Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Startproblemen 964 turbo

17 jan 2018 21:38

Jee, wat een kennis zeg.. Zit zo eens wat mee te lezen en het is indrukwekkend hoor :res:

Re: Startproblemen 964 turbo

08 feb 2018 21:46

de_koen schreef:ongeveer 2minuten na koude start gaat het injectieysteem van open loop naar closed loop met oa de lambda sonde en temp sensors
zou het kunnen dat daar iets mis gaat ? Deze stuurdoos zit onder de bestuurderszetel.
***bizar is dat bij koude start alles begint met een korte knal waarna hij de volgende 2 a 3 minuten niet meer knalt en zelfs erg mooi loopt.**

De ontstekingsmodule is geschakeld door een relais, deze even bypassen, pen 30 naar 87 . Ook de nullastschakelaar op de gasklep is een input voor de ontstekingsmodule, dus zoals in mijn eerdere post, even deze microswitchen op de gasklep doormeten
****ik heb elk contact aan de gasklep doorgemeten (met ohm-meter) en voor de zekerheid eens met contactspray ingespoten.***

Heb je de mogelijk om het signaal van de toerentalsensor op het vliegwiel op te meten, of deze niet wegvalt ?
Heb je de bdp sensor losgehad bij de revisie ? Deze moet op 0.8mm afstand staan van het vliegwiel.
****deze sensor is gewoon op de boite blijven zitten**
***ik heb niet de mogelijkheid om die apart na te meten. Bestaat daar een systeem voor ?***
**de geleende "oldtimer"suntester heeft ondertussen de geest gegeven**

lichten er dashbordlampjes op als de ontsteking wegvalt ? Dan zou het in bv het contactslot kunnen zitten

***heb nu even een erg drukke periode met andere auto's maar probeer deze week toch nog even tijd en moed te vinden om dat ding rijdend buiten te krijgen.***

Re: Startproblemen 964 turbo

03 jun 2018 8:07

Erg rustig geweest nu, ben je er nog uitgekomen?
Plaats een reactie