Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 0:10

Beste forumleden

Afgelopen weekend startte ik de 911 sc in de koude ochtend. Geen reactie. Wel startmotor maar kort lopen en direkt weer afslaan.
Daarna anwb gebeld, geen reactie (wel ontsteking etc) maar steeds weer uitvallen.

Later een keer backfire bij aantrekken, toen startte hij helemaal niet meer.

Bij k jetronic eraf halen bleek het luchtfilter box gescheurd. Repareren was onmogelijk. Blijkt best vaak te gebeuren bij een sc... en dan werkt het vacuĆ¼m niet meer. Dus slecht of niet starten. Bij na vraag blijkt dat best vaak voor te komen...

Herkennen jullie dit? Gebeurt dit bij jullie ook wel eens?

Re: Luchtfilter box gescheurd

05 nov 2016 1:44

Klopt, komt vaker voor en loopt en start dan slecht :scratch:
FF naar Alpo in Haarlem of Krab voor gebruikt in Vijfhuizen :thumleft:

Re: Luchtfilter box gescheurd

05 nov 2016 10:52

Ik geloof dat niet alleen sc's er last van hebben maar ook andere types oude P's..... Of het is toeval bij mijn 924 en onvoorzichtig handelen van de vorige eigenaar

Re: Luchtfilter box gescheurd

05 nov 2016 11:13

Met name de 2.7, de voorloper van de SC hadden er last van.
Moest altijd bij het starten het handgasknopje rechts op de vloer uittrekken en met links starten :thumleft:

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 11:22

Volgens mij was er een modificatie voor de luchtfilter-box van de SC etc.

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 12:45

Dat waren voor die jaren beresterke motoren, de 3.0 SC en met name de 3.2 was een topper en nog :thumleft:

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 12:47

Dat klopt zeker Hans... :D en ze gaan nog best snel........ :mrgreen:

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 13:14

Moest een beetje aan de F1 denken vrijdag jl op de baan :wink:
Ik in de RB en jij de Merc., snelheid en kracht had jij wat meer en ik kon wat sneller door de bochten :drive:
Zo bleven we bij elkaar, op het rechte stuk liep je net ff weg, welke snelheid haalde je :?:

Sorry van de topic vervuiling :oops:

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 14:16

Olaf schreef:Volgens mij was er een modificatie voor de luchtfilter-box van de SC etc.


Inderdaad, een pop-ff valve: een klep met een veer die de druk onder het luchfilterhuis weg kan laten op het moment van een backfire.
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_pop_off_valve/911_pop_off_valve.htm :salut:

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 15:42

molen934 schreef:Moest een beetje aan de F1 denken vrijdag jl op de baan :wink:
Ik in de RB en jij de Merc., snelheid en kracht had jij wat meer en ik kon wat sneller door de bochten :drive:
Zo bleven we bij elkaar, op het rechte stuk liep je net ff weg, welke snelheid haalde je :?:

Sorry van de topic vervuiling :oops:

Op de teller tegen de 200.....zal werkelijk zon 190 kmh zijn.

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

05 nov 2016 20:58

ik heb nog zo'n box liggen met de modificatie ed. anders een pb als je er nog 1 zoekt

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

13 nov 2016 1:50

Inmiddels is hij al vervangen

Wel zoek ik nog een air aucilary valve

Heb je die nog?

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

14 nov 2016 11:14

Wat heb je toch een hoop problemen met die auto... :wink:
Ik denk trouwens dat je de Auxiliary Valve bedoeld... :wink:
En die heb ik denk ik nog wel liggen... :salut:
Wat is er mis mee?

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

14 nov 2016 17:38

ja, veel meer problemen dan ik eerst dacht...

inmiddels blijkt die klep niet het probleem te zijn, maar de aansturing.

eigenlijk is het als volgt te verklaren.

Die klep ging om wat voor reden dan ook nooit goed open.... maar omdat de hele vacuum al niet goed was, werd dat bijgeregeld met meer brandstof.

Nu de zaak helemaal vacuum is, wordt het probleem groter. Die klep is ineens cruciaal geworden. er is immers geen valse lucht meer, waarop hij blijft lopen. Nu start hij heel slecht.. en na een tijdje als ie warm is loopt het helemaal goed en mooi.

nu blijkt dat de klep zelf goed is, maar de aansturing bij het starten niet (voldoende). De klep gaat maar een klein beetje open. Te weinig lucht en te rijk mengsel dus..

Re: Luchtfilter box 911 SC gescheurd

31 mei 2017 9:19

Heb je het probleem nog kunnen oplossen met een nieuwe valve? Of zat er nog meer niet goed?
Plaats een reactie