic Oil... of toch niet?

29 sep 2015 23:21

10w40 in mijn 964 met 282 K op de klok...1 liter bijvullen na 5000 km...advies van een oude rot met luchtkoelers !

Re: Classic Oil... of toch niet?

30 sep 2015 7:38

...knap dat Porsche 'altijd' 0w40 adviseerde. Olie was er nog niet toen de 964 uitkwam.

Kijk even in het instructieboekje vab de 964, daar staat echt geen 0w40 in.

Overigens W staat voor winter, als je met je luchtkoeler in de winter doorrijd in NL is 10w40 een prima optie. Visco is 10 bij koude start en 40 bij bedrijfstemp.

Indien je blok is gereviseerd en toleranties als goed kleiner zijn geworden kun je 0w40 overwegen.

En dat 10w60 slecht is voor de oliepomp valt onder de categorie broodje aap.

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 14:44

Sinds 800km zit er in mijn 964 (niet gereviseerd 180.000km) ook Porsche classic olie.
Vandaag weer even een rondje gereden en het viel me (weer)op dat de oliedruk behoorlijk hoog is.

Wisselt wel een beetje maar soms bij 2000rpm al 5 bar of meer.
Stationair rond de 2 bar.
Dit bij warme motor.

Wanneer is de oliedruk 'ongezond hoog' zoals Erwin hier eerder schreef?

Hiervoor zat er een half synthetische 10W40 in en was de oliedruk prima, zeker niet te laag.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Beurt overigens uitgevoerd door PCL, vandaar de classic olie.

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 18:11

2 bar stationair is prima.
Ik kan je verzekeren dat bij een buitentemp van 25+ de oliedruk naar 1,5 zakt.

Heb je minder mechanische bijgeluiden met de dikkere olie?

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 18:44

Hoe nauwkeurig zijn de sensoren......... :?:

Hier mijne vanmiddag..10W/60 olie...850omw/min....en warme motor bij 12 graden buiten temp: net is over de 1 bar en een beetje dansen. Op toeren tussen de 4-5 bar......

Ohja, een gezonde motor zonder kloppende geluiden...hoogstens af en toe een tikkende tuimelaar.

66258

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 20:04

....volgens mij heeft de vraag betrekking op de 964.

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 21:03

Zoveel verschil zal er niet zitten tussen een 3.2 en een 964?

@kappi: Ik heb zeker het idee dat de motor stiller is met de classic olie, vooral stationair viel het me op.

Re: Classic Oil... of toch niet?

25 okt 2015 21:06

Ok, Thanks.
Denk al een tijdje over om naar 10w60 over te stappen.
Plaats een reactie