Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 4:52



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Welk aftermarket IMS lager? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Dan ben ik wel benieuwd waar Minics die offerte gekregen heeft.

Als namelijk de enige oplossing (voor mijn gevoel) weer half werk is, zou je met die 8% failure rate het gokje misschien ook nog wel kunnen wagen...


09 feb 2016 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Fallout-NL schreef:
Dan ben ik wel benieuwd waar Minics die offerte gekregen heeft.


Ik gok dat dat dan waarschijnlijk een DOF-kogellager is en niet het LN 'IMS solution' glijlager.

Er zijn meerder partijen die allemaal hun oplossing op de markt gebracht hebben. Even googlen en je vind er direct een paar waar je in NL kan laten inbouwen.

Geloof dat de DOF kogellagers zelfs ook claimen dat het een permanente oplossing is.


09 feb 2016 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Offerte was bij Bossen en de Bakker in Noord-Scharwoude.


09 feb 2016 23:54
Profiel
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Ik heb net mijn 996, mk1 C2 1999 terug uit Leiden.
Heb daar bij Dennis Klein, een enthousiaste , intellectuele monteur,zou hem zo HBO niveau geven, een DOF van TuneRS laten plaatsen :
http://tunersmotorsports.com/trs-develo ... tributors/

Jullie hebben allemaal de filmpjes op youtube gezien van Pedro's garage: https://www.youtube.com/watch?v=hzUq2DFpeKw

Dat en andere info heeft mij doen besluiten voor deze fix te kiezen: Is permanent en je hoeft er niet meer naar om te kijken.
Wil niet een mod doen die ik over een onbestemde tijd weer moet herhalen 8)

Er zijn in de EU 2 importeurs: 1 in London => design911 ,en 1 in Leiden=> Guido Priemus.

Priemus heeft een aantal inbouwconnecties in NL en zo ben ik bij Dennis in Leiden terechtgekomen. Voor mij het dichtstbij. Rommelige garage, maar een goed gevoel bij. Echte liefhebber! Hij heeft in zijn eigen 996 tip ook de fix gedaan.Leenauto voor €15 per dag.
DOF 742,98 ex BTW , IMS lager €103,31 ex.( 9 liter olie/+ filter , klein materiaal etc. €100 ex)
Incl montage rekent hij totaal €1900 incl.. Hij bouwt daarvoor de hele motor/bak uit en uiteraard in. Duurt 1 week. Ben er heel tevreden over.
Nu kijken of het levert wat het belooft. Heb 1 jaar garantie.


Laatst bijgewerkt door Marquez93 op 11 feb 2016 1:58, in totaal 1 keer bewerkt.



10 feb 2016 1:07
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
1 jaar garantie op een permanente oplossing :?:

... geen draai-uren of Km garantie :?:


10 feb 2016 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
European Part Solution heeft ook een mooie permanente oplossing met een DOF cilinderlager en een gemodificeerde oliepomp.

https://www.youtube.com/watch?v=QXAZhW7sY0g
https://www.youtube.com/watch?v=DfXjx0tvaMA

te verkrijgen in de UK (design911) of Frankrijk (Rosepassion)
Alles samen ongeveer £500 als ik kijk op de website


10 feb 2016 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Olaf schreef:
1 jaar garantie op een permanente oplossing :?:

... geen draai-uren of Km garantie :?:


Ze dekken zich waarschijnlijk goed in, want permanente oplossingen draaien ook gewoon stuk als het probleem feitelijk ergens anders zit, bv LN verwijst naar mogelijk afwijkende toleranties waardoor er gewoon te grote krachten op de tussenas spelen en daardoor elk lager stuk zal gaan.

In dat geval is een glijlager misschien wel net iets beter hoe minder bewegende delen er in een lager zitten hoe beter. Maar ja stuk is stuk en een hoop kosten.


10 feb 2016 11:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Ja, moeilijk, moeilijk.

Ik heb gisteren ook wat van die filmpjes van Pedro zitten kijken en het klinkt allemaal redelijk logisch (dat het probleem pas ontstaat als de seals op het originele lager het begeven).

Als je dat echter accepteert (die wijsheid) dan kun je je vraagtekens zetten bij de LN oplossing. Want dat is een open lager, begrijp ik? Of is die nieuwe double row lager (voor het blokken met slechts een enkele rij origineel) wel gewoon afgesloten? Slingert dat vet er inderdaad niet wat snel uit anders? Of wordt deze open kant (te zien op afbeelding) ook afgesloten?

Afbeelding

/edit: nog even wat gelezen, zou open moeten zijn aan de vliegwielkant en krijgt daar smering van olie 'mist'. Hier:

Citaat:
LN's ceramic hybrid bearings are sealed on the shaft side, but open on the flywheel side. This allows the oil mist in the engine to lubricate the bearing.
(uit dit topic: http://www.renntech.org/forums/topic/46 ... ms-to-use/ )

Stond vanochtend ook nog even bij Vd Gugten om te informeren naar zijn kijk op het verhaal. Hij zegt al 120 van die kitjes gemonteerd te hebben en (knock on wood) ze rijden allemaal nog rond... Dus hoezeer mijn voorkeur ook uitgaat naar het actieve smeersysteem, denk ik dat me toch laat verleiden door Vd Gugten om die double row keramische oplossing te laten monteren. Heb m'n Boxster namelijk iets liever bij dat bedrijf staan dan bij Dennis uit Leiden (met alle respect natuurlijk). Begrijp echter volledig dat je daar voor kiest, Marquez93. Zou zelf ergens liever ook die actieve oplossing hebben, maar voordat de actieve LN variant (gedaan door VD Gugten) helemaal gemonteerd is, ben je ongeveer 4 a 4500 euro verder. Little too rich for my blood. Double row keramisch zou 160.000km mee moeten gaan.

Nog maar eens een nachtje over slapen :P

Overigens heel fijn om er met jullie een beetje van gedachten over te kunnen wisselen. Dat al jullie ims lagers het gewoon maar mogen blijven doen :mrgreen:


10 feb 2016 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
@Fallout
Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoelt. Je haalt een aantal dingen door elkaar.

De DOF lagers (LN IMS solution en anderen) zijn actief gesmeerde lagers. Direct Oil Feed. De naam zegt het zelf. Er wordt via een aparte toevoerleiding direct olie in het open lager gespoten.

De LN retrofits zoals vdGugten die inbouwt zijn geen DOF lagers. Zijn gewoon alternatieve stevigere lagers met seal. die na 90.000km moeten vervangen worden. Correct me if I am wrong.

Mijn engineering achtergrond zegt mij dat een stevig lager dat direct gesmeerd/gekoeld wordt geen probleem zou moeten geven. Dat is gewoon een beproefd concept. Ikzelf als ik zou moeten kiezen voor de DOF permanent solution gaan. Langs de andere kant, ga je zelf meer dan 90.000 km met deze auto rijden?


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 10 feb 2016 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.



10 feb 2016 23:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Nee, klopt helemaal.

Het kan voor jouw gevoel (terecht) lijken alsof ik het door elkaar haal omdat ik zeker een sterke voorkeur heb voor de DOF (actief gesmeerde) oplossing, maar het toch niet ga doen omdat het niet te betalen is, of (weliswaar voor minder) niet echt bij een bekend bedrijf gedaan kan worden. Daarom dus maar de 'tussenoplossing' verbeterde keramische lagers van LN bij Vd Gugten.

Althans, daar neig ik nu een beetje naar.


10 feb 2016 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Fallout-NL schreef:
Nee, klopt helemaal.

Het kan voor jouw gevoel (terecht) lijken alsof ik het door elkaar haal omdat ik zeker een sterke voorkeur heb voor de DOF (actief gesmeerde) oplossing, maar het toch niet ga doen omdat het niet te betalen is, of (weliswaar voor minder) niet echt bij een bekend bedrijf gedaan kan worden. Daarom dus maar de 'tussenoplossing' verbeterde keramische lagers van LN bij Vd Gugten.

Althans, daar neig ik nu een beetje naar.


Klopt, kan ik me helemaal wat bij voorstellen. Denk dat iedereen daar zijn eigen keuze in moet maken. Stel je rijdt 10.000km per jaar. Dan lijkt het me prima te doen om om de 9 jaar als preventief onderhoud een lager te vervangen. Of het lager mee te nemen wanneer ander ingrijpend onderhoud zoals bv. de koppeling toch moet gedaan worden. Laat staan dat je 9jr de auto houdt.


11 feb 2016 0:15
Profiel
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Fallout-NL schreef:
Ja, moeilijk, moeilijk.

Ik heb gisteren ook wat van die filmpjes van Pedro zitten kijken en het klinkt allemaal redelijk logisch (dat het probleem pas ontstaat als de seals op het originele lager het begeven).

Als je dat echter accepteert (die wijsheid) dan kun je je vraagtekens zetten bij de LN oplossing. Want dat is een open lager, begrijp ik? Of is die nieuwe double row lager (voor het blokken met slechts een enkele rij origineel) wel gewoon afgesloten? Slingert dat vet er inderdaad niet wat snel uit anders? Of wordt deze open kant (te zien op afbeelding) ook afgesloten?

Afbeelding

/edit: nog even wat gelezen, zou open moeten zijn aan de vliegwielkant en krijgt daar smering van olie 'mist'. Hier:

Citaat:
LN's ceramic hybrid bearings are sealed on the shaft side, but open on the flywheel side. This allows the oil mist in the engine to lubricate the bearing.
(uit dit topic: http://www.renntech.org/forums/topic/46 ... ms-to-use/ )

Stond vanochtend ook nog even bij Vd Gugten om te informeren naar zijn kijk op het verhaal. Hij zegt al 120 van die kitjes gemonteerd te hebben en (knock on wood) ze rijden allemaal nog rond... Dus hoezeer mijn voorkeur ook uitgaat naar het actieve smeersysteem, denk ik dat me toch laat verleiden door Vd Gugten om die double row keramische oplossing te laten monteren. Heb m'n Boxster namelijk iets liever bij dat bedrijf staan dan bij Dennis uit Leiden (met alle respect natuurlijk). Begrijp echter volledig dat je daar voor kiest, Marquez93. Zou zelf ergens liever ook die actieve oplossing hebben, maar voordat de actieve LN variant (gedaan door VD Gugten) helemaal gemonteerd is, ben je ongeveer 4 a 4500 euro verder. Little too rich for my blood. Double row keramisch zou 160.000km mee moeten gaan.

Nog maar eens een nachtje over slapen :P

Overigens heel fijn om er met jullie een beetje van gedachten over te kunnen wisselen. Dat al jullie ims lagers het gewoon maar mogen blijven doen :mrgreen:


v/d Gugten wil niet de DOF van TuneRS icm met een LN IMS lager monteren?? Moet voor hem niet uitmaken. Hij of jij koopt bij Guido Priemus of design911 een DOF setje van TuneRS( Pedro's Garage) en een IMS lager naar keuze :D :drive:
Wat is wijsheid? Ik ben blij met mijn fix en heb het volste vertrouwen in Dennis Klein en Tune RS. Bel Dennis eens en vorm voor jezelf een oordeel. De overheadkosten bij een bedrijf als v/dGugten zijn enorm en moeten door iemand opgebracht worden, dat zijn meestal de klanten :mrgreen:


11 feb 2016 2:03
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Oh, nee ik denk dat ze daar best toe bereid zijn. Maar geloof niet dat die optie al in het standaard 'reportoire' zit daar, waarschijnlijk omdat de ervaringen met de LN oplossing goed zijn.

Telefoontje naar Dennis kan natuurlijk geen kwaad.


11 feb 2016 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Nog een goeie overzichtspagina

http://imsretrofit.com/ims-101/


15 feb 2016 23:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Kheldar schreef:
Laat staan dat je 9jr de auto houdt.


Jep, dat is de grootste vraag. Hoop het wel (al zou de overstap naar een 911 natuurlijk niet verkeerd zijn). Maar misschien dat mijn koppen tegen die tijd ook wel gescheurd zijn, of dat de cilinderwanden het begeven hebben. Genoeg dat kan sneuvelen als ik al die horrorverhalen zo lees. Hopelijk valt het mee :P.

Heb in ieder geval een afspraak bij VDG voor zo'n LN lager. Fingers crossed. Ik zal tzt laten weten hier hoe het ermee staat ;).


23 feb 2016 12:04
Profiel
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
DOF ,Tune RS , Pedro's garage. Dat is wat ik vind en heb gedaan. En nu maar afwachten of " the big bang" uitbljft.
Maar let wel. In geval van mijn 996 hebben we het over een automobiel van bijna 17 ! jaar oud waarvan door sommigen bovenmenselijke prestaties worden verlangd, hoe lang gaat dat goedgaan?? De meeste automobielen van die leeftijd genieten al heel lang van hun welverdiende rust! Maar niet mijn 996! :D


24 feb 2016 2:52
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Welk aftermarket IMS lager?
Klopt. Dat een blok met dergelijke prestaties op enig moment een keer aan revisie toe is, is niet zo heel vreemd.


01 maart 2016 15:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.