Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:04



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Porsche speciaal gereedschap P9201 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 928 S4 1987
Eindhoven
Bericht Porsche speciaal gereedschap P9201
Zoals sommige van jullie misschien weten heb je voor de distributieriem van een Porsche 928 (&944) een speciale tool nodig om deze op de juiste spanning te zetten, de P9201.

Aangezien ik al mijn onderhoud zelf doe, maar niet deze tool heb. Blijft het juist op spanning zetten van de distributieriem toch een puntje, ik kan de tool misschien wel tweedehands kopen maar dat kost al gauw 500+ euro, en dit voor iets wat mijn inziens niet bijzonder moeilijk is.
Daarom zou ik er graag achter willen komen wat de schaal van deze tool is, (de eenheid waarin hij de riemspanning weergeeft) ik heb heel het internet afgezocht maar kan er niet achter komen.
Op Rennlist (daar waar de 928 “community” het grootst is) heb ik het volgende verhaal gepost:
http://rennlist.com/forums/928-forum/90 ... stery.html

Ik heb veel interessante leads gevonden, maar ben er nog niet achter. Misschien zitten er hier op het forum mensen die meer weten, of die mogelijkerwijze zo’n tool hebben, dan zouden we met een paar simpele testjes kunnen uitvogelen wat voor waarde de tool aangeeft. Zodat je vervolgens de vertaalslag kan maken naar iedere andere tool.

Benieuwd naar de reacties.
Sander Baas
928 S4
_________________________________________
JC:
This is a He-Man car, it's a brute. It's the kind of thing that would just go out and eat a tractor. For fun.


30 okt 2015 9:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Turnhout
Bericht Re: Porsche speciaal gereedschap P9201
Sander,

Misschien moet je deze maar eens overwegen. Mijn 968 heeft de tool normaal ook nodig voor de balansasriem en dit gaat perfect zonder, maar vermits het bij de jouwe ook de nokkenasriem betreft kan je beter geen risico's nemen dunkt me :-)

160 USD. Prikje ;-)
_________________________________________
Philippe
'92 968 coupé


01 nov 2015 23:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.