Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:51



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Knetter 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Knetter
Met de Carnewall aanpassing op de Boxster plofjes en knettertjezzz. Bij de 964 met cat bypass, Dansk 2 uitgangen en korte G pijp een woeste bende met gebrul, gerochel en knallen bij hard doortrekken.


31 aug 2016 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Knetter
het knetteren komt inderdaad doordat er onverbrande brandstof ergens na de motor alsnog tot ontbranding komt. Om het daadwerkelijk te horen zijn 3 dingen nodig:

1) er moet een mengsel lucht/brandstof zijn wat niet tot ontbranding is gekomen in de cylinder, meestal gebeurt dit als je van het gas gaat omdat de inlaat en uitlaat kleppen niet 100% zo afgesteld zijn dat er 0 flow is tussen inlaat en uitlaat traject. Je gaat plots van het gas, wat zorgt voor ietsje "overdruk" in het inlaat traject omdat er minder "afgenomen" wordt door snel dalend toerental waardoor er meer dan normaal een flow is direct van inlaat naar uitlaat zonder ontrbranding.
2) je uitlaat moet heet genoeg zijn om alsnog ontbranding te veroorzaken
3) er moet niet teveel restrictie in de uitlaat zitten zoals bijv de standaard 600CEL cats of einddempers die al het plofgeluid wegfilteren

Ik weet niet of aan voorwaarde 1 en 2 voldaan wordt met een standaard 993 motor...volgens mij is het niet eenvoudig om dit effect met een normaal/goed afgestelde NA motor te krijgen. De 991 met sportuitlaat spuit bewust extra brandstof in op het juiste moment om toch die gevoelige IMS Lager te krijgen. In het algemeen zal een rijker mengsel dit sneller veroorzaken dan een armer mengsel.

Saillant detail is dat bij mij in de normale stand (dus niet sport of sport+) je ook niets hoort; zodra ik 'm in sport zet is het gaslos tussen 2000-4500 toeren altijd gevoelige IMS Lager, en daarboven ook weer niet meer. Sinds ik de nieuwe cats en einddemper heb kun je het goed horen ook in de auto, met de originele cats/einddemper hoorde ik niets.
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


31 aug 2016 20:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Knetter
ik vind het verslavend. totmbo vond me altijd een klein kind als ik express even gas losliet en zat te smilen om het gevoelige IMS Lager :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 aug 2016 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Knetter
Johann schreef:
Alternatief is een 964 kopen van voor '92 en een lege catalysator monteren. Mijn auto heeft een prachtige roggel en knetter 8)




over een paar jaar knetteren en roggelen we allemaal prachtig achter de rollator :shock: :mrgreen: :wink:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


31 aug 2016 22:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 cabrio, ex 993 coupe
Huizen
Bericht Re: Knetter
geen panklaar antwoord dus..... was er al een beetje bang voor. Maar om nou een vermogen te verploffen met een aantal mods zonder gegarandeerd resultaat :scratch: . Misschien wel een mooi levensdoel: net zo lang modificeren tot je de heilige plofgraal gevonden hebt


31 aug 2016 22:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Knetter
sowieso niet erik

als je een knetterende uitlaat van een 993 die wel knettert op jou wagen zet dan hoeft die op jouw 993 helemaal niet zo te knetteren en zo kan dat ook andersom zijn

dat is het irritante !

het kan aan zoveel factoren liggen !

ligt er ook aan hoeveel km,s je er mee rijd , hoe alles in brand en verbrand in het uitlaat systeem etc etc

succes :thumleft:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


31 aug 2016 22:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Knetter
Lijkt me simpeler gewoon een 991 erbij te kopen ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 aug 2016 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Knetter
Of chili con carne in een 996 eten...

Geheid knetteren en een plof :mrgreen:


31 aug 2016 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Knetter
Dat laatste is een zekerheidje.....


31 aug 2016 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
993 cabrio, ex 993 coupe
Huizen
Bericht Re: Knetter
Kwam in een post over de steve wong chip dit stuk van erwin tegen:

"Ik heb ook een chip in mijn 964 en ben daar zeer te spreken over. De motor loopt echt veel beter en de koppel is ook meer aanmerkelijk aanwezig. Ik heb een standaard motor met een lege catalysator en cup pijp. De plof met gas loslaten/schakelen vind ik verslavend"

Dat is weliswaar een 964 en geen 993, maar het biedt aanknopingspunten. Ik ga op onderzoek uit :idea: Keep you posted


31 aug 2016 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Knetter
De 718S heeft inderdaad een scherp knettergeluid. Ik heb een jaar geleden ook een experiment met mijn standaard 987S uitlaat gedaan waarbij kleppen op de einddemper gezet zijn. Met de kleppen open begint de uitlaat gelijk luid te donderen en te rochelen bij gas loslaten. Daarnaast van 800-3000 toeren ook een zeer stevige donker geluid wat je ook een resonantie of stoelmassage kan noemen. Soms leuk maar het is met een knop in het interieur traploos terug te regelen tot het geheel weg is. De uitlaat van een 993 zit wel anders in elkaar maar wellicht heb je er wat aan in je zoektocht naar een knetters mooi geluid.

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=44855&hilit=Cutout

PS zou het niet erg vinden als mijn 987 als een 993 klonk :D


31 aug 2016 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Knetter
Ik heb sinds het verwijderen van mijn (993) einddempers en direct vanaf mijn katalysator naar buiten ga via mijn "LTP" aanpassing een waanzinnig geluid en gratis de "gevoelige IMS Lager" erbij gekregen.

Helemaal geweldig en idd erg verslavend. :D :D :D :D

Afbeelding


01 sep 2016 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 cabrio, ex 993 coupe
Huizen
Bericht Re: Knetter
Hey Alfred, dank voor de tip. Kan je er nog wel rustig mee door de buurt rijden of trillen de kopjes in de hele straat als je je bolide start?


01 sep 2016 8:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Knetter
Helemaal geen einddempers ... Wat gaan je buren daar blij van worden ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 sep 2016 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Knetter
giulia schreef:
Met de Carnewall aanpassing op de Boxster plofjes en knettertjezzz.

Ja maar dat is het dan weer net niet vind ik... Het is lastig om de perfecte plofjes te krijgen zoals in de 718
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


01 sep 2016 9:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Knetter
Erikd schreef:
Hey Alfred, dank voor de tip. Kan je er nog wel rustig mee door de buurt rijden of trillen de kopjes in de hele straat als je je bolide start?


Voor het geluid buiten de auto kunnen diverse medeforummers je informeren hoe dat klinkt. Mijn beide buren vinden het geweldig klinken :mrgreen:

Binnen in de auto klinkt het lekker en zeker in tunnels.

Jammer dat er tussen de 2 en 3 duizend toeren dan wat resonantie is. Op de snelwegen is het geluid heel erg goed te doen en kan je er lange afstanden mee rijden zonder er moe van te worden.


01 sep 2016 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Knetter
[quote][/quote]Alternatief is een 964 kopen van voor '92 en een lege catalysator monteren. Mijn auto heeft een prachtige roggel en knetter 8)

Johan, wat heeft dit te maken met bouwjaar '92? Is er wat veranderd dan bij modeljaar '93?


01 sep 2016 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Knetter
ìk vermoed regelgeving bij de APK
_________________________________________
Got coffee?


01 sep 2016 11:08
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Knetter
Yep, APK. Je kunt echter wel een bv 100Cell kat plaatsen. Geeft ook al een lekkere roffel.


01 sep 2016 11:13
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Knetter
Toen ik mijn 964 had monteerde ik vlak voor de APK de originele kat terug en na de APK plaatste ik de "leeggehaalde" weer. (max. uurtje werk)


01 sep 2016 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Knetter
Precies, hoogte en dus tekort aan zuurstof. Dat 'koele' geknetter wijst vooral op een slechte afstelling... :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


02 sep 2016 0:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Knetter
horn schreef:
ik vind het verslavend. totmbo vond me altijd een klein kind als ik express even gas losliet en zat te smilen om het gevoelige IMS Lager :cheesy:


:mrgreen: :mrgreen:

PS: die hondekop is er ook jonger op geworden :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 sep 2016 20:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.