Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 5:57



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Stomski racing exhaust bolt repair kit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Stomski racing exhaust bolt repair kit
Hallo allen,

Wie is er bekend met de Stomski set om afgebroken bouten uit te boren? Ik zou de set graag lenen/huren of kopen. Ik ga binnenkort mijn cat's vervangen en zie de bui al hangen.

Afbeelding

UPDATE: Ik kan een set huren in Engeland. Cat's gaan naar Carnewal voor reparatie (200 cells) en kunnen er dan weer terug in. Oh, de (waarschijnlijk) gebroken bouten en alle anderen worden vervangen door titanium 8)


27 aug 2016 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Er zullen ook wel een paar bouten van de boutverbinding met de eindemper afbreken als die er nooit afgeweest is. Bij mij 4 van de 6 afgebroken bij het losdraaien vd moer. Maar de eindemper zal je waarschijnlijk ook wel vervangen. Succes!


28 aug 2016 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Persoonlijk zou ik eerst eens aan de gang gaan voor je allerlij tools gaat kopen/huren. Bouten in spuiten met wd40. Motor warm laten draaien. 9 vd 10 keer gewoon los te draaien. $342- voor zo'n setje :scratch: dat kun je zelf ook wel maken
_________________________________________
6 platte groeten, René


28 aug 2016 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Hoi Jens,

Ik heb de set gehuurd via een Engels Porsche forum :wink: . Voor 50 pond was ik klaar en kan ik hoe dan ook verder met de reparatie. De bouten vervang ik door titanium want dan heb ik nooit meer problemen met losmaken in de toekomst. De bouten tussen cat en demper zaag ik door en vervan ik door RVS.


28 aug 2016 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Doorzagen zal niet lukken. Als je het ziet begrijp je wat ik bedoel. De flens is niet vlak. Beter losdraaien. Of de moer komt los of de bout breekt af. In beide gevallen komt de demper los. De bout zit aan de kant van de cat met splines vast geperst in de flens. Maar als het spruitstuk er ook af moet dan kan je die makkelijk uitboren.

Volgens mij kan je beter klasse 10.8 stalen draadtappen met koperen uitlaat moeren gebruiken bij het monteren. Het is geen kwestie van sterkte maar van wat vreet wat op.


29 aug 2016 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Octaaf schreef:
Doorzagen zal niet lukken.

:scratch: OK, snap ik. Dan wordt het los of de gladiolen. Moet er toch af want de cat's moeten vervangen worden. Bedankt voor de tip.

Groet, Rogier


29 aug 2016 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Stukje uit een andere post van mij:

Het verwijderen van de uitlaat is een redelijke ramp want na 9 jaar zitten de bouten van het spruitstuk naar de achterdemper helemaal vast. Erger nog het schroefdraad is aangetast. Aan elke kant braken 2 bouten af en de binnenste die minder verteerd was kwam nog wel netjes los.

Afbeelding

Voor het uitboren heb je goede boren nodig. Zelfs Cobalt boren hebben het er erg moeilijk mee. Wellicht gaat het met boren met een hardmetalen snijkant nog beter.

Afbeelding

De astappen zijn met een soort spline in op de flens van het spruitstuk gelaste bussen geperst. Als je er met 8,5mm doorheen boort komen ze er pas uit.

Afbeelding

Nu ziet het zo uit na montage met klasse 10.8 draadeinden en koperen uitlaatmoeren en een nieuwe pakkking.

Afbeelding


29 aug 2016 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Netjes hoor!

Ik ben benieuwd naar de 200cell carnewal upgrade.

Volgens mij is het een bijna no brainer om deze upgrade te doen. Verse kats, goeie flow. Zeker voor de P met al +10jr op de teller.

Enige heikel punt is dat de lambdasondes uit de huidige kats lastig over te zetten zijn wegens ... jawel u raadt het ... corrosie. De schroefdraad wil wel eens stuk gaan. Kan prijzige zaak zijn 4 nieuwe te moeten plaatsen.


29 aug 2016 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Kheldar schreef:
Enige heikel punt is dat de lambdasondes uit de huidige kats lastig over te zetten zijn wegens ... jawel u raadt het ... corrosie.

Klopt, daarom stuur ik mijn eigen cat's met sensoren en al naar Carnewal :thumleft: Wel bedankt voor de tip!


30 aug 2016 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Octaaf schreef:
Het verwijderen van de uitlaat is een redelijke ramp

Hoi Octaaf, ik wil de bouten sowieso doorzagen maar las al dat dat niet zo makkelijk is. Mijn moeren zijn niet meer dan een bosje roest...Bedankt voor de foto's trouwens.


30 aug 2016 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Ik moest bij de vorige boxster ook een lambda vervangen. Idd vast als een huis. Ingespoten met wd40. Motor warm laten draaien en e kwamen zo los. Ik weet niet of jullie dit soort dingen doen met koude motor/uitlaat, maar ik spreek uit ervaring dat als de boel lekker heet is, het zo los komt. Wel uitkijken voor je handjes. Als je de boel een beetje los hebt, kun je er altijd nog voor kiezen om de boel af te laten koelen
_________________________________________
6 platte groeten, René


30 aug 2016 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Goeie tip ... Ga ik ook proberen


31 aug 2016 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Ik heb een inductie apparaat waarmee je alleen de moer knetter heet stookt. En dat in luttele seconden.

Werkt heel erg goed. Helemaal geweldig op nippels op remklauwen


31 aug 2016 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Stomski racing exhaust bolt repair kit
Jens01 schreef:
.....dat als de boel lekker heet is, het zo los komt.

:thumleft: :drive:
Goed idee. Uitlaten heet rijden is altijd een goed tijdsverdrijf :mrgreen:
De Stomski set komt komende week aan, dus over een weekje eens gaan sleutelen.


02 sep 2016 8:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.