Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 jun 2017 12:37



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Gebroken kopbout 3.2; en nu??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche sportwagen specialist
Bericht Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Elferhenkie2 schreef:
Erwin schreef:
De zuigerveren zijn ingelopen op de cilinders en de kans dat ze net iets anders komen te zitten na montage is erg groot.

Als de zuigerveren vast in de zuiger zouden zitten zou dit een logische verklaring zijn, maar zuigerveren zitten los in de groeven en draaien zelfs t.o.v. zuiger en cilinder...


Je hebt gelijk dat zuigerveren heel langzaam wat draaien om de zuiger door de hoongroeven in de cilinders. Ik had die zin beter achterwege kunnen laten omdat er natuurlijk ook situaties zijn waarbij die reden om zuigerveren te vernieuwen niet op gaat.

Als een cilinder ouder wordt en de hoongroeven steeds verder wegslijten zal de zuigerveer steeds minder aanleiding hebben om te verdraaien om de zuiger. Daarbij wordt een oudere cilinder vaak wat ovaal en hoe ovaler de cilinders worden hoe moeilijker de zuigerveren kunnen draaien.


Een feit blijft dat het ook bij een goed lopende motor met hogere kilometerstand (boven bijvoorbeeld 150.000 km) verstandig kan zijn toch de zuigerveren te vernieuwen én de cilinders te honen om de kans op een extreem verhoogd olieverbruik na demontage te voorkomen.


Setje zuigerveren van een 911 motor die bijna 200.000 km gelopen heeft.
Afbeelding
_________________________________________
Rebel engineering


25 jan 2017 12:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Beste Erwin,

Heb je ook een idee wat nieuwe zuigerveren en honen zou mogen kosten?
_________________________________________
ex-Carrera 3.2 (2x) /
ex-993 Targa /
ex-964 C2 /
911 2.7S 1977


25 jan 2017 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche sportwagen specialist
Bericht Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Wat het mag kosten.....? Ik weet wel wat ik er voor reken: Honen incl. zuigerveren Euro 65,- incl. btw per cilinder.

Voor 85, - extra worden de zuiger en cilinder maten gemeten, de zuiger en de cilinder geglasparelstraald, de pistonpen gepolijst en de cilinder vlak gedraaid)


.
_________________________________________
Rebel engineering


25 jan 2017 22:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Obv exact zelfde oorzaak en ervaring met mijn 3.2 hier op forum beschreven zou ik gewoon langs rebel engineer Erwin gaan en het geheel voorleggen. Tip hier al eerder genoemd: ga je voor beperkt budget dan is niet meten-niet weten de beste optie. En ook ogen dicht voor alles wat mee kan/zou moeten (beplating, gaffel versnellingsbak, fan, benzineleidingen, lagers, rubbers, etc etc) Kan je leven met het feit dat je daarna alsnog mogelijk weer aan de beurt bent dan prima. Ik kon t niet :-)


25 jan 2017 22:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.