Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 9:07



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
993 versus 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: 993 versus 996
EJ911 schreef:
. Maar als het aan mij ligt en mijn man wil toch die 993 dan houd ik mijn Alfa Spider.

Liefs Sabina


Lijkt me zeer verstandig :evil: :cry:
_________________________________________
t beste maar weer...


14 jul 2005 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
John4S schreef:
Een Porsche zonder een sportuitlaat is als "een zak patat zonder mayonaise", "een horloge zonder wijzers" etc.

Betere beeldspraak,
Brood zonder beleg.


14 jul 2005 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
MS964 schreef:
50/50? Denk dat als je een poll zou starten, dat de 993 dik de voorkeur geniet. Mening 50/50 is misschien met het oog op jullie/jouw wensen.

Succes met de proefritten! Maar begrijp ik het goed dat je zegt: als geen 996, dan ook geen 993! :roll:


dat is dan natuurlijk zo omdat hier op het forum veel diehards zitten die gewoon de kwaliteiten van een moderne p onderschatten...

voor de xxxste maal: 964, 993, 996, en nu 997S en t'is NIET zoals de wijn,hoe ouder hoe beter, maar integendeel , de 911 wordt per generatie beter (over mooi spreken we ons niet uit, want dat is een persoonlijke smaak)
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


14 jul 2005 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Beltar schreef:
voor de xxxste maal: 964, 993, 996, en nu 997S en t'is NIET zoals de wijn,hoe ouder hoe beter, maar integendeel , de 911 wordt per generatie beter


Waarschijnlijk heb je gelijk Beltar, puur kijkend naar de rijeigenschappen...ik denk dat velen van ons echter ook kijken naar de bouwkwaliteit, uiterlijk, geluid , maar bovenal de BELEVING. En dan valt 't kwartje mss anders.. :wink:


14 jul 2005 6:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Beltar schreef:
t'is NIET zoals de wijn,hoe ouder hoe beter, maar integendeel , de 911 wordt per generatie beter


en saaier en minder bijzonder, wat mij betreft...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jul 2005 6:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Elke Porsche heeft zijn voor- en nadelen.

Het liefst van al, zou ik van elk type er eentje in mijn garage willen hebben :D :D

Om het extreem te stellen, indien ik zou moeten kiezen tussen mijn 356Coupé of de GT3RS, de keuze zou niet makkelijk zijn. Ze hebben beide hun charme en dit geld volgens mijn mening dus echt voor elke Porsche.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jul 2005 7:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
EJ911 schreef:
Maar als het aan mij ligt en mijn man wil toch die 993 dan houd ik mijn Alfa Spider.

:shock: Mooie combi :P ..... in dat geval wist ik het wel :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 jul 2005 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
de menigen van personen die reeds in het bezit waren
van meerdere porsches, zoals bv
964 . 993 996 . en 997 zou ik meest geloven,
en dat is Beltar,
die kan best vergelijken,
als ik alleen maar 996 had, kan ik minder oordelen.
Over uiterlijk kan ik dan weer wel mijn mening hebben, maar over de algemene indruk.... moet je mee gereden hebben, denk ik.


14 jul 2005 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
F@RGO schreef:
de menigen van personen die reeds in het bezit waren
van meerdere porsches, zoals bv
964 . 993 996 . en 997 zou ik meest geloven,
en dat is Beltar,
die kan best vergelijken,
als ik alleen maar 996 had, kan ik minder oordelen.
Over uiterlijk kan ik dan weer wel mijn mening hebben, maar over de algemene indruk.... moet je mee gereden hebben, denk ik.


Ik heb een 356, 911 3.2, 964, 996 gehad, en kan echt de keuze niet maken zoals ik eerder al gezegd heb.
Wat ik wel zeker weet dat als het mogelijk is er zeker nog een 964 of 965 in de garage komt.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jul 2005 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S
Bericht 
F@RGO schreef:
de menigen van personen die reeds in het bezit waren
van meerdere porsches, zoals bv
964 . 993 996 . en 997 zou ik meest geloven,
en dat is Beltar,
die kan best vergelijken,
als ik alleen maar 996 had, kan ik minder oordelen.
Over uiterlijk kan ik dan weer wel mijn mening hebben, maar over de algemene indruk.... moet je mee gereden hebben, denk ik.


Niet helemaal mee eens; ik heb 3 maanden geleden voor eenzelfde keuze gestaan: met mijn budget een late 993 of een 996. De laatste viel VOOR MIJ al snel af. Dus ook zonder ooit een 996 in bezit te hebben gehad kan ik mijn overwegingen meegeven...


14 jul 2005 12:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Tja, vooreerst wil ik de ervaring(en) van John4s volmondig bijtreden, heb exact hetzelfde gevoel. (en ook geen motorproblemen, momenteel 52.000 km)

Doe mij echter kiezen tussen een '99 996 en een late 993, dan beslissen de looks van de 993 in zijn voordeel.

Persoonlijk vind ik de 996 maar mooi in wide body (4S, turbo) of in GT3-uitvoering.

't is maar wat je hart wil, blijft voor mij toch vooral een emotionele keuze, gecombineerd met de wens om een moderne Porsche te hebben met de voordelen vandien.


14 jul 2005 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wij hebben ongeveer voor dezelfde keuze gestaan, alleen wilde ik een 996, daar mijn vrouw een 993 mooier vond. Nu behoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen wat het uiteindelijk geworden is. :? Een ding kan ik jullie in ieder geval wel vertellen, we zijn beide heel gelukkig met de keuze die we hebben gemaakt. :wink:

Trouwens een 993 Turbo, vond ze lelijk, dat ding achterop. :roll:

Laatst werden we ingehaald door een Turbo, en vind je hem nog steeds lelijk; je went eraan was haar antwoord. :twisted: Ik wil maar zeggen wij “mannen” zijn meestal al langer met dingen bezig, en confronteren dan plots onze partner met ons plan. Dat is schrikken, even geduld, en wie weet.

Ga inderdaad eerst maar eens proef rijden, dat maakt de keus een stuk eenvoudiger. SUCCES.


Laatst bijgewerkt door Patrick 993 op 14 jul 2005 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.



14 jul 2005 12:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 993 versus 996
Ik wist dat ik na mijn laatste berichtje minimaal één reactie moest krijgen over het willen houden van mijn spider.
Zoals een aantal van jullie duidelijk aangeeft zit er veel emotie bij het hebben van een auto, zeker een mooie auto. Nou, ik heb een goede band met mijn spider. En ik wil graag een goede band met de porsche to be. Als ik naar de 996 kijk vind ik hem mooi alleen mist hij wat uitstaling tov van de 993. De kont van de 993 is wow vergeleken bij de kont van de 996. Maar de in mijn ogen oubollige lampen en dashboard doen mij dus eerder naar de 996 kijken. En dan heb ik het nog niet eens over luxe, veiligheid en wat niet meer. Maar ook dat is heel belangrijk. De porsche zal in principe een hobbyauto zijn, maar ik vermoed dat ik er vaak in zal willen rijden. Zeker als het een 996 is, denk ik. Weet ik natuurlijk niet zeker want ik heb nog niet in allebei gereden.
Maar ik geef even een voorbeeld van een paar jaar terug.
Wij kochten een redelijk jonge spider (1992) en waren daar heel blij mee. Toen kwam net het nieuwe model spider op de markt. De kritiek van de alfisti was niet mis. Dat was geen spider meer, bla, bla, bla. En dat vonden wij ook. Maar jesus wat had die nieuwe een lekkere kont. In ieder geval we hebben onze spider verkocht, een gtv gekocht daar een paar jaar mee gereden en toen mijn spider anderhalf jaar geleden gekocht. Als wij nu ons oude model op straat zien rijden dan hebben we daar niet veel meer mee, behalve dat we de lijnen nog steeds mooi vinden, maar niet om mee te rijden. Spartaans rijden.
En daarom heb ik o.a. niet veel zin in die 993. Ziet er mij te 'gedateerd' uit. En ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen, want het is gewoon een kestie van smaak. Dus zou ik liever bij de aankoop van een 993 mijn spider behouden zodat ik in een moderne, comfortabele en toch snelle (niet lachen) auto kan rijden.
Dus is het gewoon belangrijk om van mensen die verstand van porsches hebben ons te laten vertellen wat wezenlijk goed en minder goed is.
En dat is moeilijk als je heel erg emotioneel verbonden bent aan je auto.
Wat een verhaal hè. Heerlijk.
Nou, ik blijf lezen en leren.
Dag mannen, liefs, Sabina


14 jul 2005 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
@ PPP, ik zei dat zo iemand best een mening kan hebben
u bent ook in die groep die er nog meer over kan zeggen dan ikzelf bv.
Keuzes zijn er voor mensen gelijk ik , die er maar één kunnen betalen :wink:
@ sabina, veel succes met de proefritjes, enjoy :)


14 jul 2005 12:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 993 versus 996
F@rgo, ik ben het helemaal met je eens. Was het ook al met je vorige berichtje eens, hoor.


14 jul 2005 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 993 versus 996
F@rgo, ik ben het helemaal met je eens. Was het ook al met je vorige berichtje eens, hoor.


14 jul 2005 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: 993 versus 996
EJ911 schreef:
Ik wist dat ik na mijn laatste berichtje minimaal één reactie moest krijgen over het willen houden van mijn spider.
Zoals een aantal van jullie duidelijk aangeeft zit er veel emotie bij het hebben van een auto, zeker een mooie auto. Nou, ik heb een goede band met mijn spider. En ik wil graag een goede band met de porsche to be. Als ik naar de 996 kijk vind ik hem mooi alleen mist hij wat uitstaling tov van de 993. De kont van de 993 is wow vergeleken bij de kont van de 996. Maar de in mijn ogen oubollige lampen en dashboard doen mij dus eerder naar de 996 kijken. En dan heb ik het nog niet eens over luxe, veiligheid en wat niet meer. Maar ook dat is heel belangrijk. De porsche zal in principe een hobbyauto zijn, maar ik vermoed dat ik er vaak in zal willen rijden. Zeker als het een 996 is, denk ik. Weet ik natuurlijk niet zeker want ik heb nog niet in allebei gereden.
Maar ik geef even een voorbeeld van een paar jaar terug.
Wij kochten een redelijk jonge spider (1992) en waren daar heel blij mee. Toen kwam net het nieuwe model spider op de markt. De kritiek van de alfisti was niet mis. Dat was geen spider meer, bla, bla, bla. En dat vonden wij ook. Maar jesus wat had die nieuwe een lekkere kont. In ieder geval we hebben onze spider verkocht, een gtv gekocht daar een paar jaar mee gereden en toen mijn spider anderhalf jaar geleden gekocht. Als wij nu ons oude model op straat zien rijden dan hebben we daar niet veel meer mee, behalve dat we de lijnen nog steeds mooi vinden, maar niet om mee te rijden. Spartaans rijden.
En daarom heb ik o.a. niet veel zin in die 993. Ziet er mij te 'gedateerd' uit. En ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen, want het is gewoon een kestie van smaak. Dus zou ik liever bij de aankoop van een 993 mijn spider behouden zodat ik in een moderne, comfortabele en toch snelle (niet lachen) auto kan rijden.
Dus is het gewoon belangrijk om van mensen die verstand van porsches hebben ons te laten vertellen wat wezenlijk goed en minder goed is.
En dat is moeilijk als je heel erg emotioneel verbonden bent aan je auto.
Wat een verhaal hè. Heerlijk.
Nou, ik blijf lezen en leren.
Dag mannen, liefs, Sabina


Gedateerd??
Heb je de 997 al eens goed bekeken?
Of ook te "oubollig"?
Als ik alles zo lees denk ik dat je gewoon de 996 moet kopen.
Jij tevreden, iedereen tevreden. :wink:


14 jul 2005 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
F@RGO schreef:
@ PPP, ik zei dat zo iemand best een mening kan hebben
u bent ook in die groep die er nog meer over kan zeggen dan ikzelf bv.
Keuzes zijn er voor mensen gelijk ik , die er maar één kunnen betalen :wink:
@ sabina, veel succes met de proefritjes, enjoy :)


Ik wil hier niet aangeven dat je je garage moet vol zetten met Porsches, enkel maar dat elke Porsche zijn voor en nadelen heeft. En ik het hierdoor zeer moeilijk vind om een keuze te maken.
Ik heb het gewoon soms een beetje moeilijk met de eigen Porsche beste Porsche mentaliteit die hier soms te bespeuren is. Ik vind ze gewoon, en dat heb ik al meerdere malen gezegd, iets hebben. Daardoor vind ik het zo moeilijk om iemand advies te geven in aankoop van een Porsche.
Van elk type kan ik wel verschillende dingen zeggen waarom ze dat type moeten kopen, maar gelijk kan ik ook zeggen waarom ze het niet moeten doen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jul 2005 13:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S
Bericht 
als we de klassieke porsche 911 lampen "oubollig" gaan noemen moet je helemaal geen porsche kopen

Sabina, als ik je zo lees vind ik je meer het type mercedes slk...


14 jul 2005 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
M. schreef:
als we de klassieke porsche 911 lampen "oubollig" gaan noemen moet je helemaal geen porsche kopen

Sabina, als ik je zo lees vind ik je meer het type mercedes slk...


Zo streng wilde ik eigenlijk niet zijn, maar.... :lol:


14 jul 2005 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RS-R schreef:
M. schreef:
als we de klassieke porsche 911 lampen "oubollig" gaan noemen moet je helemaal geen porsche kopen

Sabina, als ik je zo lees vind ik je meer het type mercedes slk...


Zo streng wilde ik eigenlijk niet zijn, maar.... :lol:


We zijn weer goed op dreef :lol:

Nu met alle respect, ik vind ze schitterend die koplampen van onze wagens, maar een staaltje van modern design kunnen we ze toch echt niet noemen dacht ik :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jul 2005 14:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Moet dat dan?
Dan maar een Audi kopen, of een BMW. :wink:


14 jul 2005 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Nee, toch niet voor mij, dit was trouwens mijn grootste probleem met de 996 dat ze te modern "lees; teveel afweken van de eerste lampen"maar dit neemt niet weg dat we niet kunnen ontkennen dat ze oubollig zijn.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jul 2005 14:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:? ..... Weer de discussie over de koplampen ..... je hoort niemand meer over de "verfoeide" waterkoeling. (B)lijkt ineens geen issue meer nu de koplampen weer rond zijn bij de 997. :wink: :lol: :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 jul 2005 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ik prefereer het om ze Porsche-eigen te noemen ipv. oubollig. :wink:
Een van de meest herkenbare stijleigenschappen in de auto-industrie. :idea:


14 jul 2005 14:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.