Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:34



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Boxster 987 S - versnellingsbak - springt uit 6e versnelling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster 987 S Ex 996 C2 cabriolet Ex Boxster 2.5
Wilrijk
Bericht Boxster 987 S - versnellingsbak - springt uit 6e versnelling
Hey,

Ik rij sinds mei van dit jaar terug met een Boxster 987 S met short shifter (ja ben terug naar de Boxster gegaan na een 996 cabrio) van 2006 met 58.000 km op de teller.

Ondertussen heb ik er zo'n 1200 km mee gereden en sinds korte tijd heb ik het probleem als ik van 5e versnelling naar 6e versnelling schakel en dan gas bij geef, dat de versnellingspook uit zijn 6e versnelling springt naar neutraal.

De Boxster is bij Porsche binnengegaan en daar zijn in eerste instantie de schakelkabel bijgeregeld gewoon en is nu ook de olie van de versnellingsbak vervangen. Nu blijkt dat er in de olie heel wat koper deeltje zitten en zou ook de synchromeshring van de 6e versnelling slijtage hebben. Blijkbaar zou de slijtage weliswaar door de short shifter kunnen komen.

Bij Porsche stellen ze voor om de volledige versnellingsbak te vervangen (een ruil), zo'n prijskaartje van meer dan 5000€ zonder BTW en zonder werkuren. Dit om nadien de volle garantie te kunnen geven.

Nu wil de de verkoper (garage en nog 1 jaar in garantie) aantonen dat dit door slecht schakelen zou veroorzaakt zijn. Zou dit kunnen bewezen worden? De 6e versnelling is toch maar een autostrade versnelling waar volgens mij geen krachten op komen. Ik heb er ook niet mee op circuit gereden.

Heeft hier iemand ervaring mee en hoe kan dit probleem mits beperkte kosten verholpen worden? Waarschijnlijk is de vervanging van de synchromeshring van de 6e versnelling en eventueel het tandwiel ervan de goedkoopste oplossing.

Bedankt.
Bart
_________________________________________
996 C4 cabriolet
Ex Boxster 2.5


23 sep 2015 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 S - versnellingsbak - springt uit 6e versnel
Kan je hem hiet laten terugbouwen naar de normale shifter? Verdwijnt dan ook je probleem niet?

Dat de boel bij 60.000km al stuk gaat zou ik niet nog een keer willen meemaken.


23 sep 2015 23:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster 987 S - versnellingsbak - springt uit 6e versnel
boxsterb schreef:
Nu wil de de verkoper (garage en nog 1 jaar in garantie) aantonen dat dit door slecht schakelen zou veroorzaakt zijn.


Slecht schakelen kan altijd een oorzaak zijn van versnellingsbak problemen ... maar het is erg onwaarschijnlijk dat de kwaal dan alleen in de 6de versnelling zit.

Speur het net af - en je ziet dat een "uit de versnelling-springende bak" bij een Boxster gekend is - maar het gaat in 99,9% van de gevallen om de 2de versnelling ...


23 sep 2015 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Boxster 987 S - versnellingsbak - springt uit 6e versnel
Zoals reeds eerder gemeld ben ik aan het kijken voor een Cayman en ik heb in deze zoektocht al enkele voorbeelden gezien waarbij men sprak over een probleem met de 6e versnelling. Even de vraag stellen of zoeken op een duitsforum? http://www.pff.de/porsche/index.php?boa ... b0d856cd65
Verder kan de verkoper dit wel zeggen, maar in 1200 kilometer met slecht schakelen dit voor elkaar krijgen, dan moet je toch wel heeel erg slecht schakelen :bang:
_________________________________________
Mvg,

René


24 sep 2015 7:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.