Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:48



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 S4 blauwe rook bij start 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 S4 blauwe rook bij start
Interessant draadje. Dank voor de link.
Heb de AOS mod zonder catch can.
Ik heb meer sludge, en heb een olieanalyse laten doen en daar zat na 8000km toch wat veel benzine in. Dat laatste Is sowieso wel een karakteristiek van de boxermotor by default. Maar te veel is niet bevorderlijk voor de smering.

Ik heb geen onderdruk in het oliekarter bij stationair. Hogere toerentallen heb ik nog niet knn testen. Misschien je vraag beter in het onderstaande draadje van Resto over de modificatie posten.
viewtopic.php?f=3&t=45084&


23 dec 2017 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 4S mk2 (2002)
Bericht Re: 996 S4 blauwe rook bij start
Citaat:
Ik heb geen onderdruk in het oliekarter bij stationair.


Ik heb ook geen onderdruk in het carter, maar ik denk dat er meer gedoeld wordt op het gegeven dat Porsche het zo ontwikkeld heeft dat via de aansluiting van de AOS op het inlaatspruitstuk, er een vacuum in het carter ontstaat, (voor afzuigen gassen) waardoor ook de zuigerveren, (aan de onderkant) worden ontlast... of zit ik er nu helemaal naast?
_________________________________________
The more I learn, the less I know...


23 dec 2017 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 S4 blauwe rook bij start
Nee dat snap ik ... bij stationair is de gasklep dicht, of bijna dicht dus dan is de aanzuiging via de bypass die naar het luchtfilterhuis loopt dus minimaal. Vandaar dat er geen vacuüm is. De AOS return zit normaal achter de gasklep. Maar heb zelf nog niet gechecked of er toch geen licht vacuüm gecreëerd wordt wanneer de gasklep opent. Wat mij betreft is dat wel een dingetje als dat klopt van de zuigerveren. Zou betekenen dat er dus meer brandstof voorbij de veren kan wassen wat de smering niet ten goede komt en ook hoger olieverbruik geeft.


23 dec 2017 14:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.