Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 4:42



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
BP Ultimate nieuwe versie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht BP Ultimate nieuwe versie
Ik heb twee volle tanks weggereden in mijn 996 met de nieuwe Ultimate 98 en het lijkt inderdaad dat de motor er lekkerder en soepeler door draait. Ik tankte altijd al BP ultimate, dus kon goed vergelijken.

Normaal geloof ik zulke beweringen nooit zo, maar nu ervaar ik het zelf als positief.

Ervaren jullie dat ook?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


16 mei 2016 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Yep loopt idd beter


Nou laat al die reacties van mensen die zeggen dat je het verschil niet merkt maar komen :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 mei 2016 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 RS Ex 993 turbo
Twente
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Reed altijd met die benzine, maar sinds 2 maand tank ik de 102 octaan bij Firezone.
Voelbaar verschil, binnenkort op de rollenbank maar eens bekijken.


16 mei 2016 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Citaat:
Vanaf vandaag introduceert BP een nieuwe serie brandstoffen in Nederland. Zowel de BP Ultimate als de reguliere BP brandstoffen hebben nu ACTIVE technologie, maar wat is dat?

Dankzij deze technologie claimt BP dat de nieuwe brandstoffen de effecten van vuil kunnen bestrijden, al vanaf het moment dat de motor wordt gestart. Dit vuil wordt door slechte/goedkope basisbrandstoffen (brandstof die alleen voldoet aan de NEN EN standaard) in de motor achtergelaten. Zelfs een kleine hoeveelheid vuil kan een grote impact hebben op de prestaties van een motor. Een schone motor is dus van essentieel belang om een voertuig optimaal te laten werken, dat weten we allemaal.

Enter BP. Die hebben deze ACTIVE technologie in de afgelopen 5 jaar ontwikkeld, met als doel om het schadelijke vuil in motoren aan te pakken. Deze ACTIVE technologie (adsorptie) werkt op twee manieren; de actieve moleculen verwijderen vuil van essentiële motoronderdelen en vormen tevens een beschermlaag die de afzetting van nieuw vuil helpt voorkomen. Hiermee helpen ze de motor soepel en efficiënt te lopen, wat kan leiden tot grotere intervals tussen tankbeurten. Daarnaast zouden ze helpen het risico op ongepland en duur onderhoud te verminderen.

Om bewijs te leveren heeft BP -volgens eigen zeggen- grondige tests uitgevoerd, waarbij de brandstoffen aan meer dan 110 verschillende testmethodes (geen NEDC) en duizenden test-uren in motoren en voertuigen (variërend van een kleine stadsauto tot een zware vrachtauto) werden onderworpen. Dit zou hebben aangetoond dat het gebruik van BP brandstoffen met ACTIVE technologie – ongeacht de grootte van het voertuig – resulteert in een schonere motor.

Het goede nieuws: volgens BP kunnen motoren die gereinigd zijn met de nieuwe BP Ultimate brandstoffen de weggebruiker tot 56 km extra per tank diesel rijden, bij benzine tot aan 44 km extra per tank*. Daarnaast blijven de prijzen gewoon hetzelfde als de ‘oude’ Ultimate.

Op de vraag, of zodra de motor schoon is, je weer slechte brandstof kan gebruiken, vertelde BP dat dat in principe zou kunnen. Maar dat de motor dan uiteindelijk weer slechter zal gaan presteren.

ACTIVE technologie zit nu in alle BP brandstoffen, zowel de reguliere als de premium diesel en benzine, inclusief de truck lane diesel. Gebruik van BP diesel met ACTIVE technologie in vrachtwagens zou kunnen resulteren in een jaarlijkse besparing van tot aan 340 liter brandstof in het geval van een lichte vrachtauto en tot aan 912 liter brandstof in het geval van een zware vrachtauto**.

INSTANT UPDATE: vandaag werd ook bekend dat energiebedrijf BP in een tien pagina’s tellende brief (uit 2013), in handen van The Guardian, heeft gedreigd om te vertrekken uit Europa. In het document staat dat, : als er nieuwe strenge wetten zouden komen met betrekking tot teerzand, vervuiling van energiecentrales en opschaling van duurzame energie, dan zouden energie-intensieve bedrijven massaal vertrekken. “Met bijbehorende schadelijke gevolgen voor de zekerheid van levering, banen en groei.” Een woordvoerder van BP zegt tegen de Britse krant dat de brief alleen bedoeld was om te waarschuwen voor ‘carbon leakage’: het vertrek van fossiele bedrijven door strenge CO2-regels, waardoor er juist onvoldoende CO2 gereduceerd zou worden.

* Met nieuwe BP Ultimate Diesel kunt je tot 56 km per tank extra rijden en met nieuwe BP Ultimate Ongelood 98 tot wel 44 km extra per tank. Gebaseerd op een verbruik van 850 km per tank voor diesel en 650 km voor benzine. Getest met een serie voertuigen tegen basis diesel en basis 95 RON benzine. Gemiddelde verbetering van bereik is 35 km voor BP Ultimate Diesel en 29 km voor BP Ultimate Ongelood 98. Werkelijke resultaten kunnen variëren per voertuig en rijstijl.

** Gebaseerd op een jaarlijks kilometrage van 50.000 km voor lichte vrachtauto’s (bruto gewicht tussen 3,5 tot 7,5 ton) en een zware vrachtauto die jaarlijks 80.000 km rijdt (bruto gewicht meer dan 16 ton).


Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/via-bp-ku ... land-86561

Nog niet getankt dus nog geen ervaring. Rij altijd op 98 van BP dus we gaan het meemaken. :popcorn:


16 mei 2016 11:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Tank het altijd met zowel Roadster (benzine) als camper (diesel), maar wist niet dat er iets significant anders is dan voorheen :scratch: en heb dat ook niet ervaren.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 mei 2016 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Tank ook al jaren BP Ultimate, ben benieuwd, ik zal ervaringen posten.
(Met het warme weer rijdt het 3.2'tje sowieso lekkerder, dus daar kan het straks ook door komen, lijkt mij zo.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


16 mei 2016 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Tank ook altijd BP ultimate 98, ga de volgende tank vullen met firezone 102, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Merkbaar verschil is in ieder geval de prijs, firezone is 2,50 de liter :shock:
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


16 mei 2016 13:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Ik heb hier net over de grens van alles geprobeerd...v-power 100, aral102 etc.....en merk er helemaal niks van.

Ding loopt gewoon goed...en ik rij dacht ik gemiddeld tussen de 1:10-1:11...met go with the flow rijsnelheden.

https://youtu.be/EqRjfUTl-3c

Normaal onderhoud en verder met de vingers vanaf blijven...... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


16 mei 2016 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Ik heb dezelfde ervaring met Aral Ultimate 102, van net over de grens

Zie ook topic viewtopic.php?f=1&t=45048
_________________________________________
De precisie 911


16 mei 2016 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Tank altijd 95 bij de Tango op de hoek, behalve op de NS, dan 102 Aral.
Maakt geen :ass: uit, is puur een gevoelskwestie. Je wilt m een beetje verwennen.
Merk er echt helemaal nix van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 mei 2016 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Nu ook al 2 keer een tank BP Ultimate 98 in de 964 gedaan en hij rijdt inderdaad een stukje soepeler en mooier. Voorheen tankte ik altijd 95 dus of het nu de 98 is of de Ultimate? Het kan verbeelding zijn natuurlijk maar ik ben er blij mee en de 964 ook. :cheers:


16 mei 2016 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '97
Drechtsteden
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
En BP is er natuurlijk ook blij mee.
Ik tank zelf altijd al Ultimate, maar verschil ?
Zal wel in je hoofd zitten :mrgreen:
_________________________________________
beter snel, dan nooit


16 mei 2016 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
tank het ook al jaren. want verouderd niet.

56 km verschil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rij 1 op 7 dus dat ga ik wel merken.


17 mei 2016 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Tank altijd Mumtaz. Loopt hij ook goed op en een volle tank is ongeveer 15€ :ba:
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


17 mei 2016 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Nicolò schreef:
(Met het warme weer rijdt het 3.2'tje sowieso lekkerder, dus daar kan het straks ook door komen, lijkt mij zo.


Met warm weer presteert je motor trouwens minder. Dit komt omdat koude lucht dichter is dan warme en daardoor meer zuurstofmoleculen kan bevatten (rede ook dat veel turbo motoren een intercooler hebben voor het koelen van de inlaatlucht)..
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 mei 2016 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Hij rijdt dan wel weer zuiniger :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 mei 2016 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
driesvh schreef:
Tank altijd Mumtaz. Loopt hij ook goed op en een volle tank is ongeveer 15€ :ba:

Betekent toch: heel goed/geweldig? Zaldie vast goed op lopen :thumleft:
Veel in de KSA geweest, verkochten daar een komkommerras dat Mumtaz heette :mrgreen:
Denk dat daar mijn voorkeur voor groen ontsproten is :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 mei 2016 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
@Cazzo. De komkommer tijd is vroeg dit jaar. :cheers:


17 mei 2016 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Damn' laat nou net de BP hier in 'het dorp' zijn vervangen door een Esso ;-)
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


17 mei 2016 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
In Almere is de BP ook verdwenen :bang: is nu een Total geworden. mAg nu naar Lelystad of Eemnes rijden voor een BP.
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


17 mei 2016 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Marcel1967 schreef:
Tank ook altijd BP ultimate 98, ga de volgende tank vullen met firezone 102, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Merkbaar verschil is in ieder geval de prijs, firezone is 2,50 de liter :shock:


Vorig jaar in september was firezone 102 nog 1,87 euro per liter (in Harlingen) :scratch:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


17 mei 2016 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Cazzo Super Veloce schreef:
driesvh schreef:
Tank altijd Mumtaz. Loopt hij ook goed op en een volle tank is ongeveer 15€ :ba:

Betekent toch: heel goed/geweldig? Zaldie vast goed op lopen :thumleft:
Veel in de KSA geweest, verkochten daar een komkommerras dat Mumtaz heette :mrgreen:
Denk dat daar mijn voorkeur voor groen ontsproten is :lol:


Die Saudi komkommers zien er niet uit maar smaken wel :)

mumtaz is de Euro95 equivalent. Alternatief is 91. Schijnt wel dat er binnenkort een echte premium benzine komt vanwege het grote aantal supercars. in Bahrein. Ben zelf ook wekelijks in KSA (gewoon de brug over en ben er) maar durf het toch niet aan met P. Rijden als gekken.... Voordeel is wel dat een volle tank daar maar een Eurotje of 8 kost.
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


18 mei 2016 4:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Marcel1967 schreef:
In Almere is de BP ook verdwenen :bang: is nu een Total geworden. mAg nu naar Lelystad of Eemnes rijden voor een BP.


Gulf in A'Haven al geprobeerd? Challenger = 100 Oct.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


18 mei 2016 7:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Dat ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip :thumleft:
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


18 mei 2016 8:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: BP Ultimate nieuwe versie
Juist wel of niet de Ultimate proberem met mij 44 jarige bakkie?
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


18 mei 2016 8:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.