Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

23 feb 2017 12:46

resto schreef:
Mariooos schreef:Ik ben wel aan de 3e motor bezig maar de 2e gereviseerde motor.
Ze zijn inderdaad onder de fabrieksgarantie vervangen,maar wel gereviseerd bij de porschedealer zelf.
Er zijn geen wijzigingen aan de motor aangebracht i.v.m. het gevoelige IMS Lager.


Hebben ze de injectoren vervangen? Door vervuiling van de injector word het mengsel in de cilinder te arm. Door de hierdoor hogere verbrandingstemperaturen word de zuiger te warm en zet teveel uit. De zuiger trekt hierbij de nodige vreters.



Om eerlijk te zijn weet ik dat niet ik heb wel de factuur waar alles op beschreven staat,als je wilt kan ik deze naar je toe mailen?

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

24 feb 2017 0:05

stuur maar door :thumleft:

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

25 feb 2017 21:21

Ik heb cilinderschade met mijn 997 mkII gehad. Nooit met koude motor weggereden, altijd olie- en watertemp
in de gaten gehouden en toch is het gebeurd. Ik ben bereid mijn ervaringen te delen via PB.

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

26 feb 2017 0:09

@de911gek: vanzelfspekend interesse in!
Heb nog steeds af en to blauwe rook net na start en nu nog garantie :-)

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

26 feb 2017 10:22

Porschenovice schreef:@de911gek: vanzelfspekend interesse in!
Heb nog steeds af en to blauwe rook net na start en nu nog garantie :-)


Zal je een PB sturen

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

06 maart 2017 14:30

ik weet niet of het kan en of ik goed denk.
kan die hele air oil saperator er niet van tussen.
en gewoon een oil catch can er tussen.

komt er zoiezo geen rommel meer in je intake.
klopt dit ?

ook een tip netjes je blok warm en koud rijden.
maar wel af en toe goed doortrekken voor langere tijd zodat hij een goed warm word en schoon blaast.

Re: 997 DFI rookpluim bij starten

06 maart 2017 18:01

Dat kan ... of toch op zijn minst een catch-can op de retour naar de intake.
Er bestaat ook een meer robuustere 'motorsport' AOS, deze is voor de 996, 986 en 987. Niet voor de 997.1 en de 997.2 die hebben een iets andere AOS constructie geloof ik. Geen idee of deze toch in te bouwen is.
Plaats een reactie