Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 feb 2017 1:50

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
IMS probleem? Nooit van gehoord..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: IMS probleem? Nooit van gehoord.....
@Olaf : Ik heb eerlijk gezegd zo mijn twijfels bij dit hele IMS gebeuren en vraag me af of dit niet gewoon weggegooid geld is. Er staan meer verhalen online van gefaalde LN retrofits dan van 997S Tip's... tevens, tienduizenden geinstalleerde LN retrofits lijkt me ook serieus overdreven.

Mijn huidig plan: koppeling en IMS-bearing gezamenlijk preventief vervangen. Kan ik dan bijvoorbeeld de post-2006 bearing in een 2005 MY plaatsen?

@Ewout : Ik laat alle wijzigingen in Bahrein uitvoeren. Moet (lees wil) echter wel alle onderdelen zelf inkopen in NL.

Overigens, als er iemand daadwerkelijk cijfers heeft m.b.t. failure rate op een 997S Tip can 2005 hoor ik het graag!

16 feb 2017 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2
Retrofits zijn nog altijd kogellagers. Die draaien in sommige gevallen ook nog steeds stuk. LN geeft ook aan dat de retrofits elke 90.000km vervangen moeten worden.

Het feit dat sommige retrofits stuk gaan wil zeggen dat er nog meer factoren een rol spelen. Denk dat in deze gevallen om het even welk lager stuk zal gaan omdat de krachten op het lager toch te groot blijken te zijn door te groot afwijkende toleranties in de tussenas constructie.

Er zijn ook al gevallen bekend waar een LN ims solution glijlager faalt. Deze lagers worden in de US enkel onder garantie gemonteerd als dit door een door hen gecertificeerde werkplaats wordt gedaan. Voorafgaand wordt het blok nauwkeurig opgemeten. Een blok dat al een beschadigd of versleten lager heeft komt NIET in aanmerking voor installatie en ook geen garantie dus. Zo een gecertificeerde werkplaats zal zo een glijlager dus niet installeren.

Geeft al een indicatie dat LN weet dat hun lagers ook stuk knn gaan. En dat de oorzaak hiervoor niet te zwakke lagers zijn. Maar gewoon in deze specifieke gevallen een fabricagefout in het blok.

16 feb 2017 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Kheldar schreef:

Geeft al een indicatie dat LN weet dat hun lagers ook stuk knn gaan. En dat de oorzaak hiervoor niet te zwakke lagers zijn. Maar gewoon in deze specifieke gevallen een fabricagefout in het blok.

Dit lees ik overigens wel vaker... een fout in het blok dat een overdruk creëert op het lager.

Overigens had ik je vorige post gemist. "Magnetische carterplug en de gewone spin-on oil adapter" : wat is een spin-on oil adapter?

16 feb 2017 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2
Is een adapter die je op de plek van het filter plaatst. Hierdoor passen alle standaard opdraaibare oliefilters. Het grote verschil met OEM is dat de bypass zoals origineel wordt weggenomen. Er kan dus geen ongefilterde olie meer in het blok komen.

http://lnengineering.com/products/other ... n-911.html

Misschien geen zekerheid in de zin van een ander lager. Maar biedt wel extra bescherming dat er geen metaaldeeltjes het blok in kunnen. Verder voordeel is dat de goeie filters wat goedkoper zijn dan de porsche filters. Dus op termijn verdien je het terug, ik vind het daarom een no-brainer.

De filters zijn alleen wat moeilijker open te maken voor inspectie. Daarvoor heeft LN als oplossing de uitwasbare metaal mesh filter. Lijkt me overkill.

Ik heb de spin on oil filter adapter nu bijna een jaar (gekocht via design911). Ik wissel elke 7000-8000km olie (2 keer per jaar)

16 feb 2017 20:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3