Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:39



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964 revisie of nie(t)? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera, PSS9, LSD, Renlline/ Tarret achterophanging, Carnewal RSR+200 cell cat.
Bericht Re: 964 revisie of nie(t)?
Olie komt via de uitlaatspruitstukken, nou ja langs, in de warmtewisselaars terecht. Gelekte olie wordt warm->walmen in je interieur. Klepdeksel pakking zou kunnen, maar bij de 964 wordt deze telkens vervangen bij een beurt want bij het stellen van de kleppen moet de deksel er af..

Bij de 993 komt een lekkende pakking vaker voor, want de deksels hoeven er niet meer zo vaak af.
_________________________________________
993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II


09 nov 2015 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
Bericht Re: 964 revisie of nie(t)?
Dank allen voor de reacties. Kleppendeksels hoorde ik vaker. Ook meer rijden hoorde ik vaker :)
"Revisie nog nie" !

Ik hou jullie op de hoogte!
_________________________________________
ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder


10 nov 2015 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 revisie of nie(t)?
Mn 964 lekte stevig en had ook last die blauwe wolk die onder de achterste spatborden onderuit komt, zeker als ik stuk gereden had uurtje stil en dan terug vertrekken veeel rook.
Heb compressie test laten uitvoeren en met camera in cilinders laten kijken om een idee te hebben wat de revisie ging kosten. Gevolg alles goed, compressie super, de lek gevonden kwam van de voetpakking aan de cilinders dus revisie dan maar.
Om lang verhaal kort te maken , eens de motor gedemonteerd vertelde mijn specialist,die compressietest was weggegooid geld er lag zoveel olie bovenop de pistons dat gij zelfs zonder zuigerveren nog compressie zou hebben.
Dit zal wel overdreven geweest zijn, maar wil zeggen compressietest sluit niet altijd problemen uit.
Ps ben wel tevreden dat ik de motor heb laten reviseren,dus als het financieel kan zou ik er voor gaan en maakt toch ook de wagen beter in waarde.
Grts krieck


29 dec 2015 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Midden-oosten
Bericht Re: 964 revisie of nie(t)?
Als je olie in het interieur komt, dan gaat het om externe lekkage.
De olie komt op de uitlaat en via de warmtewisselaars naar je kachel en all over the place.
Een veel voorkomend probleem van de 964 zijn de cilinder voetpakkingen. Dat zijn dunne o-ringen die niet oneindig meegaan.
Ik zou dan nieuwe voetpakking doen, en als je toch bezig bent cilinderkoppen en zuigerveren meenemen.
Of nog liever..... een full check.


10 jan 2016 23:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.