Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 9:01



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Koppeling ‘hapt’ bij Cayman 987S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Koppeling ‘hapt’ bij Cayman 987S
Tijdens het op en terug schakelen ervaar ik een weinig vloeiende aangrijpingspunt van de koppeling(s)plaat. Het gaat zonder moeite niet vloeiend. Het is geen nieuw dingetje, het bestaat zolang ik de auto heb. De motorsteunen zijn denk ik aan vervanging toe. De uitlaat hangt te laag. Zou dat de oplossing zijn? Of zal het de koppeling/ vliegwiel meer voor de hand liggen? Of iets anders :?:


28 okt 2019 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Koppeling ‘hapt’
Motorsteunen of bakrubber merk je vooral door “gebonk” met in de versnelling plots accelereren of decelereren. Een aangrijpingspunt misschien meer door slechte tangentiaalveren in koppelingsplaat of defect tweemassavliegwiel.
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


28 okt 2019 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koppeling ‘hapt’ bij Cayman 987S
Je probleemomschrijving roept nogal wat vragen op:

Hangt de uitlaat in het geheel laag? Heb je hiervan wellicht een foto? Zo ook foto's van je motorsteunen? Wat is de km.stand? Is het 'happen' van de koppeling altijd hetzelfde?


28 okt 2019 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Koppeling ‘hapt’
john2999 schreef:
Motorsteunen of bakrubber merk je vooral door “gebonk” met in de versnelling plots accelereren of decelereren. Een aangrijpingspunt misschien meer door slechte tangentiaalveren in koppelingsplaat of defect tweemassavliegwiel.


Dank voor reactie John. Klinkt idd logisch..Volgens mij heeft deze Cayman (2006) een koppelingsplaat zonder veren. Kan het massavliegwiel ook een beetje stuk zijn of is dat een kwestie van alles of niets?
Nine-6-four schreef:
Je probleemomschrijving roept nogal wat vragen op:

Hangt de uitlaat in het geheel laag? Heb je hiervan wellicht een foto? Zo ook foto's van je motorsteunen? Wat is de km.stand? Is het 'happen' van de koppeling altijd hetzelfde?
[quote="Nine-6-four"]Je probleemomschrijving roept nogal wat vragen op:

De uitlaat sierstukken hangen In zijn geheel even laag maar ik bedoel niet naar beneden gekanteld. Te laag in vergelijking met vrijwel alle 987ens die ik zie.
Km is 165k.
De manier van aangrijpen is altijd hetzelfde. Pas als ik er aandacht aan geef en zorgvuldig ontkoppel kan ik het vloeiend laten verlopen. Niet prettig dus.


28 okt 2019 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Koppeling ‘hapt’ bij Cayman 987S
Zie hier; https://www.carrec-technocenter.nl/vers ... problemen/ hoef ik niet het hele verhaal te typen :wink:

Denk dat je wat koppelingsplaat gelijk hebt.
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


28 okt 2019 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Koppeling ‘hapt’ bij Cayman 987S
:thumleft: Goed verklaard verhaal. Vooral over het dubbelmassa vliegwiel. Op te foto zijn de hoeveelheid veren ook goed te zien. Ik kan me voorstellen dat wanneer de spanning van de veren veel verminderd is de manier van aangrijpen ook een stuk minder soepel gaat.


28 okt 2019 17:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.