Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 8:54



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
SSI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht SSI
forummers

voor mijn 73 911 T wil ik die ssi heat exchangers plaatsen, oude zijn verroest en de verwarming geeft rare luchtjes...

nu weet ik dat op modellen na 73 het monteren van ssi heat exch. extra pk's geeft maar geldt dit ook voor 73 en jonger? zo ja mooi meegenomen ..
thanks


30 jun 2005 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
nee, geen extra pk's voor de modelen t/m 73
is namelijk het zelfde ontwerp als de standaard warmte wisselaars (t/m 73)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


30 jun 2005 16:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Jammer, duur grapje en geen extra pk's... Ik heb het overwogen, maar heb toch maar voor gewone RVS uit een aanbieding bij Mittelmotor gekozen, scheelde me zo'n € 1000,- Moet het perse SSI zijn? Volgens mij moet jij ook goedkoper terecht kunnen:

Bijv. Mittelmotor:

Sonderangebote Wärmetauscher und Auspuff

911 Bj. ’65 - ’74 Stahl
Sonderpreis € 899,-
2x Wärmetauscher Stahl
1x Auspuff Stahl
6x Dichtung für Wärmetauscher
2x Dichtung für Auspuff


Of in RVS (wel weer duurder... :? )


911 Bj. ’65 - ’74 Edelstahl
Sonderpreis € 1499,-
2x Wärmetauscher Edelstahl
1x Auspuff Edelstahl
6x Dichtung für Wärmetauscher
2x Dichtung für Auspuff

Succes!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


30 jun 2005 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Moet de mijne er ook nog onder zetten, doe ik wel na de zomer, leuk klusje met die vastgeroeste moeren.... :? Ga de moerensplijter eens uitproberen! :)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


30 jun 2005 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:

Of in RVS (wel weer duurder... :? )


911 Bj. ’65 - ’74 Edelstahl
Sonderpreis € 1499,-
2x Wärmetauscher Edelstahl
1x Auspuff Edelstahl
6x Dichtung für Wärmetauscher
2x Dichtung für Auspuff

Succes!


Denk dat je voor een SSI systeem wel 1000 euri er bij moet tellen. Jeroen914 moet dit weten,toch?? :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


30 jun 2005 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Citaat:
Ga de moerensplijter eens uitproberen!


Ik denk niet dat je genoeg ruimte hebt om de moerensplijter er tussen te krijgen. Gewoon met een acetyleen brander (laten) doen. Moeren kersenrood verhitten en los draaien maar. Ga geen andere manieren proberen, de kans op ellende in de vorm van afgebroken tapeinden is groot.

Peter


30 jun 2005 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Als je warmte wisselaars hebt van het type t/m '73 leveren ze (op een later model) extra vermogen
Maakt niet uit of ze dan van SSI of een ander merk zijn

Van de SSI's zijn zowel de mantel van de warmtewisselaar als het spruitstuk van RVS
Bij Dansk ww's is dat bv. niet het geval...

Ook zijn de SSI's veel beter/mooier gelast (TIG ipv. MIG bij andere merken) en passen de buitenmantels veel beter/strakker om het spruitstuk (dus minder warmte verlies = betere verwarming)

Gezien de prijs, is de kans dat de ww's die Mittelmotor aanbied van SSI zijn, heeeel klein ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


30 jun 2005 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Het gekke bij mijn 3.2 is het volgende:

Mij warmtewisselaars lijken vwb ommanteling voor de verwarming van RVS, zijn echt geheel roestvrij; maar de srpuitstukken zelf die dus naar de tussendemper en de cilinderkoppen gaan zijn "vertrouwd" dik roestbruin.
Weet iemand wat ik er dan onder heb zitten ?

Iemend ervaring met warmtewisselaars die direct naar de grote einddemper lopen van RVS (zoals de SSI's) op een 3.2 ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jul 2005 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
lindemans schreef:
Mij warmtewisselaars lijken vwb ommanteling voor de verwarming van RVS, zijn echt geheel roestvrij; maar de srpuitstukken zelf die dus naar de tussendemper en de cilinderkoppen gaan zijn "vertrouwd" dik roestbruin.

Geen idee wat betreft het merk, maar het is wel een domme constructie (die helaas bij veel merken ww's voorkomt)
Bij een goed ontworpen warmte wisselaar is het plaatwerk van de buitenmantel van een iets mindere kwaliteit, zodat in het ergste geval EERST de buitenmantel zal door roesten en dan pas het spruitstuk...
Gebeurt het namelijk andersom, dus eerst het spruitstuk en dan pas de buiten mantel, dan krijg je de uitlaat gassen in het interieur van je auto (via het verwarmingssysteem) en loop je de kans op een koolmonoxide vergiftiging :roll:

Citaat:
Iemend ervaring met warmtewisselaars die direct naar de grote einddemper lopen van RVS (zoals de SSI's) op een 3.2 ?

In een 3.2 maken de SSI's (of ander merk warmtewisselaars van het type t/m '73) ongeveer 15 ECHTE pk's extra
Bij een 3.2 moet je er wel rekening mee houden dat de aansluiting van de verwarming (in de motorruimte) aangepast moet worden
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


27 jul 2005 13:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen914 schreef:
lindemans schreef:

Citaat:
Iemend ervaring met warmtewisselaars die direct naar de grote einddemper lopen van RVS (zoals de SSI's) op een 3.2 ?

In een 3.2 maken de SSI's (of ander merk warmtewisselaars van het type t/m '73) ongeveer 15 ECHTE pk's extra
Bij een 3.2 moet je er wel rekening mee houden dat de aansluiting van de verwarming (in de motorruimte) aangepast moet worden


Ik lees inderdaad veel over meer PK's door "minder tegendruk" en zo door vervallen van die ene tussendemper; ik vraag me alleen af of dit allemaal zo kan zonder de Motronic aan te passen.

Aansluiting op de verwarming zal wel lukken, alleen lijkt dat bij mij nu ook van RVS te zijn...(zonde om weg te moeten doen...).

Spannendste vind ik nog om de bouten van de cilinderkoppen los te krijgen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jul 2005 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
niet direct jippie bedoeld, maar volgens mij heb je geen idee waar het om gaat...
raadpleeg de zoek funktie eens (zoek op SSI)
e.e.a is al eerder tot in den treure besproken en uitgelegd
:idea:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


27 jul 2005 15:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Kom ik zo dom over ?
Ik bedoelde met name dat er tal van 'sport' uitlaatsystemen zijn die een dusdanig invloed hebben op de flow van de uitlaatgassem en daarmee op de regeldynamiek van de motor dat die regeling aangepast moet worden om vermogenswinst ook echt te pakken.

Sterker nog, in een andere posting zie ik net een citaat van jezelf:
Aan te raden om je motronic te laten herprogrammeren


Ik heb ook al heel veel zinvolle info uit het boek van Wayne Dempsey (PelicanParts.com) maar ben op zoek naar praktijkervaring met die SSI's.

Ik ga wel eens verder zoeken op oude postings.

Thanks,

Dick
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jul 2005 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
lindemans schreef:
Kom ik zo dom over ?

zoals gezegd... niet jippie bedoeld :mrgreen:
maar ik krijg de indruk uit je posts dat je een aantal dingen door elkaar haalt

wat betreft het aanpassen van de motronic...
altijd aan te raden om het maximale uit de aanpassingen te halen
per sé noodzakelijk is het niet
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


27 jul 2005 16:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen914 schreef:
lindemans schreef:
Kom ik zo dom over ?

zoals gezegd... niet jippie bedoeld :mrgreen:
maar ik krijg de indruk uit je posts dat je een aantal dingen door elkaar haalt


Jeroen, wees even concreet ik begrijp je niet...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jul 2005 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
lindemans schreef:
Ik bedoelde met name dat er tal van 'sport' uitlaatsystemen zijn die een dusdanig invloed hebben op de flow van de uitlaatgassem en daarmee op de regeldynamiek van de motor dat die regeling aangepast moet worden om vermogenswinst ook echt te pakken.

Ik heb ook al heel veel zinvolle info uit het boek van Wayne Dempsey (PelicanParts.com) maar ben op zoek naar praktijkervaring met die SSI's.


Ik heb SSI's in combinatie met een rvs (sport) einddemper onder mijn 80'er SC zitten, de 188PK motor is onlangs op een uiterst betrouwbare rollenbank geweest en levert nu 206 PK.
Voorwaar een prima verbetering.

Afbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


06 aug 2005 1:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.