Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:21



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wiring Harness Porsche 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
PCG belde al vroeg op en geeft aan dat de W301 actie alleen voor de US modellen was, voor de Europese modellen werden waarschijnlijk andere kabels gebruikt. nog even Pon in Amersfoort gebeld en die kwam met het zelfde verhaal. dus geen garantie voor mijn `96 993 helaas :bang: , nu nog even kijken wat ik ga doen. :shock:
_________________________________________
Picasa album


08 jun 2017 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
dat is toch vreemd niet eerder van gehoord, bij mij ging het ook niet maar ik heb een 964 met 993 motor ondanks dat ik het vin nummer kon aanleveren.
dat het bij mij niet lukt was nog wel te begrijpen,zou toch nog een poging wagen bv porsche centrum groningen.

gr robert
_________________________________________
remmen is angst


08 jun 2017 11:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
heb vanochtend contact gehad met PCG en PCL en die gaven beiden het antwoord dat het voor US auto@s was. vreemd want ik denk dat de kabels van een US of Europees voertuig niet anders waren. wil PCG wel bellen en kijken wat hun antwoord is??
_________________________________________
Picasa album


08 jun 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
W301 is blijkbaar (inderdaad) alleen voor US. Zie: http://www.pcarworkshop.com/images/c/c9/Engine_wiring_harness_9752_2002_6tu901a02us.pdf

Citaatje:
Citaat:
A total of 779 U.S. and 65 Canadian vehicles fall within the scope of this Service Action.
Very Important! Not every vehicle in the below listed range may be affected. Use the ranges below
as a general guideline. Alternatively, the VIN can be checked in the Porsche E-DCS/WWS for confirmation
of an open service action (or recall campaign). Also, the VIN can be checked via the VRU (Voice
Response System) for any open listing.
The affected Vehicle Identification Numbers are contained in the following VIN-Ranges:
WP0AC2992TS375065 to WP0AC2992TS375924 (U.S. Vehicles)
WP0AC2996TS375067 to WP0AC299XTS375895 (Canadian Vehicles)


Edit: hier wordt hij toch ook genoemd http://www.elfer-gtr.de/Kapitel%207%20Kaufberatung.htm

En in DIT draadje: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=26391
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 jun 2017 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
mijn mail aan PCG en eens kijken wat het oplevert, toch wil ik iedere 993 rijder ook op dit forum dus waarschuwen dat de mogelijkheid er in zit dat ook uw bekabeling niet helemaal in orde hoeft te zijn.

Beste,

Bijgevoegde mail heb ik u op 7 juni 2017 verzonden, u heeft daarop snel geantwoord, het antwoord luide dat mijn voertuig hiermee niet voor in aanmerking kwam het betrof alleen de USA modellen.
Gisteren hebben wij de dynamo en het dynamohuis gedemonteerd, na het losschroeven van het deksel achter de dynamo troffen wij een verrassing aan.
De plus en min kabel waren in het beginstadium van smelten waarop wij de kabels hebben “blootgelegd” tot na de deksel van de dynamo. (het koele gedeelte)
Tot ongeveer 8 cm hebben wij geconstateerd dat de bekabeling begon te smelten (in het “hete” gedeelte) en dit de oorzaak was van het roken en smeulen wat wij voor 2 weken geleden constateerden.
Momenteel hebben wij de kabel tot ruim 15 cm hersteld dit was uiteindelijk meer dan genoeg omdat de kabel vanaf daar weer soepel en volledig in tact was. (het koele gedeelte na de behuizing)
Waarom dan deze mail, graag wil ik uw medewerking vragen om toch de Europese 993 rijders hiervan op de hoogte te brengen, de wagens zijn veelal een “hobby auto”.
De schade die aangericht zal kunnen worden, nog niet te spreken over totaal verlies, zal menig hobbyist hoofdpijn bezorgen en mooi erfgoed zal in vlammen kunnen opgaan.
Ikzelf ben zo`n hobbyist en heb nu nog een 993 en een 996 Turbo (ex 3.2 platin in nieuwstaat)waarop ik trots en uitermate zuinig ben en had er niet aan moeten denken mijn in nieuwstaat verkerende 993 te zien verbranden.
Hopelijk kunt u hier iets mee en mocht u mijn voertuig en zijn reparatie willen zien is een belletje voldoende voor een afspraak.

Met vriendelijke groet,
Hans van Bochove.
_________________________________________
Picasa album


18 jun 2017 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
Hi hans, is eea ook te zien zonder dynamo te demonteren? Heb je mss een fotootje ervan?
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


20 jun 2017 20:22
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
achterop de fan zit een plastic afdekplaat als je die verwijdert dan nog zie je niets. de dynamo inclusief fan zullen gedemonteerd moeten worden want achterop de dynamo zit weer een afdekplaatje (4 moertjes) als die er af is kun je de aansluiting van de kabels zien, die van mij waren verdroogd door de hitte en brokkelden af op het moment dat zij het hete gedeelte binnenkomen. nu hebben wij de + en de - buiten het complete huis al gescheiden (zaten gezamenlijk in een extra isolatie) voordat zij de hele warme ruimte ingaan. de kern van de kabels waren nog onaangetast dus een extra isolatie was voldoende. https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5099534915 / https://www.google.nl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8
_________________________________________
Picasa album


21 jun 2017 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
PCH heb ik afgelopen maandag nogmaals een mail gestuurd met mijn bevindingen en acties. men blijft volhouden dat mijn wagen de nieuwe kabelboom moet hebben dus zal er een andere oorzaak moeten zijn :shock: . ben het daar niet mee eens want we hebben alles afgezocht en dit moet van de hitte zijn, het is alleen in de "hete omgeving". dus dat nogmaals uitgelegd en in cc naar Mark Wegh gedaan. tot nu toe nog niets gehoord, terwijl mijn vraag alleen was om bekende 993 rijders hiervoor toch alleen maar te waarschuwen. ik wacht nog even af maar mijn 993 is weer brandveilig. :cheers:
_________________________________________
Picasa album


21 jun 2017 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
Hans, even een vraag tussendoor:

Heb je veel 'rommel' tussen op de koelribben vd cilinders gezien, geen idee na zoveel jaar de ventilator binnen gezogen heeft?

Met een zallantaarn ertussen schijnen gaat lastig.....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 jun 2017 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
als nieuw zo schoon en ik heb nog nooit daar iets schoongemaakt. mijn wagen heeft nu net 82.000 km gereden maar daar komt dus geen vuil. :salut:
_________________________________________
Picasa album


21 jun 2017 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
Ok, die van mij 285k en een deels slechte isolatiemat die ik inmiddels verwijdert heb. Een kleine deel van het carter kan ik zien en die is erg schoon, de rest kan ik niet zien door de ventilatorschoepen/kap.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 jun 2017 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
bovenop de "ventilatorkap" zit een inspectieluik (plastic), die zit met 3 schroeven vast. een klein werkje om die te demonteren en je kijkt bovenop het blok. je ziet dan ook de achterkant van de dynamo maar ook daar zit een ronde plaat waardoor je de aansluitingen van de dynamo niet kan zien. wel zie je de draden door een doorvoerrubber. in dat doorvoerrubber zit de + en - kabel, 10 cm voor de doorvoer heb ik de + en - al gescheiden en van extra isolatie voorzien. heb dus ook een extra doorvoerrubber geplaatst voor de - kabel zo blijft het geheel mooi gescheiden.
_________________________________________
Picasa album


21 jun 2017 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
Helaas bij een 3.2 geen luikje, anders had ik allang dat ding open geschroefd..... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 jun 2017 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
:? oeps ging er van uit dat het een 993 was met en zonder varioram, nee bij een 3.2 zit het anders en zal je iets meer moeten slopen. maar ga ervan uit dat daar weinig rommel aangetroffen wordt, heb veel blokken buiten de auto gezien en die waren allemaal schoon. :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


21 jun 2017 14:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
Vandaag met succes terugroepactie gekregen voor kabelboom voor 1994 993 coupe. Ben hem twee dagen bij Porsche in de werkplaats kwijt. Ongelofelijk na zo'n lange tijd. Kwam voor een rubbertje en ga weg met een nieuwe kabelboom omdat Porsche obv chassisnummer mij attendeerde dat ik in aanmerking kom voor de terugroepactie. Top service.


15 mei 2018 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
dan had je meer geluk dan die van mij, heb het aangegeven maar volgens het chassis nummer was die van mij al voorzien van de juiste kabel. heb zelf de kabel (laten :mrgreen: ) vervangen en het oude stuk maar even laten zien bij PCG tot op heden geen enkele reactie gehad, da`s weer jammer dan
_________________________________________
Picasa album


16 mei 2018 8:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: Wiring Harness Porsche 993
MCK schreef:
Vandaag met succes terugroepactie gekregen voor kabelboom voor 1994 993 coupe. Ben hem twee dagen bij Porsche in de werkplaats kwijt. Ongelofelijk na zo'n lange tijd. Kwam voor een rubbertje en ga weg met een nieuwe kabelboom omdat Porsche obv chassisnummer mij attendeerde dat ik in aanmerking kom voor de terugroepactie. Top service.


Hebben ze toevallig een aantekening gemaakt met de code W201? Deze staat bij mij in t boekje en ben benieuwd of dat inderdaad deze actie is.


16 mei 2018 16:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.