Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:51



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P?
Jens schreef in het 'uitlaten-topic' het volgende:

Onderwerp: 30 april - Porsche Exhaust Meeting
Jens01 schreef:
leander schreef:
Je avatar zegt 986 3.4. Heb je cilinders opgeboord of bedoel je 987 3.4?

Nee ligt een 996 motor in mijn 986 :ba:



Mijn Boxster S 986 uit oktober 2000 is bij Porsche Zentrum Hagen in 2004 ook voorzien van een gloednieuwe 3.4 (996-motor) voor de lieve som van € 11.500 :shock:

Afbeelding

De reden hiervoor was dat de 3.2 'opgeblazen' was.

Jens en ik hebben dus -kennelijk- dezelfde motor in onze auto's. Was het wellicht 'common practice' van Porsche om de 3.2-motor door een 3.4-motor te vervangen in geval van een (onherstelbare) motorschade? Wellicht was de 3.4 'goedkoper' dan de 3.2? I don't know...

Weet iemand of er wellicht meer auto's voorzien zijn van een 3.4-motor na een motorschade (van de 3.2)? Apart is wel dat mijn auto volgens de papieren (ook volgens de TüV) een 3.2 is gebleven (en dus ook nu als zodanig staat geregistreerd bij de RdW).

De volgende vraag die rijst is: de 3.4-motor staat, volgens mij, bekend als de minst betrouwbare uit de 996-serie. Bij mijn auto is zo'n 10.000 km geleden de koppeling vervangen en toen is ook het IMS-lager gecheckt (niet vervangen). Dat zag er nog prima uit. Wat is nou wijsheid? Het lager tóch preventief laten vervangen?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


25 maart 2016 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P
Als je het hier vraagt krijg je verschillende meningen zoals je weet Antoin :wink:

Wat vindt jij zelf? Goed gevoel bij de vorige check? Dan lekker doorrijden.
Niet? dan advies vragen bij Resto ofzo.


25 maart 2016 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: 986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P
common practice is het alleszins niet, wel op uitdrukkelijk verzoek uitgevoerd.
omdat het 3,2L en 3,4L blok exact dezelfde dimensies hebben is het een klus zonder extra werk waardoor je 300 Pk in de plaats krijgt voor de originele 250.
de cilinderwanden van het uitgeboorde 3,4L blok zijn uiteraard fragieler dan deze van de 3,2L


25 maart 2016 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P
Mijn boxster is van origine een 2.5. De man waar ik hem van heb, heeft de motor toen onherstelbaar stuk gereden.
Hij heeft toen bij een porsche sloop een 3.4 gekocht en deze in duitsland er in laten zetten. Dit was toen zijn bewuste keus om een blok te monteren met wat meer puppies aan boord. Deze man doet zelf ook in porsche, maar alleen luchtgekoelde. (HJ lelystad) zelf heeft hij nul verstand van elektronica, vandaar dat hij de inbouw heeft uitbesteed aan een bedrijf in duitsland, waar hij ook zijn gebruikte onderdelen van daan haalt.

Ims heeft hij nooit laten vervangen. Nu heeft hij er nauwelijks kilometers mee gereden. +- 10.000 en het blok had 50.000 gelopen.

Eigenlijk wil ik het lager wel checken. Andere kant denk ik. Iff it aint broken, dont fix it
_________________________________________
6 platte groeten, René


27 maart 2016 11:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.